SAS PLUS- er det egentlig noen vits?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 03. jan 2017.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat nå annonseres det jo med Plus-billetter (ja, ekte Plus, ikke Plus Saver) til 200,- ekstra innenriks. Pris I Go: 599. Plus:799. Er dette et scoop?
    Edit: nå har de visst endret prisen til å gjelde Plus Saver, ikke Plus. Og så har de lagt på en hel krone i prisen. :confused:

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke den kampanjen ferdig i går? Gjorde et lite raid på upcoming jobbturer og da var det "ekte" Plus til priser som jeg ikke nødvendigvis finner i Go en gang.

3. oddmartinsn

oddmartinsn Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    For de som har overøset seg den ekslusiviteten av å fly sas plus innenriks, så tilbyr de nå 1 gratis alkoholholdig drikke både før og etter en teknisk mellomlanding. Strikt håndhevet før landing i Bodø, men når turen fortsatte videre var det ny runde på samtlige som ville.
    Noe de nettopp har begynt med? Skjedd to ganger nå.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært slik hele tiden med plus innenriks.
    Kan også nevne at om du tar nattflyet fra Svalbard får du ingen aftenknert..

oddmartinsn liker dette
  5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd endel til BOO og ved mellomlanding har jeg alltid fått ny pils ved neste leg. Pleier faktisk alltid å spørre om to stk når dem kommer med serveringen og det har fungert overaskende mange ganger! Noen ganger ber dem om betaling for nummer to men da kan man jo bare takke nei ;)

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Eventuelt bare betale for nr to? Mener ganske bestemt at det også er mulig ;)

holmen liker dette
  7. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Har SK noen flights med mellomlanding til BOO? Trodde enten det var direkte eller med flybytte i TRD.

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Blir som regel til det ja! Møtte ei på kurs engang som pleide og ha med tomflaske på innerlomma å fylle den med vin i Loungen :cool:

9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare tale for meg selv @flyhigh men for min del har det vært flybytte og ikke mellomlanding.

10. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    SK flyr vel TOS-BOO-TRD?

11. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Det er riktig. Som regel er de greie og gir deg en til frokost etter mellomlanding om du fortsatt er sulten.

12. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    I dag har det vært vits med SAS Plus faktisk. Fikk melding om innsjekk, går via gammel nettside(logisk nok i 2017 med en ny side som er bajs) og ved innsjekk kan jeg endre flight. Kommer inn på en meny jeg ikke har sett før (se bilde) og kunne bytte fly kostnadsfritt.
    Vi skulle egentlig med siste til CPH, men fikk bytte til et tidligere ett og det er gull med to små og en tidlig flight videre i morgen. Tommel opp til SAS SAS.JPG

Robamu, epletyv, RoadKing and 7 others like this.
  13. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Slik har det jo vært i Sas appen i lang tid, bruker den ofte.

14. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Med Plus Saver?
    DET vil evt. være supernice!

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en bestilling i november (VIP Plus) til Gdansk.
    Denne prøver jeg å endre til en annen dato, da jeg tenkte at det var mulig med en Plus-billett.

På SAS.no finnes det ingen ledige billetter i hele november og desember.. (Samme på classic.sas.no). Kan dette virkelig stemme?

Hvorfor får jeg ikke endret noen av mine billetter på nett? Begynner å lure på om det er meg det er noe galt med. (Men jeg vet at det er SAS IT det er noe galt med, altså..)

16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vel alltid vært mulig i appen, så fremt det er ledige billetter i den klassen man selv har kjøpt. Hvis man har A eller tilsvarende lavt, har dette ytterst sjelden vært mulig å bytte til andre flights uten videre (og ekstra kostnad), men med Z og C, er det jo fritt valg. Jeg vet ikke hvilken klasse de selger Plus Saver som, men jeg tviler sterkt på at man får like mange byttemuligheter som du har her - så spørs om du ikke var smart og kjøpte en litt dyr C eller Z :)

17. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Er saver, bookingklasse D. Kjøpt for en uke siden.. Jeg har ikke fått opp dette i appen, men nå flyr jo ikke jeg en brøkdel av dere her da :)

Origo liker dette
  18. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    I går var i grunn sas plus ikke verdt det. På Bcn får man familiesluse (ville ikke slippe oss inn i ft) og ingen lounge.
    Da gjenstår det litt mat og drikke på flyet og det kunne jeg kjøpt for under prisen av oppgradering. Eneste for meg da er opptjening på A3 som er bra.
    Det at sas kuttet 3.parts lounge er en utrolig dårlig businesside, særlig når de samtidig lanserer de håpløse city-loungene

RoadKing and Eddie47 like this.
  19. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hev meg på det nye kombo kampanjen til sas og Apollo. Bestill fly + hotell med minimum 3 stjerners hotell. Så det va liten forskjell på å fly go og plus (Ca 500,- )Jeg flyr Eve-Osl-Pmi-cph-Osl-Eve. Siden denne kampanjen var sammen med Apollo, var jeg sikker på at det ble booket i saver, men nå dukket poengene opp for Eve-Osl-Pmi og jeg har fått høyeste klasse og full opptjening i pluss :D

Upsaker, Henrik, RoadKing and 7 others like this.
  20. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vurderer faktisk å søke refusjon for lounge i Barcelona. Om jeg ikke får pengene så får jeg hvert fall poengtert til sas at jeg synes dette er for dårlig.
    Jeg har utelukkende bestilt sas plus de siste årene på turer i Europa, men nå vurderer jeg faktisk å fly med andre i star.
    Satt en foran meg i går med høy status i eurobonus og han var mildt sagt forbanna på manglende tilgang.

Del denne siden