Siste erfaring med priority boarding i går: BGO - OSL, ettermiddag, god tid til boarding: Satt ikke opp skilt, og null sjekk ved gate. OSL - TOS, annonserte priority bording og satt opp skilt, men null sjekk ved gate.
Dagens erfaring cph-Osl. Zone boarding ble presentert før boarding, på en måte som ikke kunne misforståes. Alikevel var det 5 av de 10 første som ble nektet ombordstigning, og laget ennå mer kø. De prøvde flere ganger og ropte frem de ansatte.. vil nok ta noe tid før dette fungerer optimalt! Og som et tillegg må jeg si at de dresskledde herrer som bryter seg inn forran i køen og vifter med gullkortet, er en pussig rase!!
Slumpa bort i ein slik i dag, han gjekk forbi meg i køen i fast track (Har ordna meg så eg slepp å dra med kabinkofferten når eg skal ut for døra på AES og slå i ein kistespikar.)
Det er helt utrolig hvis det er sånn- og skaper selvsagt mye trøbbel i boarding siden det tidligere har vært sånn at alle i pnr boarder med status. Men har ikke prøvd å reise sammen med noen enda
Booket en tur engang for meg og en til. Jeg EBG og den andre personen uten status (ikke medlem i EuroBonus) og den personen fikk EBG prefix.
Nope, var vanlig betalt med kronasjer. BOO - TOS - BOO (Det stod Priority på bagasje lappen også som ble hentet ut på automat).
Samme observerte jeg på vei fra CPH. To ganger ble det klart opplyst at det er prioritert boarding for de med A eller B på kortet, likefullt ble halvparten av køen stoppet...
Danskere og kø kultur er en sjov ting. Hvis man først står først i køen så har man ret til at komme først. Eneste undtagelse til dette er gerne ældre damer på 70+ år der har rundsave på albuerne og derfor sjovt nok altid kommer forrest i køen uanset.
ARN -HKG i går. Gaten hadde venterom med sjekk av boardingkort ved inngangen Pri -boarding ble varslet fra den "indre skranken" og "flokken av utvalgte" bega seg trøstig i vei og ble hjertelig mottatt av vennlige og service-innstilt crew. Så eller hørte i grunnen ingenting til resten av passasjerene på turen.
Noen som har oversikt over hva di forskjellige bokstavene egentlig betyr? Tenker på siden @Are skriver A og B først. Er A EBG+ og B Biz/Plus?
Sto og ventet på prioritert boarding selv for noen uker siden hvor en mann med dress hevdet sin rett og uffet høylytt mens hans brøytet seg veg forbi flere andre med status. Så noen har visst dobbel prioritet, selv om det nok er et utslag av dårlig handtering av SAS.
Har jeg også lurt på. Godt mulig din tanke stemmer, samme jeg spekulerte i. Jeg har kun hatt A, så det må være pga EBD, min kollega med EBG hadde også A. Begge i minus.
Kan legge til at når jeg har fått testet sone boarding har jeg reist i Plus som EBG og har da hatt A sone på boardingkortet.
Kan virke som det er: A = *A Gold og EBG+ B = Plus og Business Etter det tror jeg man får sone etter hvor man sitter i flyet og at dem bakerst kommer foran i køen.
Festlig utveksling i SVG nå. Priority boarding til OSL hadde akkurat startet. Damen i skranken startet med scanning og innslipp på venstre side, mens en kø formet seg foran de automatiske slusene til høyre. Etter noen sekunder spør førstemann i slusekøen litt halvirritert om slusene fungerer. Skranken: "Jeg må sjekke alle manuelt. SAS har blitt strenge på det nå." Det kommer fra mannen, uten et øyeblikk med nøling: "Flott!", og han fletter seg velvillig inn i den bakre delen av skrankekøen.
Opplevde priority boarding på EVE for første gang i dag, manuell sluse og streng kontroll. Tydelig at SAS har tatt dette på alvor - helt supert! Bagasjen kom først med priority, og forøvrig var Ringi også på plass (kanskje ikke så rart på rad 4 i et fly med avgang 10.40). Alt i alt en veldig positiv opplevelse som diamant i forhold til tidligere.
SK286 nå: Ikke noe forsøk på hverken å annonsere eller overholde pri-boarding. Det er jo dårligere enn vanlig, de pleier hvertfal å si det uten at de bryr seg nevneverdig etter det.