SAS tilbudstråd 2015

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 20. jan 2015.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Expertflier viser vel ikke sas bonusreiser?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør den ikke?
     
  3. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jo, den gir deg til og med mail notification når det blir ledig på den aktuelle avgangen :D
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ligger ikke inne som flyselskap på award search, men det er vel mulig å lage en seat alert på booking klassen under flight availability, er det R for business og O for Go?
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    R er ID-billettklasse for business. Jeg er litt usikker på hvilken klasse det er for C-awards.
     
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    I *A er vel award-klassene like: O = First class (for de selskapene som opererer med F-kabin), I = Business class, X = Economy
     
  7. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 12. mars 2015
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Og to for bgo/svg Aberdeen.
     
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg forsøkte i dag å sjekke tilgjengeligheten på SAS Eurobonus billetter i april og så noe nytt at det skal visstnok være en form for kampanje for SAS American Express kortholdere. Finner ingen informasjon på verken SAS eller americanexpress sine sider. SAS Amex tilbud.JPG
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vel så vidt vært diskutert her inne tidligere også og det har blitt spekulert i om dette kan være SAS´ fremtidige løsning for å bestille CT billetter. Viss dette stemmer, så kan det dessverre kanskje også tyde på at det kanskje bare blir mulig å booke CT billetter online hos SAS med SAS´ egne flyvninger.
    Men, håper virkelig jeg tar feil for jeg har en CT som brenner i lomma og når man sitter offshore med dårlige telefonlinjer og jobber delvis nattskift så hadde det vært suverent å kunne booke CT billetter via SAS sine hjemmesider for alle Star Alliance flyvninger (inkludert LH F ;) )
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jøsses... Synes dette så litt spennende ut jeg.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du at SAS vurderer å sperre 241 til at det bare kan brukes på SAS' eget rutenett?
    Eller mener du at SAS vurderer at Eurobonus generelt bare skal kunne brukes på SAS' eget rutenett?

    Jeg som deg sitter på en 241 som jeg veldig gjerne vil bruke på en LH F, ikke så mye for flyet som for terminalen i Frankfurt. Blir skuffa om det plutselig drifter utenfor rekkevidde. :(
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nok skepsisen handler om SAS´ manglende evne til å lage et system for CT-booking online for Star-partnere. Hvis man skal tolke designkaoset på sas.no når man booker bonusbilletter (rabattkolonnen til høyre), ser det ut til at SAS kommer til å lage en permanent rabatt for Amex CT-innehavere. Denne vil følgelig kun være mulig å benytte på SAS´ rutenett, mens alt annet må via telefon. Sikkert også med de samme elendige telefontidene som før, enten man er null, gull eller supergull.
     
    RoadKing liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener og er redd for akkurat det samme som @ILS2 skriver. I stedet for å lage en skikkelig 24-timers online portal der man kan booke CT reiser med alle Star Alliance partnere, så blir det en kvasi-løsning der man kan bestille "vanlige " SAS bonusbilletter (og kun det) med 50 % rabatt. Og ønsker man noe annet så må man ringe øst-Europa og håpe at man treffer noen halvveis kompetente folk der som kanskje kan hjlepe deg viss du ringer mellom 0830 og 0835 (eller noe sånt).
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Synd at det skal bli ren bingo om man får booket eller ikke :(
     
  16. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Så mye for Norge på salg. Var masse ledig på OSL-KRS i mai i går. Skal booke i dag, og slik ser det ut i dag: Skjermbilde 2015-04-10 kl. 14.57.05.png
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det gikk da overraskende fort..
    Rakk ikke bestille noe selv heller, rimelig kjipt..

    La oss håpe de åpner opp igjen denne i løpet av helga, ser at DY fortsatt kjører sitt salg.
     
  18. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    1 million billige billetter starter i morgen(mandag). SAS sine salgskampanjer går tydeligvis på autopilot ;)
     
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg fikk lyst på en langtur med SAS igjen, spesielt hvis jeg er er heldig og får prøve den nye biz-kabinen. Noen som har gode råd og tips gitt følgende rammer:
    1) Kan reise hvor som helst, men New York eller San Francisco kunne vært stas.
    2) Reisen skjer etter 20. november (varighet 3-7 dager)
    3) Ny biz-kabin

    Og går det an å kjøpe billigste GO-billett nå og samtidig (eller rett etterpå) oppgradere til biz med poeng som går ut i slutten av mai (selve reisen gjennomføres altså etter at poengene ellers ville utgått).

    Takknemlig for alle innspill :)
     
  20. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    [​IMG]

    Autopilot ja!
     
    gardamix liker dette

Del denne siden