Hva er kilden på at dette blir stoppet? Jeg er ganske sikker på at dette kommer til å ordne seg. Husk at veldig mye har skjedd bare denne uken ift. boarding - gi nå selskapet noen "SAS-dager" i alle fall (les: uker)
Jeg har veldig blandete erfaringer på at man får boarde sammen, selv med samme PNR. Jeg har fått både ja og nei (stort sett ja på OSL, nei andre steder).
Kan det være fordi Zone boarding ikke har vært helt klart på OSL enda så det har vært benyttet manuel boarding i stedet for automatiske porter?
... det er lov å gå i betjent vogn med månedskort, tror jeg .. Jeg er aldri blitt kastet over i ubetjent vogn, mulig det er fordi jeg snakket så rart ...
Det med at reisefølge ikke får bli med inn først i køen siktes til at det er flere enn 1 person i reisefølge, ikke sant? For før jeg fikk status så ble jeg alltid med først i køen både igjennom fast track og boarding så lenge status personen jeg var med gikk før meg og jeg rett etter..? Så om jeg er den første til å boarde(med status), og en statusløs kommer etter meg så "slipper han" inn, sånn jeg har erfart det? Dette har til og med funket igjennom fast track uten at vi har tatt samme fly.
Zone boarding på plass i Tromsø, og jeg ELSKER det! Blikket på hun som snek seg foran i køen, og så ble nektet å gå ombord, gjorde hele dagen! Som ventet ble ca en tredjedel av de som prøvde å boarde på priority avvist
Hvordan fungerer dette når man reiser med barn? Sist jeg reiste, go-billetter, hadde jeg sone a (siden jeg har ebg)og sønnen på 7 flere bokstaver lenger ut i alfabetet. Ville vi måtte boarde hver for oss, nå etter innføring av soneboarding? Uansett, går ikke ombord uten sammen med sønnen, da venter jeg heller.
Hvis ikke sønn (7) hadde fått boarde sammen med meg hadde jeg demonstrativt satt sønnen på disken og sagt: "Se her sønnen min, disse hyggelige folkene skal passe litt på deg mens jeg går ombord og sjekker at alt er klar til deg." Og så hadde jeg sagt god fornøyelse til gatepersonalet. Men så har ikke jeg barn, og det er kanskje like greit.
Det er mulig jeg ikke har forstått dette med Priorty Boarding, dersom jeg har sone A og resten har en lavere prioritering enn meg. Jeg MÅ vel ikke gå inn først?? ... jeg tror jeg får lov å vente på de andre eller har jeg misforstått?
Spørs om si hadde gjort det om du faktisk hadde hatt unger. Personlig synes jeg at det er helt ok å fikse så ungene får EBG og dermed automatisk sone A...
Det er for så vidt ikke noe problem å vente, men min erfaring med pendlerflyene er at hvis man er senere inn enn nr 10 så kan man ta god fart og drite i å få noe opp i hyllen. Sånn sett har priboarding noe for seg.
Det sier min kone også, så hun står ved gate (helst) en time før boarding for å komme først ombord uansett på døgnet .... hun har gavegull.
Nå er ikke jeg pendler, men akkurat dette er mitt største savn med at pri-boarding ikke har fungert. Man må presse seg opp i køsnikerne, for i det hele tatt å få på plass til kabinkofferten. Folk drar jo med seg et helt flyttelass inn på flyene, bare for å spare innsjekket bagasje.
Det er det mange av oss tenker om folk som tydeligvis finner det helt nødvendig med kabinkoffert.. KOFFERT! på innenlandsflyvninger eller korte hops
Her kan dere se spørsmål jeg sendte og svar jeg fikk fra SAS (e-post sendt til Gull Mail): Hei. Hvis jeg som EBG reiser sammen med en eller flere som har lavere EB status og vi alle er på samme booking nummer, hvordan vil det da bli med Priority Boarding? Vil den eller di personene få samme Zone som meg på sitt boarding kort? Hvis ikke, hvordan går man da fram for at den eller di kan boarde sammen med meg under Priority Boarding? Mvh Misterix Hej Misterix. Tack för ditt mail! Ni kommer få boarda vid olika tillfällen i så fall. Medresenär/medresenärer kommer dessvärre inte kunna boarda om du väljer att boarda under tiden boarding av Zone A körs. Alternativet är i så fall att vänta och boarda med dem andra eller boarda vid olika tillfällen. Välkommen åter! Med vänlig hälsning XXXXXXXXXXXXX Traveler Consultant SAS Sales and Service SAS Scandinavian Airlines System SE - 195 87 Stockholm, Sweden Visit: Frösundaviks Allé 1
For og ikke klumse til mail dialog posten så skriver jeg heller en ny. Det er utrolig skjelden jeg har bruk for pri boarding men di gangene jeg har bruk for det er det grunnet følgende: Kjapt inn å sove. Kjapt inn for å få plass til en mini koffert over meg! Ikke bak og hvert fall ikke foran! Faen, hater folk som gjør sistnevnte!!! (flyr alltid ut fra OSL og Ola Nordman på tur har med flyttelass som "håndbagasje", spesielt når destinasjon er ferie som f. eks Spania).