SAS, nye boardinggrupper

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 26. des 2023.

1. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,628
    Bonuspoeng:
    93
    så rart. Er gull og flyr sas plus (bonus) og er plassert i boarding gruppe 2. det er absolutt ikke noe stress, men litt snedig. SAS IT starter der de avsluttet med andre ord :p

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte du billetten før du ble EBG? Du må evt ligge inn EBnr på nytt.

3. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,628
    Bonuspoeng:
    93
    nope

Edit: ser ut til at appen ikke klarer knytte EB-status til den aktuelle flighten, selv om eb-nummeret er registrert i bestillingen og også på utgående fly. Får feilmelding i appen når jeg prøver knytte det til den enkelte flighten. Så ja… sas IT o_O

Last edited: 01. jan 2024
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde samme problem, løsningen var å legge inn status på et og et leg, men jeg husker pokker ikke hvordan jeg gjorde det.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,163
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjøres i mine bookinger på nettsiden. Trykk legg til bonusnummer så får man valget mellom alle eller en og en flight.

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,356
    Bonuspoeng:
    183
    Er det kommet ny logikk i boardinggruppene?
    Sjekket akkurat inn i SAS Plus som EBD og har boardinggruppe 2. Reiser med sjefen som kun er EBS.

7. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,684
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok at Eurobonusnummeret har falt ut. Skjer noen ganger. Kan be de legge det inn på loungen eller ved gate. Så skal du få gruppe 1 igjen.

Rapolo liker dette
  8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,182
    Bonuspoeng:
    113
    Har også opplevd at sjekkinn med LH group har klart å rote det til slik at jeg som EBD hadde gruppe 2 med SAS. Gate personen sa det var rart siden eb nummer var registrert, men printet kjapt ut nytt boardingkort med gruppe 1 til meg.

Legger også merke til at LH group har gruppe 1 for kun Hon circle på sine flighter. Hadde ikke det vært noe for SAS og EBD og?

9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,656
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde vært noe for oss Pandion ja…. Så vi slapp å menge oss med dere EBD-bærmen ;);):p

Kristian, Kalsnes, kaiarne and 11 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,885
    Bonuspoeng:
    293
    De åpnet for gruppe 1 (HON+First) og gruppe 2 samtidig på et Swissfly fra ZRH til YUL ... jeg gikk jeg, men min kone "fikk så hatten passet" av en blærete HON som skulle ha seg frabedt å bli forbigått av en "vanlig" businesspassasjer ..

11. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Et paradoks med den nye boarding strukturen er at stor håndbagasje i praksis er inkludert i go light prisene for sølvmedlemmer, siden de går ombord før dem som har betalt for stor håndbagasje.

Last edited: 31. jan 2025
  12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,877
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke noe paradoks? Hele poenget med status (enten det er EDP/D/G/S) er vel at den skal gi fordeler fremfor de med lavere status og dernest for alle som "bare betaler" - enten det gjelder bagasje, seteplass osv..

eventyrer liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,938
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis håndbagasje med Go Light er ikke en offisiell sølvfordel, bare Gull og Diamant. Derav paradoks

eventyrer liker dette
  14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Uansett usikker om det er mange som benytter seg av "gratis" håndbagasje når dem kun er sølv og reiser Go Light.
    Som sagt er det ikke en offisiell fordel, og pris når man blir tatt i gaten er ganske avskrekkende ifht. forhåndsbestillt håndbagasje eller tillegg for Go Smart (som da også gi en del flere fordeler):

upload_2025-1-31_14-56-40.png

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Enig!

British Airways har lignende konsept, og ender alltid med å ha kun 2 køer. Først samles alle 3 gruppene med prio boarding, så alle andre grupper.

Meningsløst, selvsagt.

De slengte nylig på en gruppe 0 også, som er kun øverste kortene (tilsvarende diamant+ hos SAS).

Men det er bare 2-5 kunder i gruppen på euro shorthaul, og alt tar bare mer tid for å slippe ombord folk som gjerne vil slippe å gå ombord tidlig ;D

De sitter i Club/biz uansett, og har ingen hast siden det alltid er plass til håndbagasje i den delen av flyet. Flyr mye BA biz selv, og har snakket med flere som synes sen boarding er bedre enn tidlig boarding :p

16. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    350kr høres mye ut, men er egentlig rimelig iforhold til andre flyselskaper - spess når det er 350kr uavhengig av antall legs du skal fly.

Feks Norwegian tar 450kr pr leg - dvs flyr man BGO-OSL-TRD så blir det 900kr, eller BGO-OSL-ARN-LGW 1350kr. Pluss at man får fremdeles ikke lov å få den ombord, da den skal sendes i lasterom.

Spielhaug, Preference and themichael like this.

Del denne siden