Sist jeg fløy til EWR fra OSL hadde de slik forkontroll. Og da var det strukket bånd som separerte hele veien til boardingskranken foran gaten. Dermed kunne priority boardes i ro fra høyre siden av skranken før man boardet resten etterpå. Dette fungerer de gangene personalet er motiverte og bevisste på å få det til ordentlig. Jeg har også det germanske genet som gjør at det kribler i hele kroppen og jeg må kjempe med meg selv for ikke å blande meg inn, når ansatte ikke klarer/gidder å gjøre dette ordentlig. Mvh Ben
Bare et spørsmål fra en amatør i dette; Sas sammen med partner fra Stockholm til Alicante. Jeg diamond, hun statusløs. Vi reiser go. Ved boarding går jeg som vanlig frem ved priboarding, hun er med. Damen i gate stanser henne, og sier hun må vente fordi diamond ikke kan ta med noen sammen med seg. Da må jeg også selvsagt vente (gentleman). Det er korrekt i følge reglene, har sjekket. Men gjør sas enda mer utrivelig. Er dette noe nytt?
S Sånn sett er det greit med "utestasjonene" som ikke har automatiske boardinggates. Både BCN og AGP håndterer dette betydelig mer fleksibelt og lar de på samme PNR slippe gjennom med PRI-rettighetsinnehavere.
Fikk epost i dag fra sas om reklame greier til USA. Nederst står det dette: Er det håp? Da er det bare å håpe på at de på samme booking får samme gruppe....
Dette er vel det samme som det har vært siden soneopplegget ble innført? Det er uansett et tullete opplegg så lenge det ikke er dedikerte køer for pri boarding. Fremdeles blir man stående og stampe fordi mange reisende ikke skjønner hvorfor de ikke kommer gjennom slusene, etter at man først har måttet brøyte seg gjennom møljene foran gaten.
Ettersom de skrev dette i en epost nå idag må man vel nesten håpe på at det er dedikerte køer de mener?
Det har jeg vanskelig for å tro, desto mer ettersom det vel til syvende og sist er opp til flyplassene. Informasjonen i mailen de sendte ut er nok noe som har blitt hengende igjen fra i fjor (merk: Oslo kommer snart... - Men soneboarding er for lengst innført på OSL). SAS IT...
Det verkar som om priboarding langsomt blir standard, sjølv om ein må trenge seg igjennom ein kø av misnøgde statuslause baki bussen. Me var to barnefamilier som kom bak to middelaldrene menn på OSL for nokre veker siden, og det utrykte tydeleg at dette syntes dei ikkje noko om, og at no måtte vel pri-boarding vera over... Satte stor pris på dette, og eg godta meg når dei kom tuslande etter og forbi oss etterkvart!(me kjørte alle saman plus!) Men om dei får satt opp band slik som på LHR, så bør dette gå smooth!(sjølv om det er litt Ryanair feeling over slike band...)
Denne aversjonen mot bånd virker å være sterk, spesielt i Norge. Man skal ikke gjøre det mulig å se hvem som har prioritet før boarding, for da kan noen bli misunnelig. Men de skal få gå først om bord da, så lenge det gjøres diskret....
Som en som jevnt over sitter bakerst og som ikke har status har jeg ikke noe problem med prioritering, problemet oppstår først når en har manglende håndheving fra gate personell, uklar info, og uavklarte køområder. Altfor ofte starter de med å rope opp priority boarding, for så ikke å følge opp, eller på ett eller annet umerket tidspunkt åpne opp for alle. Om en da står igjen som "flinkeste gutt i klassen" opplever en ofte at det blir svært tomt rundt om, man må derfor delta i et guessing game på hvem som kan boarde, så for egen del ser jeg gjerne at det blir tydeligere håndheving og kommunikasjon. Tåler godt å vente så lenge man ikke føler seg som en dust fordi en er det eneste som gjør det
ble overrasket sist uke når det ikke ble informert om priority boarding på værnes. Mener å huske de har prioritert det før? Jeg hadde albuet meg litt frem før de åpnet boarding, så det gikk ganske greit, men synes det var merkelig. Før de får to linjer, som eks på AMS, blir det dog bare kaos.
Innfør sperrebånd som på f. eks på LHR = Problem løst! Hvorfor gjøre det så vanskelig? Ola Nordmann skjønner sperrebånd på innsjekk, FT etc så hvorfor ikke ved gate?
Pri boarding på OSL til EVE i dag, behørig annonsert. Men hva hjelper det når godtfolk har ørepropper og headset på .
Veldig enig! Jeg har ikke noe imot å gå ombord etter de med priboarding når jeg (som oftest) ikke har det selv, men jeg HAR noe i mot å gå inn nesten sist etter Olga og Dustefjerten med fem poser og kofferter og gud vet hva, og risikere manglende plass til en eventuell håndbagasjekoffert. Det finnes selvfølgelig mer irriterende ting i verden, men det å ikke rekke flybussen klokken 00:30 fordi man måtte vente på en håndbagasjekoffert på bagasjebåndet står høyt oppe på listen der og da. Heldigvis er det ikke fryktelig ofte det blir fullt i bagasjehyllene innenlands.
Hei! Er ute å flyr fra CPH til OSL på bonusbilletter booket i pluss. I klasse «C» på boardingkort. Ved gaten nektes jeg å gå ombord i flyet da det kun er A og B som får boarde først. Jeg trodde at sas pluss kunne boarde under priority boarding? Har jeg misforstått?
Boarding grop og booking class er to ulike ting. Statuslause i pluss får boarding grop B og EBG+ Får A. Trur det står booking class C på alle i pluss, men det er mest sannsynlig ikkje booking klassa hosSAS.