Jeg har litt misstanke om ulovlig prissamarbeid mellom SAS og Norwegian i forhold til flyginger fra Oslo og flyginger fra byer utenfor Oslo:
Grunnen til at jeg har denne misstanken har vokst i meg er at Oslo for 90% av billige tilbudene, mens tilslutningsprisen for SAS sin del fra andre byer i Norge er dyrere enn hva Norwegian ville gitt på en enkelt separat flyging til Oslo for 299.- hver vei. Sånn er i situasjonen i fra Kristiansand. Ser ingen rasjonell logikk for at det skal være sånn når jeg ser på strukturen i avgiftene som flyselskapene har blitt påført av staten.
Så i høst har jeg blitt lønnet av SAS og Norwegian for å fly 50-50 dem imellom når jeg gjør opp regnestykket, det er som om de hadde delt broderlig seg i mellom i forhold til bookingene mine i stedet for å konkurrere. Lurer litt på om de koordinerer tilbudene sammen tilbudene med kirurgisk presisjon, for at det skal bli slik. SAS har fått Oslo og Norwegian har fått de mindre byene i Norge?
Er det noen flere som har begynt å misstenke dette? Det er uansett ikke første gang de har blitt tatt med buksa nede i forhold til dette 
http://www.nettavisen.no/na24/3025330.html
Last edited: 22. des 2016