Håpløst varmt i miami om dagen! Stikk innom 11th street diner og news cafe for frokost, og the betsy for middag, om du bor på south beach, kom hjem derfra i dag Jeg hadde zone A nå (ebg+) i sas plus, usikker på hva min venninne hadde, kan sjekke, jeg som booka på samme PNR
I følge SAS selv er det som følger: Zone A: EBG, EBD, EBP og Business (Longhaul) Zone B: SAS Plus (Shorthaul) Zone C: SAS Plus (Longhaul)
Vi kan undres, men om vi får svar? Jeg minnes en gang jeg reiste med BA fra MUC til SAN. Det var vel den gangen jeg bestemte meg for Exec Club, det var jo avsindig (til den gangen å være) rimelige priser i Club med BA når du kom fra *A land, for ikke å glemme at kvalifiseringskravet til Exec Club Gold var en vits. Nuvel, nok om det, siden jeg var førstereis, så hadde jeg altså ikke status, men jeg hadde kjøpt Club, og skulle således reise Club Europe MUC - LHR og Club World LHR - SAN. Kom til MUC i relativt god tid og foretok innsjekk og lette meg fram til loungen som BA hadde. Mener det var 3dje part. Iallefall, der fikk jeg beskjed om at nei, BA Biz hadde ingen lounge på MUC. Det var kun for BA Exec Silver og høyere... Så der satt jeg, blandt almuen i en time og ventet på å komme ombord og få et glass sprudlende. Nok om det. Moralen er, at flyselskap gjør mangt og meget vi passasjerer ikke nødvendigvis ser logikken i, men det er sikkert en eller annen god grunn, langt, langt der inne.
Anbefaler deg å anonymisere QR-koden og PNR også, da all informasjon ligger inne i de også. I tillegg til at navnet ditt kan leses gjennom sladden
SK4684... APG-OSL Priority ble annonsert og det så ut til å virke, men damen ba oss som sto først om å vente litt .. da kom han .. «direktøren» i 50-årene, sportslig kledd og gule joggesko, trengte seg frem foran oss, han hadde jo prioritert boarding må vite .., da jeg kommenterte at han trengte seg forbi oss, så han på meg med nedlatende blikk vurderte aldri å svare .. Da vi kom ombord gikk han bak i Go etter å ha fyllt skapet foran i kabinen ..han hadde sikkert vært og spilt golf med kjegleklubben .. Sånne tullinger ødelegger utrolig mye, også for en god praktisering av PB ..
Er det noen som har klaget til SAS over at folk på same PNR ikke får boarde sammen? Fått noen respons? Det blir jo helt håpløst for familier etc dette opplegget.
Helt håpløst. Har klaget og har fått beskjed om at det er spilt inn som forbedringsforslag å gjøre boarding lik for alle i samme PNR (slik som andre selskaper gjør det..) Men det gjør sikkert ikke noe om flere sender inn klage under RIS/ROS.
Jeg sendte mail til SAS og fikk beskjed om at andre på samme PNR fint måtte innfinne seg i å vente. Eventuelt måtte personen med status vente med å boarde hvis man ville boarde sammen. Anbefaler forøvrig ALLE her inne til å sende klage også!
Prioritet ombordstigning KRS i dag. Folket strømmer på, alle slusene tettes med noen "zone not open" folk. De scanner på nytt flere ganger, gate agent ser ikke ut til å forstå helt. Knotter som en helt og åpner for alle for å løsne proppen. Uheldig håndheving etter min oppfatning. Hadde de bedt de 2-3 vedkommende som stod der å vente litt ville det fungert fint. Men la ikke merke til om det ble opplyst riktig.. Antakeligvis ikke...
PB i TRD SK4187 fungerte utmerket nå .. damen ba de som hadde «misforstått» om å gå til side og slippe de privilegerte frem ... Ropte til og med opp en ekstra gang før hun åpnet for hordene ..
Ingen PB EVE-OSL i dag, til tross for at vi var godt forran rutetid. Virker ikke som det er rullet ut over alle Avinors lufthavner ennå ( i allfall ikke konsekvent)
Basert på bildet du la ut tidligere i dag, så virker det som om du ligger inne i systemet som EBB. Så kan være verdt å sjekke, og evt. oppdatere selv på nettet ved/før neste reise. Jeg gjorde det selv for et par uker siden, og det var gjort på 2 minutter...
Prioritert boarding i Scandinavia har de siste gangene jeg har fløyet åpnet med "a og b". Spørs om ikke det også gjelder Long haul? Så er det vel ikke et problem at én har a og en har b?
Fikset det selv på nett inne på reisen. På de nye sidene skal du få opp valget om å endre EB-nummer. Mener det var rett i nærheten av navn på reisende.