Det kan jo bety to forskjellige ting? At eurobonus fortsetter som et av programmene i sky team eller at eurobonus slutter å eksistere og vi blir overført til flying blue?
Da er det vel bare å begynne å planlegge hvordan man blir Flying Blue Platinum eller Ultimate slik at man kan fly AF La Premiere med poeng.
Bra research for artikkelen og artig at Eurobonus er nevnt så konkret i Investor agreement. Men, det er strengt ikke noe nytt, Eurobonus forblir inntil Air France tar eierskap, og frem til da må SAS ikke gjøre noe som begrenser muligheten for fremtidig integrering.
Kanskje mer interessant hva som skjer på kortere sikt. Vil SAS bli fullverdig medlem av SkyTeam i det selskapet trer ut av Star Alliance (sommer 2024?), eller vil videre integrering la vente på seg til Flying Blue tar over?
For spesielt interesserte, her er alle 196 sider: https://cases.ra.kroll.com/SAS/Home-DownloadPDF?id1=MjUwODM3Mg==&id2=-1 Og avsnittet DN snakker: Og et avsnitt om samarbeid med KLM og codeshare, samt poengopptjening:
Jeg er lifetime gold når konverteringen skjer. Lurer på om dette kommer dårligere ut enn forbigående Diamond-status. I så fall har jo de med LTG kastet bort ganske mange år for ingenting
Som ren spekulasjon. som LTG får du en mer permanent status i SkyTeam systemet. Som Diamond i konverteringsøyeblikket får du en litt høyrer status i øyeblikket men faller i status hvis du ikke vedlikeholder. Det bitre ( for meg) vil være hvis LTG får livstidstatus men jeg som har 9 år i strekk i 24/25 ikke får noe, fordi jeg ikke er LTG enda. Men nå spekulerer jeg. Skal vi tro på ledelsen ( noe en ikke alltid skal) skal kundene med status tas vare på videre.
Min personlige spekulasjon er at LTG blir Lifetime Platinum, fordi det er relativt få LTG og programmet er i en sårbar fase i en overgang og det pragmatiske er å please gode kunder til man har kontroll på butikken. Godene til Platinum er heller ikke så store. Dette sier jeg fordi det er pragmatiske nederlendere involvert, tror aldri man hadde fått Lifetime Senator, selv om det er det som trengs for Star Gold. Tyskere er for status og regel beviste
For min del har jeg de siste årene av LTG-opptjeningen sørget for å ha tilstrekkelig statuspoeng hos SAS til å komme i mål med dette. Dersom dette ikke leder til noen permanent status føles dette bortkastet. Derav uttrykket "kastet bort".
Enig der. Det har absolutt kostet å oppnå LTG, så her må SAS komme med noe som ikke gir et dårligere produkt om de ikke vil få mange misfornøyde kunder.
Det interessante her er om *A har gjort grep innen en eventuell konvertering. Om det ikke er en reell konkurransesituasjon på det tidspunktet vil jeg tro at bønnetellerne får viljen sin.
Her er noen ting som aldri er godt nytt: - Ledelsen innfører et nytt provisjonssystem for selgerene - Produktet har ny og forbedret smak/oppskrift - Et lite selskap med fornøyde kunder blir slukt av et større med dårligere kundetilfredsstillelse. Jeg er selv 6 eller 7 år på vei til LTG. Jeg vil også føle meg snytt hvis jeg ikke sitter igjen med noe. Samtidig har jeg ikke noen store illusjoner om at Nye SAS bryr seg filla om gamle lojale kunder. De har fått bonusen sin for å gjennomføre "redningsaksjonen". Jeg tviler på at noen av Anko sine bonusmål/KPI har noe som helst med eurobonuskundetilfredsstillelse å gjøre.
Tror ikke AFKLM er interessert i å kaste milliarder på SAS om vi alle skulle stikke av til andre selskap fordi de ikke tar vare på medlemmene. Blir nok en bra løsning. Mennesker er jo kjent for å hate endringer - ref endringsledelse..
Jeg håper jo, men samtidig har jeg vært igjennom så mange telco-oppkjøp så jeg har førstehåndserfaring at kundene er det siste man tenker på. Det handler om markedsandel og i tilfelle flybransjen: slottider. Først kvitter man seg med ansatte, deretter flykter kundene. Jeg har erfaringsbasert pessimisme
Hvordan tror dere det blir med bonusbilletter hos SAS etter overgangen til Flying Blue? Spent på om det vil være like god value som i dag. Og er det egentlig noe poeng å gå for CT i 2024 hvis man ikke har planer om å bruke den før 2025?