SAS vs UNITED til Chicago

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av espenlampe, 23. febr 2023.

1. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Booket i hui og hast en CT-reise til Chicago før nyttårsrakettene gikk i lufta, men ser nå at det åpner seg billetter med SAS. Både A350 og A330, istedenfor United sin 767-300 Polaris via LHR og hjem via ZRH.
    Vi er to som reiser sammen.
    Hva ville dere valgt, og hvorfor?

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Polaris er ganske bra greier og 767-300 har 1-2-1 så vidt meg bekjent. I tillegg har du Polaris Loungen på ORD T1 som løper ringer rundt SAS sin på T5. Siden du flyr via LHR kan du også kose deg i Club Loungen på satelitt-terminalen på T2 - der serveres Champagne (den er ikke utstilt og du må spørre spesifikt om Champagne) og ganske bra mat. Synes du skal ta en for laget og lage et lite reisebrev her fra Polaris både i luften og på bakken:cool:

indahla liker dette
  3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,599
    Bonuspoeng:
    183
    United sine 767-300 har vel faktisk det ganske unike 1-1-1 i Polaris (med unntak for noen som har 2-1-2, men LHR-ORD ser ut til å ha 1-1-1). Ville også klart gått for United når du først bruker en CT. Lounge Safari på T2 med Air Canada maple leaf, Singapore og United er hakket over gullstuen i Køben og ARN. Og det er mye enklere å oppleve Polaris loungen på T1 på ORD. Og hvis dere har tid på ZRH er alpine loungen eller Swiss non-Schengen bra steder også. SAS C kommer det nye muligheter for.

Wiolenze, watchaddicted and Meursalt like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville tenkt hjem med SAS.

Hvis dere flyr United ut med 1-1-1 og fine loungetilganger inkludert Polaris ved ankomst hvis dere vil ha en drink før dere drar til hotellet. '

Så tester dere ( for første gang?) SAS på veien hjem. Bedre seter, bedre servering, og muligheten for å tusle bort på Polaris også på vei hjem.

Forutsatt at reisetidene ikke er krise for et sånt alternativ.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Ankomst Polaris gjelder vel bare hvis man er i transit siden man ikke har tilgang airside uten. Jeg ville nok valgt etter hvor viktig det er å sitte ved siden av hverandre, siden det bare er å glemme på United 767

espenlampe liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    SAS ut og United hjem

watchaddicted and Flyrlavt like this.
  7. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri prøvd United sin business, men syns dette høres greit ut. Spesielt om man er interessert i en fin opplevelse på ORD.

RoadKing liker dette
  8. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder ikke det kun ankomst på et Polaris produkt? Jeg har ikke oversikt over de for forskjellige flyplassene med tanke på pre clearance på LHR feks sånn at en da kommer rett inn til gate området?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig man har tilgang airside med US Preclearance ja, men LHR har uansett ikke dette. Og ja.. å fly med United Polaris er et krav om man skal ha tilgang til Polaris lounge i transit enten på ankomst USA eller på connecting airports begge veier

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd United «Polaris» gammal kabin, syns service ombord og mat er noko av det dårlegaste eg har fått på fly. Men dette var i 2021, så fortsatt litt pandemiske tiltak.
    Hadde da UA ut til LAX og SK heim frå FRA.
    Men no snakkar med 2023, så forhåpentlegvis har UA skjerpa seg.

11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    En flyvning med United i 767 fra LHR til BOS ga følgende resultat:

Cabin og seter var bra, maten var middels, og servicedamen var lite innstilt på å yte service til mitt kvinnelige reisefølge. Det ble uttrykt intern mistanke om at hun var mest vant til å ha mannlige gjester ombord.

Men la ikke dette skremme noen fra å skaffe seg egne erfaringer.

tobeornot999 liker dette
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du booket i hui og hast før nyttårsrakettene gikk i luften, var det fordi CT’n gikk ut 31.12.22?
    I så fall vil du få problemer med å endre bookingen.

13. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Det slo meg også. Bra, for da kan vi få rapport fra UA Polaris som ikke gror på trær her inne:p

tobeornot999 liker dette
  14. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
  15. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer nok det.. men kan kansellere og få tilbake 130k poeng, og booke nye med FP4 for 120k poeng..
    Mulig også kanskje bare avbestille en vei, men her er jeg mer usikker?
    Når det gjelder lounge, så var det selvfølgelig bare ledig 1time transfer på LHR, men kan jo håpe på litt forsinkelser og få plass på neste fly som er 3timer senere..

16. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Polaris ved ankomst kan jo være noe å teste, dog må vi videre i leiebil.. men det kan jo vente til dagen etter?

SAS hjem flyr 22:00, som jo i utgangspunktet passer bedre enn 15:40 med UA, og er uansett samtidig hjemme i Alta dagen etter.

Wiolenze liker dette
  17. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest meg fra til at 10L, 9F gir sånn passelig muligheter for litt smalltalk

18. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du nesten lese deg opp på mulighetene for Polaris ved ankomst ut fra din flyplass og reise. Som nevnt over er det ikke alltid man får muligheten i praksis selv om en har tilgang.

19. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kommer med rapport på den om en måneds tid! SAS godkjente ikke min flight med SQ, så da blir det UA fra EWR til LHR med en tur innom Polaris.

watchaddicted liker dette
  20. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig at de ikke godkjente SQ, men ser frem til reisebrev/rapport fra Polaris:)

AirMags liker dette

Del denne siden