SAS nye Biz class - Tilbakemeldinger

Tråd i 'Nyheter' startet av Anton80, 11. nov 2015.

  1. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Skal reise Business med min kone til Hong Kong i mai og vurderer også OT-oppgradering til Washington nå i mars, men vi sliter litt med å finne ut om det er noen seter som passer relativt greit for par? Er man "sammen" om man velger midtsetene kontra vindu hvor man blir sittende bak hverandre (kan man f.eks fjerne skilleveggen) eller kan man like gjerne sitte bak hverandre.

    Lurer også på hvilken rad som er mest "privat" til soving i midten av rad 1 & 2? Er vel kanskje litt gjennomgang om man er på første rad?
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Alle setene på midten er like når det kommer til privatliv fra sidemannen. Men hvis man skal sitte sammen, så vil bare en person få "mest" privatliv. På rad 1 er det F og på rad 2 er det D, dette fordi man får konsollen på venstre eller høyre side uansett.
    Hvis det å sitte sammen ikke er så viktig og man planlegger å sove mest mulig, så er vindussetene med partall de med mest privatliv.
     
  3. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    SAS business er nå en fornøyelse å fly. Min mening er at de ligger langt foran United, Lufthansa, KLM og Delta (som jeg har flydd i det siste)
     
    Bdrag68 liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Enig om United. KLM og Delta flyr jeg ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men å si at SAS Business er langt foran Luftwaffe var en sterk påstand. Foran er jeg enig i, men ikke langt foran.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Min mening er at SAS har det beste business-produktet fra Skandinavia til USA (også medregnet fornuftig stopp i Nord Europa).

    Har flydd Lufthansa et par ganger de siste årene, og etter min mening er SAS langt forran, maten jeg fikk hos Lufthansa var ikke spesielt imponerende, og Lufthansa sin 2-2-2 layout (med beinflørting) er ikke spesielt bra sammenlignet med 1-2-1. Et annet Business-produkt jeg testet på nytt i 2015 som skuffet er BA. Her er SAS i mine øyne også milevis forran.

    Har ikke flydd med KLM på en god stund, heller ikke AF eller AY.
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Føler vel litt noen ganger at Lufthansa holder tilbake Business-produktet for å ikke konkurrere for mye med sitt eget First-produkt.
     
    tommy777, Bdrag68 and SASlovah4evah like this.
  7. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilke ruter har fått den nye kabinen? Og er det noen info når nye ruter vil få ny kabin?
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke hvor mange men vet sk907 og 908 fra osl-ewr har den i følge seatguru.
     
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke ruter som får ny kabin er litt vanskelig å spå. Så langt er det vel 6 A330 med ny kabin og 4 A340 med ny kabin. Det betyr 4 A340 med gammel kabin. Så per nå er det vel tifjortendels sjanse for å få ny kabin og Hastenmadrass på tur. Og SAS fortsetter oppgraderingen av sine A340.

    Jeg følger litt med på dette ettersom jeg skal reise Business til Kina senere i år. Det hadde vært en stor nedtur å bli plassert i gammel kabin. Men med min flaks......
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    I følge nyhetsbrev fra SAS i dag, så er det nå kampanje på business class:
    "SAS Business til kampanjepris
    [​IMG]
    Få en enda mer komfortabel reise i SAS Business til USA og Asia, inkludert Fast Track og lounge. Bestill senest 27/1 og reis 20/3-24/4 og 28/6-17/8 2016."
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Har funnet priser på diverse avganger til USA, og det ligger på ca 14000 t/r.
    Det gunstigste poengmessig må antagelig være LA, som gir 20000 poeng + evt. gullbonus! :)
    (SFO ligger ca 2000 høyere i pris)
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    En gode tilbud der syns nå jeg i alle fall. Blir nok SAS business denne sommeren ja ;)
     
    Baldrick liker dette
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Søren steike, ser plutselig at tilbaketuren fra SFO på torsdag er med gammel kabin. Det blir litt nedtur etter 6 turer i ny kabin, man blir fort godt vant...
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det blir nok litt som et "slap in the face" ja… virkelig tre steg tilbake å ligge på sklie sammen med naboen med liten kornete 1993 skjerm. Det er godt serveringen holder stand hvertfall, så du kan dempe smerten ;)
     
    rkvalvaa liker dette
  15. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor ser man om det er gammel eller ny kabin man har på en flight?
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    En måte å sjekke det på er ved å bruke ExpertFlyer. Du kan opprette en gratis profil der og sjekke seat map på din avgang. Men vær obs på at det kan bli bytte av fly underveis, så du kan ikke være 100% sikker før du sitter ombord. Men viss du sjekker en dag eller to før avgang så kan du være rimelig sikker på at det stemmer i alle fall :)

    Viss du vil, så kan jeg sjekke for deg, men da trenger jeg dato, rute og flightnummer.

    PS! Jeg glemte å skrive at viss du bruker ExpertFlyer for å sjekke så er den enkleste måten å se om det er ny kabin når det er 1-2-1 konfigurasjon i Business. Er det 2-2-2 så er det gammel kabin.
     
    mfretheim liker dette
  17. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    KanonKabin!
    Fikk oppgradering fra Go-Plus-Business på vei hjem fra Chicago i påskeferien grunnet fult fly!

    Helt supert! ;)
    DSC_0533.JPG
    DSC_0542.JPG DSC_0559.JPG
     

    Attached Files:

    NoLimit and RemiWM like this.
  18. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Genialt :) Takk for tipset :)
     
    Travellingalf and CaptainPoint like this.
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jippi, ser at det har vært et bytte og at jeg får ny kabin og 8A :)
     
  20. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Nå reiser jeg ikke mye i sas biz.. men hadde det på EWR-ARN for en stund siden.. Og da tok det en hel time etter takeoff før de i hele tatt begynte med matservering og denne var da ikke ferdig før to timer etter.. og da var det ikke mye sovetid igjen før frokosten kom. Kunne selvfølgelig gitt beng i maten og prøvd å sove.. men jeg klarer ikke å sove når det skjer mye rundt meg

    Er dette vanlig?
     

Del denne siden