Sk805 fredag: ingen melding om priority boarding, med dertil påfølgende saueflokk. Andre gangen vi boardet var det akkurat det samme.
Boarding Zoner skal i følge SAS være som følger: Zone A: EBG, EBD, EBP og Business (Longhaul) Zone B: SAS Plus (Shorthaul) Zone C: SAS Plus (Longhaul) Også kommer resterende i Go og di uten status. Edit: SAS sier også at man ikke kan ha med gjester eventuelt dem på samme booking nummer på Priority Boarding.
Plus Shorthaul får pri før Plus Longhaul? Hvorfor? Burde vel gå likt Plus, hva enten det er short eller long
Ja/nei, hvis du reiser OSL-ARN-HKG i Plus, har du kjøpt en LH Plus billett, men er da legget OSL-ARN short eller long? Dvs, er det billetten som avgjør eller metallet?
Man boarder vel kun Zone A og B først så er vel kanskje gjort så Plus får pri boarding på shorthaul sammen med EBG+ også mølje boarder dem resten etterpå. Er vel også kortere boarding tid på shorthaul så kan kanskje være derfor?
Det er vel bare på ha minimum EBG så får man Zone A uansett hvilken klasse man reiser i .... Jeg har aldri sett annet enn zone A
Priobording fungerte ihvertfall ikke på vigra i går med sk1323. da var det åpenbar mølje enda det ble sagt meget strengt at det kun var EBG+ og Plus. Han så åpenbart at det var unødvendig å si for alle var på vei igjennom, var til og med tilløp til dytting for å komme først på flyet... skulle nesten tro det var charter eller noe
Værste var at det var ikke veldig mange som så ut som ferie reisende, halvparten var folk som meg, med kun laptopbag
Noen hetetokter på gang da Eller bare mange folk som meg, som veldig gjerne skulle hatt sommerferie nå
Det stemmer. Men reisefølge i samme booking f. eks vil ikke få samme Zone som deg hvis di ikke har status som tilsier det. Hvert fall det SAS oppga til meg. Tullete at en dels bedre halvdel/familie må stå igjen ved pri boarding spør du meg!
Særlig når man har familiefordeler som innsjekking, sikkerhetskontroll og lounge med gullkortet. Pri boarding burde henge sammen med dette.
Jeg er helt enig! Det burde ærlig talt være samme regel uansett hvor man skal inn. Eksempel: Lounge: Kan ta med en person, så lenge de skal fly med SAS/Star Alliance(?), også på andre flygninger. Fast track: Kan ta med en person, men kun dersom personen skal på samme flygning som deg Priority boarding: Kun statusmedlemmet. Hadde nettopp et irriterende tilfelle med en kollega, der vi tenkte å gå i fast track sammen fordi jeg var EBD. Scanningen av hans pass funket ikke, og jeg gikk ut av køa for å spørre servicesenteret (som heldigvis ligger like ved) om hjelp. De opplyste om at dette ikke gikk fordi jeg skulle til EVE og han til TRD. Min kollega gikk til den vanlige køen, mens jeg gikk tilbake til fast track. Da kom jeg ikke gjennom, fordi det lå en sperre på boardingpasset mitt i fem eller ti minutter etter at jeg hadde brukt det tidligere. Jeg tapte sikkert 15 minutter på dette. Jeg burde selvfølgelig ha sjekket, men regnet med at dette var som i loungen...
Når jeg flyr LH eller swiss så får jeg med meg kompis igjennom priority, lounge og fasttrack. Har vært en del i berlin, amsterdam, warszawa og zurich og det går smertefritt hver gang. EBG og economy. Jeg har ikke gullkortet med meg engang. Bare sas app.
Siste erfaring fra TOS og OSL på innenlands denne uken; sas annonserer Pri Boarding og setter opp skilt, ingen aktiv sjekk. Alle slipper igjennom automatene. Første mann til mølla. På utland OSL var det litt mer aktiv sjekk. På LHR derimot var det egen Pri-kø, og alle ble sjekket nøye. Den andre køen måtte vente til Pri-boarding var unnagjort. Ved landing LHR kom også innsjekket bagasje med prioritet først.
På LHR har dem skjønt det! Sitter med akkurat samme opplevelsen som deg etter di gangene jeg har vært der. Kunne heller tenkt med den løsningen dem har der på OSL i stedet for Zone Boarding hvor man må etterlate hjemmesjefen når man boarder hvis sjefen sjøl ikke har EBG+ eller Plus billett.
Fikk zone A på boardingkortet i appen for en innenriks fligt i morgen. Rulles tydeligvis ut på OSL nå.