Har nå EB nummer til Adolfsen og hans fru. Kan se når han har bursdag, hvor han bor og hvor mye huset hans er verdt, og hvor mange reiser han har vært på med og uten fruen.
Jeg er usikker på om disse kjedelige menneskene, som ufrivillig gir innsikt i sine kjedelige liv, synes at det er like kjedelig som du gjør.
Prøve å åpne appen, var ikke innlogget en gang. Trenger ikke å være interessant, eventuelle datalekkasjer selger rimelig bra på mørke nettet. Aner ikke omfanget, men personinformasjon skal ikke flyte ut på denne måten.
Nå fikk jeg også Fie. Det virker som om de samme personene går på rundgang, så jeg holder 100% en knapp på @trygveats forklaring. Egentlig et naturlig tiltak fra SAS for å ta unna trykket, men det gikk skikkelig åt skogen. Antageligvis gjelder det bare data fra den nye appen. De har nok ikke fått gjort skikkelig QA på API-et enda.
Tør man i dette hele tatt legge inn bestillinger nå selv om siden skulle begynne å virke så smått igjen? Satt egentlig klar til å bestille en reise...
Jepp...all info utenom pass. Pass og Kredittkort SKAL oppbevares separat,på et annet system,men gjør det kjeldent.
Tar moderator en skikkelig opprydding her? Selv om vi kanskje har fått en ny Altinn-Kenneth, SAS edition. Så er det greit at det ikke slenger rundt her inne.
Ser at folk ikke tok spøken, så til alvor: Som flere her har påpekt, aldri logg inn på en tjeneste som er under angrep, evt som "plutselig" virker igjen. Vent til de friskmelder. Tipper SAS, eller Tata som det egentlig er, skifter passordet til Fie nå som alle har hennes token. Blir nok kompensasjon til henne + muligens bot fra EU. Nå må folk bare håpe at Tata har tatt backup.
Fra nrk.no nå: 19:40 SAS: personopplysninger på avveie SAS jobber med å få stengt ned appen sin etter et nettangrep mot flyselskapets nettsider tirsdag, melder VG.
Stenge ned appen Men jeg er jo på vei hjem fra Amsterdam via CPH akkurat nå, og helt avhengig av den SK IT en ! Selv om jeg heter Fie på appen i iPad. Og har mistet diamant der Seriøst, så har jeg medlidenhet med IT-gutta. Det er aldri morsomt å bli angrepet slikt. Ikke så lett å plugge alle hullene i et 30 år gammelt bolverk som 1000 programmerere har vært og klådd på. Håper bare hackerne ikke har plantet kryptovirus samtidig, for da blir det problemer for de som har bestilt reiser de nærmeste dagene (ukene…)
Det er ingenting som tyder på at dette er noe annet enn ett DDOS angrep som lammet frontend for nettsider og app foreløpig. Det er nok SK IT som kålet det til enda mer ved å være for ivrig på cachingen som @trygveat nevnte tidligere, slik at info til noen utvalgte som nylig hadde fått logget inn ble vist. Ille nok i seg selv det, men jeg tviler på at de har hatt ett ordentlig data innbrudd. på BC.se var det noen hadde vært nødt til å gjøre en bestilling, og ringte inn, de fikk beskjed om at alt i backend fungerte fint og fikk booket. bare nettsider/app som hadde problemer.