Så lenge SAS har Eurobonus så vil det nok ikke være mulig nei..
Om Eurobonus blir fusjonert inn i FB så spørs det vel også noe om hvilke selskap de faller innunder. Slik jeg forstår det så er det flere "nivå" av FB, hhvs KLM&AF som Tier 1 og resten som Tier 2.
Tilgjengeligheten varierer mellom de ulike partene, så blir SAS et eget brand i SkyTeam, mens Eurobonus blir konvertert til Flying Blue så blir vi nok også ansett som Tier 2 og får ingen tilgang, blir SAS derimot helintregrert under KLM&AF sin paraply så blir det noe annet.
Man kan jo også spekulere i om det blir aktuelt å konvertere SAS til Transavia som en low-cost feeder og kanskje med fokus på turistdestinasjoner.
Selv liker jeg tanken på at det kanskje er nødvendig og ønskelig med en flyplass til å avlaste en del longhaul fra Schipol og at man kanskje i beste tilfellet beholder SAS som et merkenavn pga lang historie.
Ytterligere kan man spekulere i hvorvidt man ønsker å bruke CPH til langdistanse, eller om man faktisk heller vil fokusere mer Europa-trafikk inn der. Om AMS skal ha ned antall flybevegelser og ikke antall passasjerer nødvendigvis, så vil det jo gi meget god mening å flytte mindre flyruter til CPH og heller feede mellom CPH og AMS med større fly..
Før jeg sporer helt av, synes det er interessant at det ikke har vært sagt noe som helst rundt Air France i denne diskusjonen, men det er vel kanskje fordi vi har mye KLM og lite AF i Norge fra før av..
Når denne fullstendig totale avsporingen er avsluttet, jeg har ikke store forhåpninger og å fly F igjen på lang tid dessverre
I og med at det kun slippes 1 og 1 sete foruten avreise om 3 timer så ser jeg det som lite realistisk.. Var gøy mens det varte dog...
Vis alt...