SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. did1did

    did1did Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skal fly LHR-BKK med Thai, og så videre til HKT (på egen bestilling). Er det noen måte å få tilgang til *A lounge i BKK? Er EBD, men slik jeg forstår gir ikke reise med Thai Smile tilgang til lounge der. Noen som har erfaring med dette, eller vet om andre muligheter for å komme seg inn et sted her? :)
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Loungekey eller Priority Pass er eneste muligheter.

    Da er det til gjengjeld mye å velge blant på BKK. Se nettsidene til de to.
     
    did1did liker dette
  3. did1did

    did1did Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Du har ikke erfaring med Red Carpet med Thai Air Asia? Leste at de også visst skulle ha en lounge der
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    De internasjonale *A-loungene går garantert ikke da du ikke har tilgang til den delen av flyplassen med mindre du er i internasjonal transfer. Her er adgangsreglene for Thai Domestic lounge:

    LOUNGE ACCESS
    • 1. THAI Royal First Class passengers/Star Alliance First Class passengers with one guest travelling on the same flight.
    • 2. THAI Royal Silk Class passengers/ Star Alliance Business Class Passengers -No Eligible Guest is allowed, unless holding a Star Gold card
    • 3. Royal Orchid Plus Platinum/Royal Orchid Plus Gold status members and Star Alliance Gold status cardholders departing on a THAI or Star Alliance operating flight
    Som du ser så er det bare punkt 3 som spesifiserer "departing on a THAI or Star Alliance operating flight", så hvis du reiser i F eller C og reiser videre samme dag så ville jeg dratt innom og hørt om du har tilgang på den innkommende billetten. Du taper ikke mye på å få et nei ihvertfall :D Denne loungen er etter idkontroll, men før sikkerhetskontroll.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Lite å velge i på domestic dessverre. Det er vel en eller to kontraktlounger, Thai Airways sin og Bangkok Airways sin :/
     
    Last edited: 30. mars 2023
  6. trulsdd

    trulsdd Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Har hatt to litt underlige opplevelser de siste par ukene.

    Først var det i Sydney, hvor vi hadde vært på Air New Zealands lounge, men ville poppe innom SilverKris som lå vegg i vegg. Da ble vi møtt med ei potte sur dame som mente at dette var TOTALT bortkasta fordi hun skulle stenge om 10 minutter (det var 50 minutter til stengetid...), men vi smilte og sa at vi bare ville innom og titte. Både jeg og kona har EBG, men det fikk hun rett og slett bare ikke til. Etter 15 minutter (det hadde blitt en prinsippsak for oss at vi skulle innom) så tok hun bilde av billettene og sa "javel, jeg får være grei med dere, gå inn da". På vei ut spurte jeg om det ordna seg, og hun hadde fått det til.

    Samme leksa på Air New Zealands lounge i Brisbane for noen dager siden. SK*G på billettene, jeg har app med QR-kode og kona har det fysiske kortet med. Hun får det ikke til og sier "If I can't figure this out, I can't let you in". I alle dager?! Heldigvis fikk hun det til etter mye om og men, men det er jo en helt åndssvak holdning å ha - særlig når vi har alt av dokumentasjon og litt mer.

    Sånn bortsett fra det er ANZ-loungene supre (de har lekerom til ungen!!) med mye bedre mat og drikke enn Krisflyer.

    Hva gjør vi dersom vi møter på ei som faktisk nekter oss inngang fordi hun ikke får det til? Ringer SAS? Eller er det bare å gi opp?
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Flere muligheter på BKK domestic, ifølge Loungekey i alle fall:

    upload_2023-3-30_13-50-56.png

    Miracle lounge (på D piren), og i tillegg Bangkok airways, Blue ribbon og the Coral som alle ligger på A-pir.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, som jeg sa. To kontraktslounger, en (to) Bangkok Airways og en Thai Airways. Blue Ribbon er Bangkok Airways sin business/status lounge også har de en for økonomipassasjerer i tillegg. (Alle skal få!) Dette vil jeg uansett si er lite å velge i når det er 36 lounger eller noe sånt på BKK totalt.
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Min kone og søsteren med hennes barn drar på tur til uken. Madamen har ekstra gullkort på mitt Amex Platinum. Jeg vet hun får inn en gjest i loungen i Budapest på tilknyttet PP, men er det noen som vet hvordan det er med barn (7 og 10 år)?
     
    Last edited: 01. april 2023
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Du må betale for gjester utover den ene, hjelper ikke at det er barn.
     
    Rscott liker dette
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge de kommer inn er det greit. Sønnen min var for øvrig i Budapest for et par uker siden. Han har også gullkort fra meg, og fikk gjestet inn en annen. De scannet bare hans boardingkort, og har ikke fått regning foreløpig i hvert fall.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke være noe problem. Da jeg var i Manchester med sønn og sønnesønn for et par uker siden fikk jeg begge med inn. Men ble altså belastet av Amex i ettertid. Det kan jo hende at loungebetjeningen ser det an.
    Har lest andre si at dersom det er mye trafikk i loungen, kan det by på problemer å få inn gjester.
     
    Rscott liker dette
  13. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Flyt til Tyskland i morgen med fruen og 2 kompiser, alle har SAS PLUS bilett.

    Jeg har gullkort, er det mulig å få inn alle 4 på gull loungen på OSL?
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
    https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/lounger/

    GRATIS TILGANG INKLUDERT

    • Når du reiser med en SAS Plus-, SAS Business-billett.

    • Som en fordel for EuroBonus Diamant og Gull-medlemmer og Star Alliance Gull-medlemmer.
     
  16. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    83
    Med SAS Plus kommer alle inn i loungen, men bare du +1 kommer inn på gullstua såvidt jeg vet.
     
    melkoo liker dette
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    melkoo, tobeornot999 and NoLimit like this.
  18. vippern

    vippern Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Slepp man inn på Polaris loungane med *A gullkort?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, man må ha internasjonal business-billett for å komme inn dit.
     
    vippern liker dette
  20. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Eurowings Discover. Eco. EBD og da Star Alliance Gold. Tilgang til lounge i Frankfurt?
     

Del denne siden