SAS OG VERISURE MED KAMPANJE

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Goodfellas, 27. april 2023.

Tags:
  1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes jo flere smartlåser som ikke er låst til Verisure - som jeg ville sett på som en stor fordel. Skjønner ikke at folk betaler for alarm i det hele tatt, er da ekstremt trygt i Norge, og skulle du ha uflaks har vi jo forsikring for akkurat dette. Prisen på forsikringen går ikke ned tilsvarende som du må ut med for alarm heller så det lønner seg ikke.

Om jeg følte meg utsatt hadde jeg heller satt opp noe selv vha et smarthus-system. Hadde sikkert lønt seg prismessig på under 2 år, og gitt bedre detektering, varsling og muligheter for smartstyring på kjøpet.. men folk får gjøre som de vil og skjønner jo at det kan virke betryggende for urolige sjeler :D

Cumulus, kiev and Origo like this.
  2. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Det lurte jeg også på - tenkte å spørre dem, for hvis jeg ikke eier låsen som de har gitt meg "gratis" (verdi 5000kr står det jo) så er tilbudet ikke så fristende... Hvordan funker homely uten wifi?

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har akkurat meldt overgang, så det vet jeg ikke før i august. Men ser at man kjøper en Homelymodul til Yale, ihvertfall. Og den virker å gå på eget nett. Videre styring via et betjeningspanel eller app

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat disse pluggmodulene som passer i Yale er dårlige greier. Har prøvd to forskjellige varianter som begge går på 433.92 MHz, også kjent som søppelbåndet over alle søppelbånd. Det følger med en slags gateway som kobles på Ethernet for videre kobling til skyen (*). Jeg jobbet en halv dag, og fikk delvis kontakt når gatewayen var en halvmeter unna døren, men fortsatt var det hele ustabilt med over ett sekund lag. Ubrukelig.
    Gikk tilbake til stand-alone modus på Doorman som har virket helt brillefint siden.

Alarmsystem og hjemmeautomasjon fikser man best selv, og da helst i stand-alone modus som ikke er avhengig av Internet. Se for eksempel Homey Pro 2023 som anbefales på det sterkeste.
    Hmm... Ser at Homey støtter Yale Doorman via en Verisure modul. VELDIG usikker om man da får stabil respons med lav latency. Skal sjekke!

(*) It is not a cloud. It is just someone else´s computer

jgroneng, Preference and Cumulus like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig ville jeg aldri hatt både dørlås og alarm på samme system. Greit å skille de to dersom en av de blir hacket

kiev liker dette
  6. lochlite

lochlite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har funnet ut om man eier Yale låsen selv etter endt avtale?

"Verisure eier komponentene som inngår i alarmsystemet og har rett til å hente/fjerne disse ved opphør av avtalen."

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Det står at Verisure eier låsen.

Så jeg skjønner ikke helt greia.. det står jo til en verdi av 4999kr.. låsen koster jo 3500kr rundt omkring.. så prisene de opererer med er jo ren svindel.

Del denne siden