SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,557
    Bonuspoeng:
    293
    SK341 TRD-OSL ..prioritert boarding ble annonsert ..
    så strømmet alle på og alle slapp gjennom ..
    fremskrittet er ennå ikke kommet til Trøndelag , teknologiens spydspiss ..

2. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    SK380 OSL - TRD: Fungerte delvis. Det ble ikke ropt opp over høytaler at det var prioritet på sone A, B etc. Men, da de startet boardingen var det (selvfølgelig) en horde som skulle presse seg frem. De ble forsiktig vinket ned med pri-boarding skiltet som sto på skranken slik at de som faktisk hadde lov til å gå, fikk det. Men, etter 4-5 stk hadde boardet, slapp hun frem ulvene..

3. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    På kveldsflight TRD-OSL i dag gjøres det ikke et forsøk på pri-boarding engang.. Spesielt ille blir det når jeg med ungdomsbillett må vente enda lenger på grunn at det må vises leg ved skranken. Var vel ca. 15 stk foran meg da jeg stilte meg i kø, endte med å komme sist inn i flyet. Ikke er det så alt for god plass til kabinbagasje i CRJ 900 heller, flaks at flyet ikke var fullt. Satser på at Travelers Voice har en funksjon :)

4. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    SK459 OSL-CPH 3.11. Priority boarding ble annonsert, men uten konsekvenser for snikerne. Fullt fly.

SK1470 CPH-OSL 5.11. Her fungerte PB, og flere fikk en frisk rødlig ansiktsfarge da de måtte ta et par skritt til siden for å vente. Herlig! Fullt fly her også.

Petter B-C liker dette
  5. Marmag

Marmag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Du må huske at veeeeldig mange har rett på priority bording, Tilogmed dem i Hawaiiskjorte og joggebukse har muligheten til å opptjene seg det!

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist i en slags hawaiiskjorte tidligere :)
    Og mine to barn har begge gullkort... og reiser i joggebukse.. Så det er mange som har rett på priority boarding uten at det ser slik ut..

kalleballer, Scandipendler and Marmag like this.
  7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,540
    Bonuspoeng:
    183
    Hva? Er det ikke bare hvite dresskledde menn som har rett på priority boarding?

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Sone boarding gjennomført på SK208 KRS-OSL i dag. Alltid gøy med rødt lys hos andre :rolleyes:

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Spesielt når de blir stående og blokke slusene og mens de roper sin forvirring til gateagenten :rolleyes:

Altså, bra med pri boarding og alt det der, men det måtte da ha vært mer fornuftig å kjøre pri boarding manuelt (den manuelle scanneren kan vel også programmeres, vil jeg tro). Dermed slipper man kaos foran slusene, samt at man også kunne ha sørget for at reisende på samme PNR kan boarde sammen, og således eliminert også dette irritasjonsmomentet.

Men jeg antar at dette simpelthen er for logisk.

TomF66 liker dette
  10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde løst seg enkelt med sperrebånd. Hadde ikke vært vanskeligere enn det.

jayeff liker dette
  11. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en merkelig opplevelse idag, jeg er EBG og skulle fly SK fra TRD-OSL, hadde SAS go. Gikk rett inn i bolleland uten videre seremoni, men da jeg skulle boarde ble jeg nektet priority boarding i automaten. Brukte QR koden i SAS appen, noen som kan forklare hvorfor jeg hadde fått sone g?

Er det ikke sammenheng mellom inngang i bolleland og boarding?

12. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt var det flere enn de som reiste i Plus med rett til PB, dette har ikke noe med påkledning å gjøre. Poenget var at etter annonsering av PB reiste nær sagt alle seg og presset på mot slusene. Det ble ikke gjort et forsøk fra gatepersonell på å melde at resterende pax kunne gå ombord, da alle gikk i én stor flokk. Med fratrekk for åtte rader med Plus, tviler jeg på at det var over 100 ombord med rett til PB.

Ellers er jeg veldig enig med Scandipendler at det å skille passasjerer med samme PNR er irriterende og lite kundevennlig.

13. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,351
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken sone var du i?

14. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Sone G

15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Med EBG skulle du vel vært Zone A eller B, så dette hørtes merkelig ut...

16. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    2209807E-9592-439E-BBB5-01A16A59785D.jpeg

Last edited: 10. nov 2017
  17. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,169
    Bonuspoeng:
    163
    Den er klokkeklar. Du ligger inne som EBB og flyr i Go. Ingen pri boarding. Grunnen til at du slapp inn i bollebua var nok at en EBG+ hadde gått inn gjennom samme sluse rett før deg og "gjestet" deg inn.

Eddie47 liker dette
  18. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Nylig blitt EBG, og booket billetten før du ble?

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,455
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe jeg ikke skjønner vedrørende zone boardingen? Jo altså kjempe bra opplegg. Men sjekket både meg og fruen inn på flighten til Miami nå på lørdag. Samme booking nr, jeg får Zone Å og hun får Zone B. Vi skal fly business.

Gir de kun zone A til EBG+? Greit at de vil skille på de som flyr en del og de som er statusløse og flyr i sas go. Men ærlig talt, Business pax på long haul som da ikke har status blir puttet i Zone B etter å ha svidd av X antall tusen for å fly Business og ikke Plus eller Go syns jeg var noe latterlig.. Jaja. Mulig det er jeg som ikke forstår opplegget.

Edit: Ok, har lest litt i tråden her, Stemmer det at Zone A, B og C boarder som regel samtidig? Hva er i grunn vits med AogB da? Hehe

Last edited: 10. nov 2017
  20. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    AES OSL i dag funket veldig bra med PB.

Del denne siden