SAS Plus og "fordelen" med billettypen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 24. okt 2016.

Tags:
  1. NordicLane

NordicLane Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Har endret i gate et antall ganger det siste året, ingen forskjell om jeg har vært innsjekket eller ikke (noen ganger glemmer jeg). Dog alltid uten innsjekket bagasje.

På OSL kommer jeg igjennom sikkerhetskontrollen ved å trekke EB/kredittkort, det fungerer greit så lenge avgangen er samme dag (uavhengig av innsjekket eller ikke).

2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Under 200 kroners salget til Bodø bestilte jeg en haug med billetter OSL - BOO - OSL.
    Noen av disse var seint på kvelden. Jeg oppgradert alle med Plusgrade og fikk ved to anledninger komme med tidligere fly.
    En gang ordnet dem i gull skranken uten spørsmål. En annen gang fikk jeg i gull skranken beskjed om og gå til billett kontoret og der måtte jeg eventuelt betale meg opp så droppe det å trasket til skranken under Loungen og da fikk jeg være med første fly uten problemer (billett skranken mente flyet var helt fult).
    Er EBG og veldig fornøyd med at SAS ordnet dette selv om jeg måtte spille agent ruletten! Hvis ikk hadde jeg fått 6+ timer i suppe kantina og ville nok blitt god og full selv på "lett øl".

Fredrik81 and LN-FHU like this.
  3. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke prøvd med Pluss-billetter i det hele tatt, men selv med Go har jeg god erfaring med SAS-øyen midt i innsjekkingsområdet i OSL. To ganger har jeg bedt pent om å få komme meg på en tidligere flyvning OSL -> SVG, og begge gangene har de flyttet meg uten kostnad. Dette var attpåtil med bagasje (grunnen til at jeg spurte allerede i hallen før innsjekk).

Jeg innbiller meg at de i dette tilfellet er happy med å få folk av gårde tidlig sånn at passasjerer som eventuelt kommer forsinket inn med gjennomgående bestillinger har plass på senere fly.

(Jeg beklager om dette devaluerer Pluss ;) )

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått det til med Plus.
    Ikke med Go, vi var noe tidlig på OSL her for litt siden 2xEBD+EBG. Ingen sjanse, selv når vi fikk varsel om 10 minutters forsinkelse på vårt fly.

5. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Så det er derfor du alltid legger inn disse budene på 50 Euro, ja... Godt å vite ;)

6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig bare fordi det er måten jeg kan få EBG på poeng og ikke legs ;)

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått til med Go, men da var det bonusbillett - og selv om den som sådan ikke er fleksibel, så er den jo kansellerbar, så jeg antar at de så gjennom fingrene. Dette skjedde i gate praktisk talt etter at boarding var ferdig på TRD-OSL.

Del denne siden