SAS-streik høsten 2017

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 11. sept 2017.

1. mediaflyer

mediaflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har CT til Shanghai i morgen via CPH og fikk gjort det samme byttet som deg, fra 15.10 til 13.30 flighten. Lykke til! Viser seg samtidig at det er en tyfon på vei til Shanghai så kan bli interessant uansett!

2. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Nå vet ingen, når streiken slutter, men jeg er noen som liker å plane langt tid i forveien. Derfor spørsmålet:

Jeg har en reise MOL-OSL 30.9. (1. booking), så skal jeg neste dag videre OSL - ARN - HKG (2. booking). Som det høres ut vil ikke ARN - HKG være et problem, men å komme seg fra MOL til ARN.

Jeg har ikke problem med å tar bilen de 12 timer til Stockholm, men så snart jeg er i Oslo, er det for sent å gjøre det. Hvordan ville et slikt scenario gå? Kan man omboke at flyturen ikke starter i OSL, men bare ta leg fra ARN? Selv om man mister både leg og poeng. Men så er det jo noe med hvs du ikke har tatt første leg så har du ikke lov å ta det andre.

Jeg kan ikke flytte feriene mine, skulle streiken være så langvarig. Vanskelig nok å få den godkjent og hotel er betalt uten ref. mulighet. :/

3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,384
    Bonuspoeng:
    113
    Mekling i dag kl 14, da er det lov å håpe på en løsning.

4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke min villeste fantasti tro at sas steiken varer i 14 dager!! Ville tatt det helt med ro

TElg78 liker dette
  5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,940
    Bonuspoeng:
    350
    Prognosen er at blir det streik går den ikke.
    Ingen vet noe mer enn det. Det blir kun synsing da ingen av oss her inne vet noe mer om denne streiken enn SAS og pilotene gjør selv.

katfly liker dette
  6. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Der mottok jeg kansellering av min flight til TRD i morgen, det tyder vel ikke godt for forhandlingene...

7. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble mitt fly hjem fra Stavanger i morgen kansellert, glad jeg kjøpte en fullflex Norwegian billett i backup :)

8. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke sjekket inn på min reise EVE-TRD i morgen. Glad jeg booket flex hos WF som backup

9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    Har også fått SMS om at flyet til Kirkenes nå er kansellert i morgen... virker som om SAS innstiller alle innenriksfly på morgenen allerede nå.
    Hvis de skulle bli enige så antar jeg innstillingene fortsatt gjelder...
    Får vel bare kontakte Widerøe siden bestilling er gjort hos dem og jeg egentlig skulle reise videre på kortbanenettet, og høre hva de har å by på av andre tilbud eller om de akter å vente på Norwegian i morgen i Kirkenes...

10. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer litt på hva de røyker hos SAS IT nå, men akkurat nå kom det mail om at jeg på nytt kan sjekke inn til Kirkenes i morgen tidlig... her er det noe som ikke er riktig :confused:

11. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk avblåst mine SAS Plus-billetter til jobbtur til Paris i helgen og fikk Norwegian istedenfor for å sikre at jeg kom meg ned pga evt streik. Norwegian for første gang på 5 år. Blæææh. Får vel midtsete med random skrikerunger på hver side, null plass til håndbagasje og overvekt på innsjekket bagasje. Takk, SAS.

12. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på Avinor sine sider at det kan virke som om alle avganger som kan bli rammet er kansellert... Utklippet nedenfor er bare et fåtall avganger fra OSL i morgen tidlig...

Stemmer dette kommer det nok til å bli kaos i morgen...

Screen Shot 2017-09-13 at 17.05.40.png

13. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    SAS skriver selv på Facebook at de innstiller alle fly frem til kl 12 i morgen, men mange kunder skriver om innstillinger også utover ettermiddagen så virker som om de har innstilt de aller fleste fly som flys av norske piloter allerede...

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    113
    Avinor viser fram til 1400 i morgen som kansellert, med noen unntak...

15. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Har flight fra Trondheim kl 1740 imorgen, men har hotellrom som backup om jeg ikke frå en eller annen routing rundt i Norge før jeg evt lander i nærheten av hjem. Bonus blir en ekstra choice natt booket på viatrumf og evt flere flighter om jeg må ta noen omveier.

16. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har nå oppdatert Facebook og der står det også nå at det meste innstilles frem til 14...

17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    ...og nå gir SAS-appen feilmld på alle mine bookingforsøk KRS-XYZ i oktober og november :(

18. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Spurte om å booke om flight hos SAS Service Center, men fikk beskjed at flighter med SK4xx hadde svensk crew, og de med SK8xx hadde norsk crew.
    Noen som vet om jeg faktisk kan stole på dette?
    Har SK483 på lørdag (Stockholm - Oslo)

funkenstein liker dette
  19. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.sas.no/en/traffic-information/operating-flights/

Bolle liker dette
  20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Og forskjellen på det og sas er........?
    Kan hende du blir overrasket ;)

mhsalv and kiev like this.

Del denne siden