Scandic Friends tar en "Pandion"!? Lanserer hemmelig nivå over Top Floor uten "synlige" krav

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av infinityandbeyond, 23. jan 2018.

Tags:
  1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det må jo sies å være en fordel uansett da:)

2. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    ENDELIG har Scandic fått på plass de to tingene jeg har sendt dem flere mailer om, som de har ligget dårligere an enn konkurrentene på! Sen utsjekk og romoppgradering ved tilgjengelighet mener jeg er et MUST på toppnivå i hotellprogrammer. Ja, jeg vet at de har hatt dette som uoffisielle fordeler, men nå er de endelig å finne svart på hvitt på hjemmesiden. Noen ganger trenger man faktisk noe å slå i bordet med.

Jeg er Top Level, passerte akkurat 45 netter hos dem før jul (startet i "reisejobb" i juni, så alle er tjent opp siden da), og hadde i utgangspunktet tenkt å fokusere på å gå fra Gull til Platinum hos Choice i tillegg (ja, jeg bor MYE på hotell...) utover våren. Nå skal jeg faktisk vurdere å være trofast til Scandic fremover.

Årsaken til at jeg i utgangspunktet valgte Scandic foran Nordic Choice, er at NC bare har noen få hoteller i Nord-Norge. Restaurantkupongene er også naturligvis et stort pluss. Nå som Red burde være ganske oppnåelig, blir det definitivt full satsing på Scandic fremover :D

TigerTravel and Xflipper like this.
  3. infinityandbeyond

infinityandbeyond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for post! Ja ser ut til at det er disse tre som skiller Red fra Top Floor/Level. Frokost på alle hotell selv når du ikke bor der er jo en god fordel - men bor man mye på hotell blir man fort lei den varme leverposteien og egg/pølser. Hadde denne fordelen vært for deg+1 hadde vi virkelig snakket. Flere som nok har partnere som hadde satt pris på en hotellfrokost/brunsj om du har et "stiligere" Scandic-hotel i hjembyen.

Scandic har inngått samarbeid med Live Nation (mener jeg det var) som arrangerer de fleste store konserter med "svære" artister i storbyene i Skandinavia. Burde vel få et par billetter til show/konserter i året? Uansett er Red-level et ganske konkurransedyktig toppnivå - de kunne for å "krydre" det litt gitt opptjening i Scandic Points OG gitt deg Eurobonus-poeng i samme slengen - "Double Dipping" som en fordel men det er nok å håpe for mye!

RED liker dette
  4. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @MathiasH - Vet du gjennomsnittsopptjeningen på en C i SAS?

Har du tilfeldigvis et tips på en reise i C som gir gull?

5. MathiasH

MathiasH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    De lengste turene med SAS Business gir 9000 poeng hver vei i Business Saver og 12000 i vanlig Business. I tillegg kommer tilslutningsflighter.

7. Olsen_1988

Olsen_1988 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Nye Scandic Friends virker veldig bra for en som ikke har ekstremt med hotellovernattinger i løpet av et år.

Vurdere å skifte over fra Nordic Choice da jeg pleier å havne rett rundt de 30 nettene som kreves for gold, og jeg føler jeg for de fleste fordelene jeg ønsker meg fra hotellprogram via Level 3 hos Scandic Friends som da bare krever 15 netter.

Vet noen om Scandic tilbyr/aksepterer noe form for statusmatch/challenge fra Nordic Choice?

8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Sist eg var innom Scandic fekk eg ikkje statusmatch (det driv dei ikkje med var svaret eg fekk), men eg fekk ei "kampanjekode" som eg kunne registrere for å gå rett til 2nd floor. Dette var i 2016 trur eg. Mulig ein epost til kundeservice kan hjelpe om dei fortsatt deler ut slike koder?

9. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har havnet på Red, hvor mange overnattinger har dere i året? Hvor bestiller dere reiser fra (hjemmesiden til scandic, eller reisebyrå?)

10. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser fra siste nyhetsbrev at scandic innfører lifetime status. Men det står ingenting om krav for å oppfylle dette.
    På Choice er det veldig oversiktlig med en poenggrense for å få lifetime og du kan lett se hvordan du ligger an ift det.

Noen som vet hvordan dette blir å fungere hos Scandic?

11. teiker

teiker Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er på 80 netter hos scandic, men kun top. Ingen rød her. Prøver å balansere rundt 30 natter hos Thon for å opprettholde Discovery black, så kjører jeg resten på Scandic.

1. Vil ikke akuratt si at fordelene i Rødt nivå var så mye å skryte av. Som flere har poengtert, når man først er hjemme fra reise, så ønsker man ikke å oppsøke ett hotell for å spise den samme frokosten man spiser 1/3 av året. :p

2. Gi bort top kort er jo forsåvidt greit, men er scandic top nivå verdt noe mtp videresalg? (ref sas gullkort til salgs tråden).

3. Og partner event? Noe info om hvem som er partner(e) og evt hva slags eventer det er snakk om?

12. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Den kampanjen finn du her.

Berre trykk aktiver på kampanjekoden på botnen av sida og ein får 2nd floor etter ei overnatting.

wilco and Stuttfeiten like this.
  13. andersks

andersks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om det har skjedd en innstramming på hva man kan bruke vouchers til etter omleggingen? Ser det nå er lagt på så det er vilkår nederst på de jeg fikk i Stockholm i dag, og der står det blant de som jeg kjenner fra før:

"Gjelder for kjøp av mat og drikke fra hotellets restaurant, bar, shop, minibar (ikke brennevin, godteri, nøtter eller chips) under oppholdet. "

Mener jeg har hatt for praksis å kjøpe med meg både godteri, nøtter og chips når jeg sjekker ut dersom jeg ikke har rukket å bruke opp alt i løpet av oppholdet fram til nå, men fikk rapport fra en bekjent i Bergen i dag som var blitt nektet å ta med en pose biler eller sjokolade ved utsjekk (med beskjed om at det måtte være mat eller drikke) og dermed ikke fikk brukt sine vouchers.

Spørsmålet blir da: Er dette en eksisterende regel som jeg aldri har blitt "tatt på" eller en innstramming i forbindelse med relanseringen av friends-programmet nå?

Slik jeg tolker setningen over kan den vel kanskje tolkes dithen at det i parantes kun gjelder varer fra minibaren - skjønt det er ikke så lett å vite hva de tenker på der heller om dagen. På Grand Central i Stockholm har jeg iallefall både minbar på rommet og den mer vanlige kjøledisken som jeg er vant med i resepsjonen i fra Norge.

14. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer. Fikk en lapp med meg på Scandic Svolvær på onsdag, der det sto om innstrammingen som var gyldig fra 23. januar. Ikke lengre snacks og slikt, som jeg ofte har brukt den til før, og det gjelder både minibar og shop.

Når de skal være så kjipe, så kjenner jeg at jeg har lyst til å være kjip tilbake. Skal fra nå av hamstre brus på hver eneste overnatting, bare på trass (mye av kupongen har tidligere ikke blitt brukt opp. Det skjer ikke igjen...).

October liker dette

Del denne siden