SAS Service

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paboee, 06. nov 2025.

1. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, et kjapt spørsmål på en liten sak som irriterer meg.

Prøver å holde det kort::p
    I retur-flight fra Mexico (med Aeromexico) til Oslo så har jeg mer bagasje enn "normalt".
    Har gullkort og sjekker appen til SAS, der står det "Extra checked in bags on SkyTeam flights" - flertall.
    Ringer Gullnummeret, snakker med en hyggelig jente der som bekrefter - kan ha med to ekstra...

Pakker da sammen, fordeler alt i 3 kolli + en for min sønn.
    Kommer på flyplassen, og må da betale for ett extra kolli - avtalen mellom SAS og Aeromexico var kun en ekstra innsjekk for gullkortholdere.

Klager da til SAS når jeg kommer hjem og ber om refusjon.
    Jeg kunne pakket dette til mindre antall kolli, om jeg hadde fått den informasjonen.
    De nekter og henviser til informasjon på hjemmesiden til SAS. Og hopper da bukk over at i appen står det fortsatt bags og at de bekreftet dette per telefon.

Er dette noe jeg bør/kan pushe videre på?
    Mener at jeg sjekket godt opp forut for.

paboee

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,774
    Bonuspoeng:
    350
    Tror ikke du kommer noen vei med det. På SAS flighter har du to ekstra bags, men Skyteam partnere gir deg en. Akkurat samme som det var hos SA og alltid har vært.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Når SAS-appen og kundeservice sa det motsatte burde han ha en god sak. Så lenge det kan bevises såklart

milehigh and holmen like this.
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Isåfall går du til transportklagenemnda.

5. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Hei og takk for svar.
    I appen, som alle kan logge seg inn på og se på så står det klart og tydelig bags med flertall. Rart om det kun er min... Dette er poengtert til SAS for mange måneder siden, men feilen står der fremdeles.

Samtalen sliter jeg mer med å vise frem, har tlf logg, men kan ikke fra min side bevise hva som ble sagt.
    Når jeg ringte SAS andre gang (mens jeg sto i skranken) ved innsjekk, så henviste han jeg da snakket til, at de tar opp samtalene (jeg godkjente det) og kan se i loggen der.

Poenget er at det er ikke veldig mye penger, men irriterer meg grønn at de har feil info i appen, informerer meg feil når jeg ringer de.
    Så avviser de mitt krav og henviser til et tredje sted jeg burde ha sjekket...

upload_2025-11-6_16-53-2.png

Sykkelthor and Spielhaug like this.

Del denne siden