Skal reise Business med min kone til Hong Kong i mai og vurderer også OT-oppgradering til Washington nå i mars, men vi sliter litt med å finne ut om det er noen seter som passer relativt greit for par? Er man "sammen" om man velger midtsetene kontra vindu hvor man blir sittende bak hverandre (kan man f.eks fjerne skilleveggen) eller kan man like gjerne sitte bak hverandre. Lurer også på hvilken rad som er mest "privat" til soving i midten av rad 1 & 2? Er vel kanskje litt gjennomgang om man er på første rad?
Alle setene på midten er like når det kommer til privatliv fra sidemannen. Men hvis man skal sitte sammen, så vil bare en person få "mest" privatliv. På rad 1 er det F og på rad 2 er det D, dette fordi man får konsollen på venstre eller høyre side uansett. Hvis det å sitte sammen ikke er så viktig og man planlegger å sove mest mulig, så er vindussetene med partall de med mest privatliv.
SAS business er nå en fornøyelse å fly. Min mening er at de ligger langt foran United, Lufthansa, KLM og Delta (som jeg har flydd i det siste)
Enig om United. KLM og Delta flyr jeg ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men å si at SAS Business er langt foran Luftwaffe var en sterk påstand. Foran er jeg enig i, men ikke langt foran.
Min mening er at SAS har det beste business-produktet fra Skandinavia til USA (også medregnet fornuftig stopp i Nord Europa). Har flydd Lufthansa et par ganger de siste årene, og etter min mening er SAS langt forran, maten jeg fikk hos Lufthansa var ikke spesielt imponerende, og Lufthansa sin 2-2-2 layout (med beinflørting) er ikke spesielt bra sammenlignet med 1-2-1. Et annet Business-produkt jeg testet på nytt i 2015 som skuffet er BA. Her er SAS i mine øyne også milevis forran. Har ikke flydd med KLM på en god stund, heller ikke AF eller AY.
Føler vel litt noen ganger at Lufthansa holder tilbake Business-produktet for å ikke konkurrere for mye med sitt eget First-produkt.
Hvilke ruter som får ny kabin er litt vanskelig å spå. Så langt er det vel 6 A330 med ny kabin og 4 A340 med ny kabin. Det betyr 4 A340 med gammel kabin. Så per nå er det vel tifjortendels sjanse for å få ny kabin og Hastenmadrass på tur. Og SAS fortsetter oppgraderingen av sine A340. Jeg følger litt med på dette ettersom jeg skal reise Business til Kina senere i år. Det hadde vært en stor nedtur å bli plassert i gammel kabin. Men med min flaks......
I følge nyhetsbrev fra SAS i dag, så er det nå kampanje på business class: "SAS Business til kampanjepris Få en enda mer komfortabel reise i SAS Business til USA og Asia, inkludert Fast Track og lounge. Bestill senest 27/1 og reis 20/3-24/4 og 28/6-17/8 2016."
Har funnet priser på diverse avganger til USA, og det ligger på ca 14000 t/r. Det gunstigste poengmessig må antagelig være LA, som gir 20000 poeng + evt. gullbonus! (SFO ligger ca 2000 høyere i pris)
Søren steike, ser plutselig at tilbaketuren fra SFO på torsdag er med gammel kabin. Det blir litt nedtur etter 6 turer i ny kabin, man blir fort godt vant...
Hehe, det blir nok litt som et "slap in the face" ja… virkelig tre steg tilbake å ligge på sklie sammen med naboen med liten kornete 1993 skjerm. Det er godt serveringen holder stand hvertfall, så du kan dempe smerten
En måte å sjekke det på er ved å bruke ExpertFlyer. Du kan opprette en gratis profil der og sjekke seat map på din avgang. Men vær obs på at det kan bli bytte av fly underveis, så du kan ikke være 100% sikker før du sitter ombord. Men viss du sjekker en dag eller to før avgang så kan du være rimelig sikker på at det stemmer i alle fall Viss du vil, så kan jeg sjekke for deg, men da trenger jeg dato, rute og flightnummer. PS! Jeg glemte å skrive at viss du bruker ExpertFlyer for å sjekke så er den enkleste måten å se om det er ny kabin når det er 1-2-1 konfigurasjon i Business. Er det 2-2-2 så er det gammel kabin.
KanonKabin! Fikk oppgradering fra Go-Plus-Business på vei hjem fra Chicago i påskeferien grunnet fult fly! Helt supert! DSC_0533.JPG DSC_0542.JPG
Nå reiser jeg ikke mye i sas biz.. men hadde det på EWR-ARN for en stund siden.. Og da tok det en hel time etter takeoff før de i hele tatt begynte med matservering og denne var da ikke ferdig før to timer etter.. og da var det ikke mye sovetid igjen før frokosten kom. Kunne selvfølgelig gitt beng i maten og prøvd å sove.. men jeg klarer ikke å sove når det skjer mye rundt meg Er dette vanlig?