SAS sommermeny 2015

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 31. mai 2015.

1. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    Litt forvirret her o_O Hvis man flyr i Europa - er det fritt utvalg av snacks inkludert i Plus? eller er det kun drikke pluss matrett som er inkludert i Plus nå for tiden?:(

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Point taken, man skal ikke generalisere :).

3. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, serveringskonseptet i Plus er jo helt klinkende klart.... :rolleyes:

Trety and Larata like this.
  4. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Fikserte datoer? Jeg tok en tilfeldig uke i tre forskjellige måneder, søkte på kayak.no og valgte +/- 3 dager begge veier for å få prisene lavest mulig for alle selskapene, og for å unngå uheldige utslag om noen ikke hadde daglige avganger. SAS var ikke alltid dyrest, men alltid blant de dyreste. Det samsvarer dårlig med å ha et soft product godt under gjennomsnittet. Men noe går riktig vei, mitt inntrykk er at de var enda dyrere tidligere, og da med utrolig slitte kabiner (i alle klasser) og elendig underholdningssystem. Nå har prisene gått noe ned, og en del av kampanjeprisene i Y har blitt konkurransedyktige. Med ny kabin hadde det kanskje fått meg til å velge SAS, om de ikke hadde slaktet EuroBonus og kuttet kraftig i soft product samtidig. Hvem andre enn Norwegian og SAS tar betaling for soft drinks på longhaul?!

Nok en gang er SAS selskapet jeg vil støtte og like, men de gjør det alltid så vanskelig.

Flemming Poulsen liker dette
  5. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Forsåvidt, men jeg tror ærlig talt ikke det er at forumister skriver at det kun serveres rødvin på torsdager som gjør folk forvirret...

Origo, TOS, Trety and 1 other person like this.
  6. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du mener at det ikke stemmer at SAS stort sett er dyrest? Vel, livets harde realiteter er at SAS er stort sett dyrest.

Jeg tok en kjapp snapp til NYC, ORD og SFO for månedene oktober, november og desember. Trendene er like for alle stedene, men pga tidspress poster jeg kun NYC nå, men som sagt trenden er helt lik

Til NYC fra Oslo er SAS ikke billigst EN ENESTE DAG fra 1. oktober og ut året.

Alle priseksemplene er 7 dagers opphold.

OSL-NYC

OSL-NYC Oktober 2015

SAS laveste pris t/r November 2015 4522 t/r

Høyeste pris andre carriers: 4218 t/r, laveste pris 3090 t/r

OSL-NYC November 2015

SAS laveste pris t/r November måned: 4522 t/r

Høyeste pris, andre carriers: 3520NOK, laveste pris: 2815, tilgjengelig 8 av 30 dager

OSL-NYC Desember 2015

SAS laveste pris (kun en dag tilgjengelig) 3992 og en dag tilgjengelig for 4257 ellers 4522 eller høyere.

Høyeste pris andre carriers 4722, dager da SAS skal ha over 10K t/r. Laveste pris tilgjengelig 2815

Kan gjerne poste SFO og ORD, men påstanden min er helt korrekt: SAS er stort sett dyrest, for de siste 3 månedene av 2015 er de ikke billigst en eneste gang til ORD, SFO og NYC.

Last edited: 06. juli 2015
  7. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SAS klarer helt på egen hånd å forvirre kundene om hva som er inkludert eller ikke. Det har de gjort siden du gikk i kortbukser på Kveitasenteret i Tromsø ;)

Ett av hovedunnskyldningen Rickan´ tutet kraftig med da Philip Wågnert presenterte revolusjonen SAS Go og Plus var at ting skulle bli enklere.

Vel, slik har det dessverre ikke gått og det er ingen her eller på naboforum i både øst og vest som synes det er OK og fornuftig at "man inte kan få en smoothie nâr man reser i SAS Plus långt"

OttoL, Scandipendler and Larata like this.
  8. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det er et godt poeng.
    Jeg har ved flere anledninger henvist kolleger til Bonusfeber. Og i de to siste tilfellene så har det blitt kommentert at det var veldig mye "flåsing" og "huleboerspråk". Navnet "Sytefeber" og også blitt nevnt... :p

Det ble off-topic, men det toget har jo allerede gått siden vi allerede snakker om flypriser i tråden som skal omhandle SAS sin Sommereny

SASlovah4evah and Darkcho like this.
  9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Tidvis enig. Litt vel mye prat om rødbeter, "kun servering på rad 17, oddetalls flight via pula" etc.

haakonks liker dette
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Altså, jeg trodde bonusfeber var et diskusjonsforum. Et diskusjonsforum er såvidt meg bekjent et forum der forskjellige meninger kan luftes på en noenlunde sivilisiert tone. Og siden det er juli samtidig som været tror det er november er det mange av oss som ikke har så mye bedre ting å ta seg til enn å diskutere i-landsproblemer som menyen til sas og så videre. Jeg ser ikke problemet... Blir jo det samme som å henvise noen til et forum om Liverpool (eventuelt hvilken som helst klubb av de såkalt "store" i England) for å finne litt historiske fakta hvorpå det eneste du finner er sutring om at en dommeravgjørelse gikk mot de IGJEN!! Vi henger oss opp i småting, men det er jo også der de morsomme diskusjonene kommer.

For min del er valget veldig enkelt fra BGO, og det er enten connection med SK via CPH (til nøds, OSL) eller BA/KL. Rødnesene bruker jeg kun direkte. Da er det også naturlig for meg å sammenligne SK med alternativene, og der kommer de ikke veldig godt ut. Sånn er det bare.

BangkokBob, Trety, wilhelm and 5 others like this.
  11. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tematikk.... Ordet sitt det på morran. ;)

#Staff talk#
    Nå har vi ett friere regime her på Bonusfeber. Vi har ikke moderatorer, men heller bidragsytere som har begrensede muligheter. Fnate og ett par til har ansvaret for at ting skjer i ordnede former. Er ikke noe tilhenger av å slette/sensurere/endre dynamikken på tråder dersom det ikke helt sklir ut. Jeg har lang erfaring fra mye mer fientlig territorium med diverse trusler mv og HoM har funnet ut at en mer fornutig Kardemommebymiljø er mye mer moderne og riktig.

For å ta denne tråden spesielt, ble emnet om Europamenyen ganske godt debattert og det kom en konklusjon. Så kom det en ny meny med veldig generelle vilkår. I tillegg har man flere rapportert at det var store endringer i menyen langt til kun kald mat, noe menyen ikke reflekterer.

Flere medlemmer påpekte at siden SAS er ett fullserviceselskap og ofte dyrest, burde ordentlig catering ikke være sub par. @Ida postet priser og fikk svar fra undertegnede og også Bjørn Helge med svar på priseksempler. Ikke noe dramatikk i det.

Dersom noen ønsker å belyse hva som serveres og mekke en liten guide med oversikt, glimrende. Man må vel også snakke med SAS og finne ut hva planen er på Go og hva som egentlig serveres langt siden det ser ut som at det som står i menyen ikke stemmer.

#staff talk slutt#

Larata liker dette
  12. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    I et forsøk på å dra diskusjonen tilbake til noe som handler om mat...; hva serveres i Plus på SK336 fra Oslo til Trondheim? Avgangen er 9.00, får man frokostboks eller må man nøye seg med Wasa?

13. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    I menyen står det at frokost serveres "until 9.00 am" så, ja, jeg tror du får en frokostboks :)

Einar liker dette
  14. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Når ble egentlig noe som helst "selvsagt" med SAS? Det er jo komplett umulig å holde oversikt over hva man skal ha, av ydelser - også for cabinbetjeningen... (Ref. nevnte flight til Tokyo, hvor jeg måtte betale for ekstra drikke utover en øl.)

Larata liker dette
  15. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Føler at jeg som nykommer må gi et innspill til debatten om seriøsitet vs. Bulls***! Dette er det første forumet jeg har følt meg mottatt med åpne armer! Det er her som alle andre steder, et fåtall som dominerer, men det handler stort sett om trygghet. I motsetning til andre steder, blir få eller ingen latterliggjort, alle får kommentere og kun de med 4 hjul på kofferten blir direkte hånet(det har jeg dog forståelse for) Ja, diskusjonen sklir ut av og til, men vi deltar i forumet på forskjellige premisser, ulik økonomi og ulik evne til å ordlegge oss! Så lenge forumet har den størrelsen det har i dag, er det mulig å ha oversikt, samt skille fleip fra fakta. Vedrørende selvjustis funker den godt, sett fra perspektivet til en som sliter med å få fullstendig ulike selskaper til å samarbeide og behandle hverandre med respekt til daglig! Klaging på SAS i nesten hvert eneste innlegg er også ok! Vi kan ikke bruke ansatte i selskapet som dump valve hver gang noe går skeis...da er det bedre i et forum, hvor mange skjønner hva du mener, uavhengig av dysleksi, skrivefeil, stilling, økonomi eller alder. Fruen er ikke alltid like interessert i min meningsløse frustrasjon eller I-landsproblemer! Takk til teamet bak og takk til alle som bidrar til å gjøre dagen min underholdende, lærerik og å være søplebøtte for alle mine frustrasjoner ;-)

Litt til: Vi er en broket forsamling, så takhøyden MÅ være høy, selv om det svir i sjelen av og til når man leser innlegg!

Last edited: 07. juli 2015
    kiev, Robert H, Kjakan and 15 others like this.
  16. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er galt med fire hjul på kofferten? ;)

Larata liker dette
  17. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Det er helt greit så lenge de ikke er på samme side ;-)

Cecilie and tommy777 like this.
  18. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg kan bidra med noe til diskusjonen, skal jeg i alle fall prøve:

Jeg reiste fra Evenes til London 1. juli på SAS Plus. På flighten fra EVE til OSL fikk jeg servert en øl, snacks, og ellers hva jeg måtte ønske av drikke. Skulle jeg derimot ha mer enn en øl måtte jeg betale for den. Ble fortalt at dette skyldes norsk lovgivning angående "gratis" alkohol.
    På flighten fra OSL til LHR ble det servert et måltid. Her var det valg mellom tre retter (en salat, en sandwich, og en slags varmrett). I tillegg fikk jeg så mye GT, øl og annet jeg ville ha. Jeg spurte nemlig, for innbilte meg at det kun var tre enheter. Hadde uansett fått i meg en god del i loungen på OSL.

Håper dette var oppklarende ^^

19. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker vi da om samme halvside av en underside? I så fall er jeg enig :p

Larata liker dette
  20. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Så en inkludert øl er OK ift norsk alkohollovgivning, men ikke flere...? Jeg er ikke jurist, men det høres litt underlig ut... :)

Del denne siden