Sjekket inn for flight til MAN i morgen i Plus, og kona og ene sønnen fikk sone B, mens jeg og den andre sønnen fikk ingen sone. Det står kun " - ". Jeg er EBG, men jeg står som EBB i boarding passet. Kona er EBS (fikk av meg) har fått registrert EBS på sitt BP...
Det var da rart, for i følge SAS skal det være som følger: Zone A: EBG, EBD, EBP og Business (Longhaul) Zone B: SAS Plus (Shorthaul) Zone C: SAS Plus (Longhaul)
Reiser med kone og barn i dag. Fått følgende soner Far (meg): sone A Resten: Sone B Er i Plus. Da er spørsmålet om kone pluss avkom får være med i sone A med meg? Barna er nesten 3 år så de går nok ikke ombord helt alene enda.. Og går jeg fra kona med begge barna så går nok hun fra meg..
Jeg kan ikke fatte og begripe annet enn at det burde være mulig for SAS, med noen enkle håndgrep, og gi samme sone til samme PNR. For pokker, jeg og reisefølge har fått samme boardinggruppe hos United når vi har sjekket inn sammen i skranke, selv om bare jeg har vært *A Gold og vi har reist på forskjellige PNR. Det er forsåvidt bra at SAS prøver å håndheve priority boarding, men det virker som om de etter beste evne forsøker å skyte seg både i fot og hode uansett hva de foretar seg, antakeligvis som følge av ren, skjær inkompetanse.
Er oppdelt sånn her: Zone A: EBG, EBD, EBP og Business (Longhaul) Zone B: SAS Plus (Shorthaul) Zone C: SAS Plus (Longhaul) Poenget er vel at EBG+ skal få pri boarding uavhenging av bookingklasse. Plus skal jo framstå som et Biz produkt på intra Europa ruter så får derfor B på intra så man kan boarde først. Mens på LH er jo ikke Plus et Biz produkt så derfor Zone C på LH. Hvert fall sånn jeg tror SAS har tenkt Har ikke reist LH selv så vet ikke hvordan dem boarder men vil tippe; først A og B, også C også resten til slutt. På intra er det hvert fall først A og B samtidig også mølje på resten til slutt.
OSL - MXP: Ingen priority boarding annonsert, ingen gjennomført. MXP - OSL: Pri-boarding annonsert, etterfulgt av den vanlig boardingmeldingen ca 30 sek senere. Ingen håndheving. Så ikke veldig imponert over denne "fordelen" på første EBG-tur.
Priority boarding fungerer simpelthen ikke uten to fysisk atskilte køer. Punktum. Fint at SAS prøver zoneboarding, men alle de pengene som har vært investert i dette konseptet hadde vært spart dersom en enkelt SAS-medarbeider hadde giddet å bruke 30 minutter på å lese et par tråder på dette forumet. Jeg fløy Swiss i går: OSL var kaos, men ellers enkel håndheving med to separate køer. Det er så enkelt - og det er så ubegripelig at SAS ikke kan gjøre det, selv på skandinaviske flyplasser.
Enig med @Scandipendler !!! Et par sperrebånd og problemet hadde vært løst en gang for alle! SAS burde snart lyse ut en stilling: InsideFlyer ansvarlig.
Det fungerer faktisk overraskende bra med soneboarding i USA på gater uten fysisk adskilling. Delta skulle boarde en 717 fra SJC, som er et forholdsvis lite fly, og det var ingen egne køer ved gaten vi hadde fått tildelt. Folk satt imidlertid pent og ventet på at sin sone ble ropt opp. Nå er nok dette noe som er godt innlært hos de fleste som flyr i USA hvor soneboarding prioriteres beinhardt og det som oftest er flere adskilte køer, men på laaaaaaang sikt kan man kanskje klare det samme i Norge.
MXP-OSL i går: På BP ble jeg tildelt sone A, datter på 12 med EBS sone G(?). I vanlig Italian Style boardet vi sammen uten problem rett etter at Priority Boarding ble annonsert...
Det blir i alle fall ikke bedre på sikt hvis man bestemmer seg for at det ikke er noe poeng å prøve.. Det vil bli litt murring til å begynne med, og så blir det bedre etterhvert.