SAS-streik høsten 2017

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 11. sept 2017.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,003
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk booket om BGO-SVG-ABZ bonusreise uten gebyr til BGO-ABZ med WF. For OSL-SVG-ABZ måtte jeg upfare 3000kr for å endre til via CPH så der kaster jeg terningene på torsdag.

2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    Haha joda det er en mulighet... tror jeg ville satset på toget til Bodø også Hurtigruten derfra eventuelt, sparer noen dager på den måten ;)

Kristian and Stuttfeiten like this.
  3. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    Så slik jeg leser dette betyr det at Norwegian overbooker low-fare, men ikke de andre typene billett. Er ikke de litt merkelig, eller står det noe i low-fare vilkårene om at du der gir fra deg rettighetene ved overbooking eller noe lurt?

4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke det er tilfellet heller, i følge Expertflyer er det fortsatt endel ledige seter.
    20170912_202252.png

5. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til ORD på fredag. Reiser SK1469 (A321) kl 1330, lander 1440 og videre med SK943 (A343) kl 1540. Retur fra MIA neste uke med SK956 til OSL.

Bør jeg vurdere å booke om til tidligere avgang fra OSL i tilfelle streiken forårsaker forsinkelser fra OSL ?

6. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kan det ha noe med at det er flere selskaper? Ev at det er en bonusreise? o_O Ikke vet jeg.. men det er jo flott om dem ikke praktiserer galskapen med å kansellere en reise om første leg ikke flyes:)

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan kanskje være mange som har booket flex-billetter akkurat for å kunne avbestille hvis SAS-flyvingen blir noe av.

8. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Darkcho and Lars J like this.
  9. magnusnh

magnusnh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Fra RIksmeklerens side om streik opptrapping:
    Fra 14. september kl. 00.00 - 87 medlemmer. Fra 15. september kl. 00.00 - 23 medlemmer. Fra 16. september kl. 00.00 - 92 medlemmer.

Betyr dette at ikke alle piloter tas ut fra og med torsdag 14. september?

10. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe fare for at de holder på helt til Torsdag neste uke?

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Helt super service spør du meg, fått booket om min flight også

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Eh, unnskyld meg. Men når selskapet er i streik syns jeg ikke det er mer enn man skulle forvente at de hjelper kundene sine.

Stuttfeiten liker dette
  13. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Håper at det løser seg innen 30.9.... skal ikke ødelegge feriene mine til HKG

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kan det se ut som om SAS har blokkert salg av flygninger som kan bli rammet på torsdag og fredag...

Så begynner å bli utfordringer å komme seg noen plasser om man må nå...

15. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig, men måske det siger mere om hvad forventnings niveauet til SAS er i dag. :oops:

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen som vet om det er nordmenn eller svensker som flyr SK868 på lørdag? Har en flyvning jeg vurderer å booke om. På en annen side, hender det at svenske/danske piloter flyr mellom Oslo og Alicante..?

17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ifølge finansavisen har Norwegian stoppet salg av flex-billetter på en del ruter fra Oslo. Ganske forståelig.

En rask kjik på flightradar indikerer at svenskene har 868 tor-søn mens det er basefly fra OSL som flyr ellers. Hvorvidt det stemmer nå til helgen er jo en annen sak.

Mellom OSL og ALC (3 datapunkter) har jeg aldri opplevd noe annet enn nordmenn i nasen.

Upsaker liker dette
  18. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Skal til NYC i morgen med CT (Business). Flyr via CPH, flaks!

Hadde opprinnelig 15.10 fra OSL - CPH (737-800), men fikk booket om til 13.30 (A321). Blir litt lenge å vente på CPH, men det får nå så være. Da skulle jeg i alle fall komme meg til NYC.

MEN: når jeg ringte til SAS i dag tidlig så påstod kundebehandleren at det ikke var noen ledige seter til CPH tidligere enn 15.10. Jeg bare: EHHH har akkurat sjekka på SAS.no at det er ledige seter. Etter 3 min var han tilbake og skyldte på at det var noe feil med systemet. Hadde vært en fordel om kundebehandlerne kunne tenke selv (ikke så vanskelig å skjønne at SAS flyene ikke er fulle i morgen). Ser for øvrig at 15.10 avgangen er tatt bort fra sas.no og ikke selges som nevnt av @NorFlight

19. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    No tilbyr òg Widerøe ombooking dersom du har bestilt hos Widerøe og skal reise med SAS (kjelde: Widerøe på Facebook og Widerøes nettsider):

Pilotstreik hos SAS. Streiken påvirker hverken SAS eller Widerøes trafikk mandag 11. september til onsdag 13. september. Widerøe er ikke part i konflikten og ingen av Widerøes flygninger er berørt. Widerøe følger situasjonen nøye, men foreløpig er det normal trafikk.

Vi planlegger med normal trafikk på Widerøes egne avganger fra 14.september uansett utfall av forhandlingene mellom SAS og pilotene!

Vi tilbyr våre passasjerer som reiser til, fra, via eller innenlands i Norge ...muligheten for ombooking
    Endring av billett er gratis
    Du kan få endret din billett hvis:
    · du flyr med SAS eller SAS+WF
    · flyet ditt ikke er kansellert
    · din avgang er til, fra, via eller innenlands i Norge i perioden 14.-18. september 2017
    · billettnummeret ditt starter med 701
    · billetten er utstedt før 12. september 2017
    · din WF-billett er bestilt via wf.no
    · din reise ikke er påbegynt

Du kan endre til en annen dato med en SAS-flyvning eller SAS+WF-flyvning til samme destinasjon hvis det er ledig i samme service klasse som i din originale billett. Den nye avreisedatoen kan senest være 31. desember 2017.

Kontakt oss på www.wf.no/chat, eller svar på mail med eticket og angi hvilken avgang og dato du vil endre til

Last edited: 13. sept 2017
  20. katfly

katfly Trives best i land med Queen Elizabeth som sjef

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Har unnet meg hele seks dagers sommerferie i år, og selvfølgelig skal SAS streike (og jeg som til og med bestilte med SK på utreisen for å unngå å reise med 787 med DY1738 kl. 06.30. Orket ikke tanken på wet-leaset Wamos Air... Typisk!)... Hva er prognosene for SK4685 OSL - BCN fredag 15.09 kl. 07.00? Ser at den flys med LN-reg, så det er kanskje ikke så lovende..? På forhånd takk for svar!

Del denne siden