SAS nye Biz class - Tilbakemeldinger

Tråd i 'Nyheter' startet av Anton80, 11. nov 2015.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er vanlig å ikke få sove når det skjer mye rundt en. Plages mye med det på møter når enkelte skal stå der og messe mens man egentlig bare vil ta en blund. :p

    Litt mer på topic så er dette dessverre en greie SAS (og enkelte andre tradisjonstro selskap) har hatt lenge. Tipper det stammer fra ideen om at gjestene skal få god tid til å nyte alle stegene i reataurantopplevelsen: komme inn og bli godt mottatt, får hengt opp yttertøyet, bli vist på plass ved boret, få meny, få varme håndklær, få servert en aperitiff med varme nøtter, ta opp bestilling av drikke, få drikke, ta opp bestilling av hovedrett, få forrett, ny drikke, rydde forrett, få hovedrett, ny drikke, rydde hovedrett, få dessert, få ny drikke. Og alt dette skal gjøres i rolig tempo slik at gjestene ikke blir stresset eller mister deler av opplevelsen. Og alt dette skal skje i sekvens fra traller. Ikke rart dette tar tid.
    Har faktisk mye mer sans for måten andre som f.eks. Qatar gjør det: man bare bestiller det man vil ha når man vil ha det, så disponerer man sin egen tid ombord mye bedre.
    Jeg foretrekker uansett å ha mine restaurantopplevelser på en ... Restaurant!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha hahah:D
     
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar :) La merke til at de bak i pluss fikk mat og roligere kabin en del før..
    Har på følelsen av at med en stiv drink så sover jeg like godt i et pluss sete som lie-flat i business :)
     
  4. Feitedorris

    Feitedorris Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som kan komme med tips til hvilke seter som er best i nye business class når man flyr to ilag med en liten baby (6mnd)? Vi flyr KRS-OSL-MIA så det blir 10-11 timer i kabinen på god og vondt. :)Tenker litt på hvor det er mest praktisk for oss og minst forstyrrende for medpassasjerer. Har foreløpig satt oss på 1D og 1F. Disse ser ut til å ha litt større gulvplass og mindre trafikk. Hvor ville dere sittet selv om dere reiste med baby eller helst plassert et par med baby om dere var medpassasjerer? :eek:
     
  5. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes SAS kunne investert i hodetelefoner med støyreduksjon i den nye business kabinen. Synes det er for mye støy i business kabinen i A330 til at hodetelefonene fungerte noe særlig. Har også testet nye plus og opplevde støynivået der som lavere og mer behaglig enn i business kabinen.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bassinet på 1A og H. Sist gang jeg reiste var det et barn i 1H og det syns jeg var veldig greit.
     
    Feitedorris liker dette
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    DET er to vidt forskjellige spørsmål! :p
     
    tommy777 liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har det blitt litt mer eller mindre seriøse svar her. :)

    Saken er, ombord har SAS tilrettelagt for en krybbe, og det er alltid i den forreste rekka, som du har booket såvidt jeg oppfatter. Om det er en fordel å sitte på sidene (er vel kanskje ikke mulig med ny konfigurasjon hvor det er single seter?) er vel en personlig sak. Jeg kan se at reiser man to så kan det være greit å sitte midt i og dermed ha enkel tilgang til krybben begge to, på den annen side kan det vel oppleves som litt mer trafikkert da folk vil bli gående forbi på begge sider, mens man på sidene vil ha den ene siden fri for trafikk.
     
    Feitedorris liker dette
  9. Feitedorris

    Feitedorris Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Jepp tenkte å bestille med bassinet. Tror også det skal være mer gulvplass mellom stolene og frem til veggen (ikke større benplass når stolen er utslått, men ved vanlig sittestilling) ved disse setene. Er klart mer skjermet ved partall vindusrekker men funker nok best for oss å sitte sammen. :)
     
    RoadKing liker dette
  10. Feitedorris

    Feitedorris Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3

    Mener sas sa de ordnet bassinet på de fleste seter i business så satser på det ordner seg på D og F også, da vi helst vil sitte sammen. :)
     

Del denne siden