SAS slakter ned opptjeningen i billig SAS Go

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av haakonks, 01. okt 2018.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    3000 ekstrapoeng må ikke vurderes opp mot poeng for reisen mot GO / Go Light. For SAS tilsvarer dette en liten kompensasjon på anslagsvis 240 kroner. Dette er en goodwill for å tilfredsstille deg for ulempene du har opplevd. Eurobonus er som en "intern valuta" hvor de heller godtgjør deg med poeng, fremfor avslag på billettkostnaden, da det er enklere, rimeligere og SAS vet at de oftere kommer "bedre ut av situasjonen" enn med andre løsninger (cash-back med tilhørende regnskap etc.).
     
    Last edited: 19. okt 2018
    kalleballer liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Og det hele er vinn-vinn for SAS, da du må benytte deg av SAS for å få brukt poengene dine senere. I tillegg reiser du også med SAS neste gang, for å tjene mer poeng, så du kan bruke disse poengene på nye SAS-turer.

    (Ja, jeg vet at man kan bruke poengene på *A-reiser osv, men de fleste bruker nok poeng på en reise OSL-LPA med SAS)
     
    Eddie47 liker dette
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    For SAS har det ingen kostnad å utstede poeng, litt som å trykke egne penger :)
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er litt feil, SAS må regnskapsføre en kostnad når utesteder poeng og regnskapsmessig resultat er noe en CEO er opptatt.

    Jeg vet ikke hvilken verdi de fører, men min guestimate er 1-2 øre basert på siste kvartalsrapport jeg leste. Så ikke høy kostnad, men heller ikke gratis.
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Og der tikket det inn 6k ekstrapoeng ja. Lønner seg å klage!
     
    Scandipendler and kalleballer like this.
  6. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Dette her jo helt latterlig. 200poeng for OSL-LPA og LPA-OSL i GO light? Til sammenligning fikk jeg 218poeng for den éne avokadoen jeg kjøpte på Joker i går.
     
    furlong and Xflipper like this.
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Joker gir vel ikke Grunnpoeng når SAS gjør, så der har du en liten forskjell selv om det virker litt rart....
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Ifbm dette bør folk være på vakt. Tilskriver det til SAS IT (alternativet ville vært aktivt forsøk på svindel).

    Har fått 100 poeng for BGO-CPH legget mitt den 6. desember (Bestilt på gammel opptjening i sommer en gang). CPH-SFO har ikke tikket inn enda, men mistenker at der dukker opp 200 poeng etter hvert.

    Har endret gratis sete fra bestillingen i sommer, dette har vel ingen verdens ting å si mtp at billetten er utstedt før endringen, sant?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke ennå fått noen 100 poengere for min del..
    Men er ikke unormalt at det regnes ny opptjening umiddelbart..
    Samme har skjedd før og man har måttet klage for å få det riktig.
     
  10. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Dette opplegget her er jo helt utrolig. OSL-KRS gir 100eb i billig GO mens nettbuss gir meg minst 5(!) ganger så mye gjennom viatrumf.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    En annen "artig" ting med dette er at hvis man flyr OSL-CPH-BOS (eller EWR) i T så tjener man mer til København enn over atlanteren
     
    trulsern and SAJblue like this.
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å finne tabeøøen for opptjening hos SAS. Men lenken i 1. post fungerer ikke og på mobil blir jeg altid sendt widere til bestilling av billetter når jeg trykker på lenken om opptjening av poeng.

    Tabell for bruk av poeng kommer opp iten problemer.
     
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har sagt det før og sier det igjen: EB fungerer kun til samling av ekstrapoeng. Statuspoeng samler man hos andre *A programmer.
     
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Denne du tenker på?
    https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/

    På mobil er det et grått felt bittelitt nedpå sida med ei pi som peikar nedover. Trykk der og så får du opp ein rullegardinmeny og der skal opptjeningstabellane dukke opp. :)
     
    TElg78 liker dette
  15. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det spørsmål fra min side, på hvordan man beregner poengantallet man får fra andre. Eksempel. Skal fly United i D MSY-ORD som er 836 miles. Opptjening etter tabell 150 %. 150 % av hva da?
     
  16. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir vel 836 (avrundet opp til nærmeste 100?) * 1,5?
     
    Last edited: 09. des 2018
    Chrisbgg liker dette
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    150% av miles flydd..

    C
     
    TElg78 liker dette
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Oi... jeg har helt oversett att privene for turer på Star Alliance har gått betydelig opp. Heldigvis bestilte jeg før økningen, ellers hadde USA turen kostet 20k EBP mer... Ikke bare får man mindre poeng, men man må betale også mer. Dårlige nyheter for av og til reisende enslige... mye sparing nødvendig :/
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du tjener jo uansett ikke poeng når du flyr for poeng. Så hva opptjeninga evt er i dette tilfellet betyr ikke noe
     
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Sier ingen sted at jeg tjener på bonusreiser. Der står at jeg slapp under med 110K i stedet for 13K som BIZ koster nå.
    Du må spare mye mer nå for å kunne reise BIZ. Og for vanlige mennesker med vanlig jobber blir det vanskelig
     

Del denne siden