Må spørre om råd her, for nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Beklager lang post. Hadde i høst bestilt to forskjellige bonusreiser for to personer, med CT. Da den første reisen nærmet seg, var det bare jeg som kunne reise. Jeg ringte derfor inn til SAS kundeservice og snakket med en norsk agent. Agenten fikk kansellert den andre billetten og jeg fikk poengene i retur i løpet av få dager. Da reise nummer 2 nærmet seg, skjedde det samme igjen. Det var kun jeg som kunne reise. Jeg ringte derfor inn til SAS for å kansellere den andre billetten. Denne gangen snakket jeg med en engelsktalende agent. Måten han svarte på, gav meg inntrykk av at han løste kanselleringen på en helt annen måte enn den forrige agenten. Men jeg ble lovet at poengene skulle komme i retur. Denne samtalen ble gjennomført 9.oktober og flybilletten var booket til 16.oktober. Så i god tid før avreise. Da poengene ikke dukket opp, sendte jeg en e-post til SAS kundeservice 25.oktober. Jeg mottok svar 30.oktober. I svaret stod det at det kunne ta litt lenger tid med poeng, ettersom flyvningen var med et annet flyselskap enn SAS. Jeg ble anbefalt å kontakte SAS på telefon eller chat for å undersøke dette nærmere. 11.november kontaktet jeg SAS på chat. Jeg fikk da tilbakemelding om at det var oppstått en feil, at agenten skulle opprette en hastesak og at jeg skulle få poengene i løpet av dagen. Denne samtalen har jeg dessverre bare noen få skjermbilder av. Da poengene fortsatt uteble, kontaktet jeg SAS på nytt i dag, via chat. I løpet av en to timers prosess på chat, hvor agenten blir borte i lengre perioder, får jeg til slutt svar om at ettersom jeg har brukt CT, kan jeg ikke få poengene tilbake. I steden skal jeg få en ny CT, gyldig til 28.februar. Dette som kompensasjon for 49 500 poeng som er gyldige i flere år fremover. Jeg svarer umiddelbart at jeg ikke godtar en voucher, og får til svar at de skal «se på saken». Likevel ligger det nå inne en ny CT på meg, med tre måneders gyldighet. Her har sannsynligvis agenten som kansellerte billett nummer to gjort en feil, som nå resulterer i at jeg ikke får tilbake poeng jeg har krav på. Samtidig viser ikke SAS noen vilje til å rette opp i feilen. Jeg burde ringe dem, men da jeg befinner meg i utlandet over lengre tid, med kun kontantkort på mobil, vil jeg nødig bruke masse penger på en slik samtale. Noen tilbakemeldinger herifra? Jeg har jo rett på poengene i retur. Ikke en ny CT. Og første agent løste jo dette helt fint. Så feilen må ligge hos SAS. Kjenner jeg blir helt matt av disse «god dag mann økseskaft» svarene man får av kundeservice. Og når sakene blir vanskelige blir agentene bare borte fra chatten. Utrolig provoserende.
Du må nok innse at du ble bøffa, regn inn litt ekstra svinn på eutobonus og Trumf fordi de er litt lure i kantene av å til
Igjen bør vi nok tillegge inkompetanse større vekt enn ondsinnethet... En agent har klart å fjerne en CT fra bestillingen i stedet for å rekalkulere poeng. Da blir det enkleste tilbudet til kunden en ny CT i stedet for å ordne opp i poengsaldoen. K
Selvsagt kan de og burde de ordne opp, ikke hevdet annet. Poenget mitt var bare at dette er inkompetanse som ligger bak, ikke noen som prøver å "bøffe". K
Det finnes tjenester som lar deg ringe over nett, men fra"norsk" nummer, for en ganske rimelig penge. Jeg har brukt det ved et par anledninger og det funker fint. Lykke til!
De nektet å refundere min reise siden den hadde blitt refundert 3 måneder før jeg kansellerte den. De hadde nesten rett siden de hadde gjort en fup 3 måneder tidligere og gitt meg poeng for en reise som ikke ble kansellert. Det er jo egentlig ikke mitt problem, men særlig ivrig etter å refundere var de ikke.
Skulle avbestille en SK bonusreise i går, for en reise i går. 30min i diamantkø før jeg ga opp. Kan jo ikke fikses på nett. Sendte diamantmail men ikke noe svar nå etter ett døgn. Sikkert å regne som borte de poengene.
Har opplevd det samme da jeg bestilte en reise med CT for meg og partner. Når jeg snakket med kundeservice på telefon, fikk jeg inntrykket av at poengene skulle bli refundert. Det skjedde ikke noe på en uke. Så da sendte jeg en mail inn på gull-mailen, og dagen etter fikk jeg poengene refundert.
vært i samme situasjon som deg en gang tidligere, tok screenshot av oppkaldet til sas samt opprindelig mail sendt (som ble besvart etter 4 dage) poengene ble da tilbakeført
Fikk svar i dag, poeng tilbakeført mot ett vederlag på 250nok. Bra fleks siden reisen var i går, men burde være såpass siden det ikke funker online eller på ventetelefon
Det har vært saker på dette i TKN. Konklusjonen er noe á la 'Kunden skal ikke lastes for at man ikke får kontakt med selskapet/ikke får kansellert selv/har gitt beskjed innen avreise" Man kan i teorien sende en e-post til SAS og si man vil kansellere, så skal det være godt nok så lenge man gjør det innen avreise. Feks ved tilfeller hvor telefonlinjen er stengt og man ikke får kansellert på nett selv. NB: Ikke en oppfordring til å vente til i siste liten og kansellere per e-post!