Uansett tilgang til bonusbilletter er det helt sikkert ikke feil å tjene opp til en CT, det er godt mulig vi kan få bruk for den. Samtidig får man jo poeng for bruk av Amex …
Ja, det er jo noe med det. Er jo ikke helt heldig om Amex fortsetter å tilby 2 for 1 som blir helt verdiløs ved overgang til Flying Blue.
Hvorfor skulle Amex CT bli verdiløs i Flying Blue? Jeg regner med CT fortsatt kan benyttes i SkyTeam, siden Amex har avtale med SAS og ikke med *A
Angående LTG har de publisert dette tidligere. Hvilket nivå det matches til blir vel kun spekulasjon, men jeg forventer jo gratis fast track, lounge med gjest, ekstra checked luggage og gratis setereservasjon. " No changes are made to the EuroBonus Lifetime Gold program. EuroBonus Lifetime Gold memberships will be honored even after SAS joins Skyteam, and all progress made towards Lifetime Gold will be kept. "
Merk at det står "No changes are made to the Eurobonus Lifetime Gold program." Ingen garantier dersom Eurobonus i fremtiden blir oppløst og innlemmet i FB
Nå velger jeg å ikke ha katastrofetanker her. Det er ikke rasjonelt at de skal kaste sine mest trofaste kunder over bord ved migrering til annet bonusprogram.
Ingenting er klart før alt er klart …. https://e24.no/boers-og-finans/i/kE9Lyv/sas-med-laanebrudd-raadgiver-frykter-uopprettelig-skade
KLM/AF har også store ordre på A350. Senest i september i år kom det en bestilling på 50 maskiner, med opsjoner på 40 til. Dette kommer i tillegg til en eksisterende ordre på 41 maskiner, hvor 22 er levert. https://www.airfranceklm.com/en/new...irbus-a350-family-aircraft-purchase-rights-40 A350 skal foreløpig erstatte 777-200ER, A330-200s og A330-300.
Jeg har ikke sagt at den BLIR verdiløs. Det var bare en tanke. For meg som har FP4, har CT kun vært brukt på StarAlliance. Jeg tenkte det kanskje ikke var selvsagt at CT kunne benyttes på reiser i SkyTeam. Særlig dersom EB blir konvertert til Flying Blue. Men jeg vet jo ingenting om dette. Derfor jeg spør hva andre tenker
Ja, vi trenger nok alle litt tid for å tilpasse oss til ny virkelighet. CT er nok trygg i begge allianser. Så får vi se hvor mange (fler) poeng vi må ut med for å fly med SkyTeam… (Jeg er en av de positive som tror EB består endel år til, og for rene SAS-flyginger så blir det få endringer, og at FP4 fremdeles har en god verdi)
Merk at man kan beholde BRANDET Eurobonus, men at alt bak blir integrert i FB - altså finansielle avtaler, prising etc. Det må jo markedskonsulentene se på.
You may apply for an AIR FRANCE KLM − AMERICAN EXPRESS PLATINUM Card if: You are at least 18 years old You own an active bank account in France Your gross income is at least €65,000 per year Sikkert ikke så vanskelig å ha en aktiv bank-konto i Frankrike. Eneste to problemer jeg ser med dette kortet er at poengopptjeningen ikke er så bra, samt at det ikke har CT. Jeg kunne nok ha levd med mindre opptjening om man fikk Platinum-godene generelt, men ingen CT er en dealbreaker for min del.
Ja tenker bare at folk ikke trenger å krisemaksimere med amex. De har jo avtale på plass med FB i Frankrike feks så tipper de vil videreføre samarbeid med SAS inn i skyteam med de nordiske kundene
Enig. Det som blir spennende generelt, også med Amex, er om nordisk-baserte folk beholder goder og mekanismer som er "bedre" enn FB generelt. Vi er få, og derfor færre "ekte" frequent flyers. Skal man ha et visst volum her, må man innrømme noe.
Korta blir dei samme som dei er nå, når dei blir eindel av Skyteam. Programmet er fortsatt eurobonus og du tjener poeng til eurobonus. Blei bekrefta på Sas eventet i Oslo i går.
Da har vinnerbudet blitt godkjent av domstolen. https://www.sasgroup.net/newsroom/p...t-in-its-exit-financing-solicitation-process/