SAS Tilbudstråd 2016

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MadsVaHa, 01. jan 2016.

1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    SAS reklamerar med "ekstra bra og ekstra langt Now or Never-tilbud" i morgon.
    Frå kl 12 til kl 24.

Satyv, Fredrik81, holmen and 2 others like this.
  2. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Dagens Now or Never som starter kl 12 og ikke 18.

Now or never.png

Petter B-C and Sindre like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Mye fiffige tilbud. Knertet blant annet gjennom en tur til Helsinki for 538 kr med utreise en fredag etter tre-kvart arbeidsdag, hjem igjen søndag kveld, mot slutten av mars. Det er ikke dumt.

Petter B-C liker dette
  4. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ble en tur til Paris på meg!

5. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Var vel ikke mye å rope hurra for oss som reiser fra TRD :(

epletyv, LN-FHU, melind and 1 other person like this.
  6. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har litt misstanke om ulovlig prissamarbeid mellom SAS og Norwegian i forhold til flyginger fra Oslo og flyginger fra byer utenfor Oslo:

Grunnen til at jeg har denne misstanken har vokst i meg er at Oslo for 90% av billige tilbudene, mens tilslutningsprisen for SAS sin del fra andre byer i Norge er dyrere enn hva Norwegian ville gitt på en enkelt separat flyging til Oslo for 299.- hver vei. Sånn er i situasjonen i fra Kristiansand. Ser ingen rasjonell logikk for at det skal være sånn når jeg ser på strukturen i avgiftene som flyselskapene har blitt påført av staten.

Så i høst har jeg blitt lønnet av SAS og Norwegian for å fly 50-50 dem imellom når jeg gjør opp regnestykket, det er som om de hadde delt broderlig seg i mellom i forhold til bookingene mine i stedet for å konkurrere. Lurer litt på om de koordinerer tilbudene sammen tilbudene med kirurgisk presisjon, for at det skal bli slik. SAS har fått Oslo og Norwegian har fått de mindre byene i Norge?

Er det noen flere som har begynt å misstenke dette? Det er uansett ikke første gang de har blitt tatt med buksa nede i forhold til dette :mad:

http://www.nettavisen.no/na24/3025330.html

Last edited: 22. des 2016
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Er også utrolig skuddet over SAS sine now or never. Har sett KRS på listen en gang. De hadde fått så utrolig mye flere kunder om de lot tillslutningsfly til OSL på now or never koste noen hundrelapper (ish). Nå treffer tilbudene stor sett de som bor i Oslo, så kanskje 1/10 av befolkningen.

Thomas123 liker dette
  8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Tilbudene treffer alle oss som bor på østlandet.. (jeg bor 1,5 time unna og når det er gode tilbud treffer de til tider godt)

Jeg vil påstå at mer enn 10% av befolkningen bor i Oslo, Akershus, Buskerud,Østfold og Vestfold...

bor_i_en_koffert liker dette
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget er ikke nødvendigvis å fylle flyet med billige billetter. Poenget er å markere lave priser og bygge oppunder et image om at det er billig.

Tror egentlig ikke det er noe prissamarbeid ute å går, de priser sine reiser etter markedet og følgelig blir det ofte match på mange tilfeller.

Fredrik81 liker dette
  10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Tok kanskje litt hardt i. Poenget er at jeg er frustrert over at dere får alle de gode tilbudene :(

geddi and Thomas123 like this.
  11. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, burde omdøpes til

1) Oslo, it's Now or Never
    2) Oslo, cease the day
    3) Oslo, grab your flight
    4) Oslo, it's all yours

Chrisbgg, Nanping, vegardg and 2 others like this.
  12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mye av grunnen til OSL får tilbudene er vel at det er her konkurransen er størst og tilbudet på direkte reiser er størst. Vil si at SAS er langt billigere på tilslutningsbillettet en Norwegian på Longhaul, men er enig med flere her at det virker som de ikke er like rimelig når en skal videre til destinasjoner i Europa. Og vi har vel diskutert dette om at gjennomgående billetter ofte er langt dyrere. Jeg kan fly SVG- London-ALC da vil en gjennomgåendebillett koste tre ganger så mye med samme flightene på separate bookinge og alt me BA.

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke full oversikt over alle tilslutningspriser, men på standard priser til Europa føler jeg SAS er veldig konkurransedyktig. Mener at typiske priser ligger +600->1000 t/r ift Oslo priser (A plus fares er +500kr hver vei om jeg ikke husker feil). Har mest erfaring på å søke EVE-OSL-LHR, og der er alltid SAS billigere enn Norwegian.

14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Man kunne kanskje si at ca 10% av befolkningen hadde det som sin nærmeste flyplass når Rygge var operativ. Selv om det ikke er rare tilbudet fra Rygge eller Torp.

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var diskusjonen om OSL er priset lavt som et samarbeid mellom SAS og Norwegian. Kjøper man en gjennomgående billett så koster det ofte mer. A-C koster ofte mye mer en A-B + B-C. På en Longhaul så kan det virke som man bare betaler avgiftene på tilslutningflyet. Prisingen av flyreiser er veldig avhengig av konkurransen på den touren du skal. SAS er konkurransedyktig på pris, det er ikke noe tvil om deg.

16. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    SAS kjører i gang 2017 med 1 000 0000 billige reiser.

Fredrik81 liker dette
  17. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om dette er noe skjult tilbud eller bare en bug, men da jeg søkte på billetter en helg til SVG i april (palmehelgen), er Plus 50 kroner billigere enn Go. Og samme helg til BOO er Plus opptil 450 kroner billigere priset. Henger det på greip?o_O Skal SAS tjene penger, er ikke dette en særlig lønnsom taktikk spør du meg.

18. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Uff da. Det hørtes destruktivt ut.

Men jeg formoder årsaken til at Now or Never er 95 % OSL, er at det er vesentlig flere ruter ut derfra, og dermed vesentlig flere seter å kjøre tilbud på som antakeligvis ellers hadde vært mer eller mindre tomme. Belegget på flights ut fra mindre flyplasser, spesielt internasjonale, er antakeligvis såpass at det er ulønnsomt å kjøre regelmessige tilbud som Now or Never. Det er i alle fall mitt tips.

Men til gjengjeld kan jo resten av landet trøste seg med at de kan fly veldig mye, sågar i C, for det de sparer på bolig sammenlignet med de av oss som bor i Oslo-området...

Are liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har sett mange slike tilfeller, hadde det senest på en tur TRD - OSL 27/12. Det handler rett og slett om at det er så så mange billetter innenfor de forskjellige bookingklasser. GO er spredd over mange bookingklasser og noen av dem er dyrere enn de billigste Plus klassene.

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal ha en litt spesiell routing, sas.no takler ikke den (ikke wideroe.no heller). Noen som vet om det er gebyr om man bestiller billett i billettskranken til SAS på Gardermoen, eller blir det det samme der som om man ringer 05400?

Del denne siden