SAS- pilotene streiker

Tråd i 'Nyheter' startet av mrt, 02. april 2019.

1. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Og beskjed om hvorvidt SAS klarer å få meg fram innen 24 timer eller ikke får jeg vel ikke vite tidligst før dagen før avreise?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Er SK Plus (EB-reise) samme klasse som LH C ?
    Har billetter OSL-BCN onsdag 1/5 og ønsker å ha en plan B klar allerede nå. LH fly OSL-MUC-BCN samme dag og det er ledig i C.

PS: Hele poenget med turen er Barca-Liverpool som spilles kl. 21 samme kveld.

haifinn liker dette
  3. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er i be prepared modus.

Hvordan beregnes det prisforskjellen for en bonusreise? Jeg har BIZ bounsticket på en SAS fly fra USA (og ikke lyst til å bli lengre enn nødvendig^^). Nå finnes det mange muligheter å komme til Europa og videre til Norge. Så skulle pilotene oppføre seg dårlig lenge, håper jeg på å komme meg til Europe

Men hvis jeg må bestille oklassen jeg har booka, kan jeg ikle velge lavere klasse? Kreditkortet tåler ikke BIZ ticket (og tror mulig eco ticket må betales av mamma^^ Ikke juni ennå).

4. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    4t og 54 minutter tok det før jeg ble booket om til et tidlig Widerøe fly om Bergen kl. 06:10 fra TRF og er i TOS 09:55 tirsdag 30. April. Så at jeg hadde seminar den dagen så godt jeg rekker det

Edit: forøvrig en rolig og hyggelig svensk SAS ansatt som ga meg 3 alternativer, 2 av dem fra TRF og 1 fra OSL med mellomlanding i Mo i Rana, men det ble TRF-BGO-TOS (WF402 & WF622)
    Så nå kan jeg puste lettet ut. Godt det ordnet seg. Må søke om penger tilbake angående de 400kr som ble brukt på oppgradering

Last edited: 28. april 2019
    Upsaker, indahla and TElg78 like this.
  5. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det samme med meg. Booket selv Lufthansa...var ledige seter på både maskinen til München og til Düsseldorf. Fikk sms fra SAS ca 8 timer etter at jeg landet at det ikle finnes alternativer.Men tipper jeg havnet langt ned på prioritering listen da jeg booket via Bravofly, som jeg forøvrig ikke har hørt et pip fra enda. Kommer aldri til å booke noe fra Bravofly o.l mer, visste jo at det var ræva , men med trumf trumf trumf i øya så blir man fort blind:(

6. goggenb

goggenb Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    På hjemreise ORD-CPH-SVG ble jeg booket om med Lufthansa ORD-FRA-OSL (sammen med @Malmo ). OSL-SVG måtte jeg ordne selv med Norwegian. Kudos til SAS for å slippe meg inn på loungen i Oslo, med fullt dekket frokostbord, og selvfølgelig Bonanza på skjermen :)

Avixlo, holmen and Malmo like this.
  7. Pointless

Pointless Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Plusgrade akseptert etter at flygning ble kansellert :), slapp fint inn i nesten helt tom lounge på OSL. Fikk høre at folk heldigvis har oppført seg sivilisert mot SAS sine ansatte (har blitt litt satt ut av noen av de hårreisende skyllebøttene i diverse kommentarfelt og innlegg på facebook siden til SAS). Ellers en rolig t/r trd-osl med Norwegian flex (kjøpt inn mandag da jeg skjønte hvor det bar).

Avixlo liker dette
  8. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Har fly 1. mai i sas biz (bonusbilletter) til store utlandet. Hvis streiken fortsetter - når tror dere jeg kan ringe inn og be om forandring av billetten? Vi skal rekke noe 1. mai i utlandet og skulle gjerne blitt ombooket til en tidligere flight (på dagen) om det fortsatt er streik

9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg leste på en eller annen nettavis at SAS hadde åpnet for ombooping fram til 1. mai nå. Så da skal det være mulig å forsøke å endre billetten nå etter hva jeg forstår.

Edit: Var på TV2 jeg leste det... https://www.tv2.no/nyheter/10573798/

10. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    g
    I følge nettsidene er det bare mulig å ombooke billettene på 1. mai til en annen avgang med sas som er etter 6. mai i samme serviceklasse. Det hjelper ikke så mye i min case. Vet ikke om jeg må vente til flyet faktisk er kanselert for å få billett med annet selskap eller om jeg kan ringe noe i forveien......

11. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183

12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Og 546 innstillinger på tirsdag...

13. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Allerede?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

15. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Har reise med SAS onsdag, begynner å tvile sterkt på om den blir noe av

16. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    SK341 imorgen mandag er kansellert, så da er de begynt å kansellerer mandagens flyvninger.

Trøsta er at arbeidsgiver tar støyten her og gjør alt arbeidet i forbindelse med refusjoner.

17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
  18. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Kan det være at pilotene ofrer jobben med å la SAS gå konkurs i bytte mot en jobb i ett annet selskap som Lufthansa?

NoLimit liker dette
  19. DPH

DPH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Da ser jeg på VG, at mitt fly hjem fra Miami på tirsdag er kansellert.. finner ingenting om dette på SAS.no, bookingen min sier ingenting om det heller... Ikke fått svar på SAS(Facebook Messenger, gått 22 timer). Ringer jeg kundeservice får jeg kun opptatt signal.. ikke fått sms heller

Noen tips?

20. newvalley

newvalley Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Kan se ut som SAS IT har gjort en liten endring for å håndtere mengden av folk som ringer og spre det ut. Så du må nok prøve en 3-4 ganger før du kommer gjennom og kan skrive inn EB nummer.

Dette gjelder både danske, svenske og norske nummere.

Avixlo liker dette

Del denne siden