Sender familie på tur med F - Planleggings-tråd med spørsmål

Tråd i 'Reisebrev' startet av Bergan01, 25. april 2019.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Men en i en 3-seter da :eek:
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ja... det var det da, LH bryr seg vel ikke om at man er EBD. Nuvel, vi får snobbe ned. :)
     
  3. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Oppdatering:

    Grunnet Asiana sin endring gjeldende fra 1.sep ble man degradert til biz begge veier.

    Jeg valgte å beholde routingen fra Norge, da den inkluderer SQ C og hadde fine overgangstider.
    Hjem endret vi i første omgang til Swiss C, 2 legs.

    Det viste tilgjengelighet med Air China F, men lot seg ikke booke. Tok det som et tegn fra oven og styrte unna.
    Litt kjedelig når man skulle sende familien på tur med F, men håper det kanskje dukker opp en mulighet når det nærmer seg, om et selskap finner det godt å slippe litt billetter.
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange er dere i familen? 4? I såfall kan du vurdere Thai First. Ofte når en booker opp to seter der slippes to seter til etter hvert. Dette fordrer da to bookinger med forskjellige PNR. TG flyr F fra LHR, CDG og FRA i Europa.

    Krever nøye oppfølging og alerts på Expertflyer og jevnlige søk på AwardFares for å sikre seg. Så du må vurdere hvor viktig det er å fly F. Jeg har flydd to turer med begge mine barn i F, og brukt mye tid på å optimalisere. Det er minner for livet og i mitt tilfelle verdt investeringen i tid :)

    Men det er klart, når man i en alder av 14 og 16 allerede har flydd First i BA, LH, TG og OZ i tillegg til en rekke C legges listen høyt :rolleyes:
     
    SilverBird and Xflipper like this.
  5. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Gode råd! Og du har helt tydelig vært svært dyktig på optimalisere :D

    Jeg har aldri opplevd så fattig tilgjengelighet som nå. Ingenting ledig i annet enn CA. Et annet problem er at CT går ut før 14 dager før reisen påbegynnes, som ødelegger for LH F.

    Har selv en reise med Thai F og SQ F i september i år, bestilte denne rundt årsskiftet og da var det plenty med tilgjengelige billetter.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder tilgjengeligheten bare søk online, eller ser ikke Tallin heller noen som helst tilgjengelighet?
     
  7. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Tallinn sliter også med å finne alternativer.
    Lever i håpet om litt slipp fra SQ om noen måneder.
     
  8. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Da har det blitt en del endringer på denne i 15.01-innspurten.

    Har jevnlig ringt inn til Tallinn for å sjekke om det er noe ledighet på SQ eller TG.
    Etter mange forsøk fikk jeg tilfeldigvis napp 14.01,
    da ble det 2 seter på SQ305 fra LHR-SIN med F!!

    Det føltes veldig godt når man først skal sende familien på tur, at det ble en tur med F (Og riktig flyselskap).

    Nåværende routing er følgende:

    Avreise 11.02
    OSL - LHR SAS C + Layover
    LHR - SIN SQ F

    Hjemreise 26.02
    HKG - PEK CA C
    PEK - LHR CA F
    LHR - OSL SAS C

    Det er klart at det er litt nedtur med CA F, men etter vurdering opp/ned i mente, så endte jeg på at F er F.

    Det som også hører til historien er at Samboer og jeg skal på samme tur, forskjellen er at vi har CT med utgang i 2021, så der blir det fisketur på LH/SQ/TG når det nærmer seg reisen. Per nå har vi booket SQ C og TK C
     
  9. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Denne er jo ekstra spennende nå grunnet dette viruset.

    Krysser fingrene for at ting er bedre og ikke værre rundt reisetidspunkt, samt at det ikke blir noen form for lockdown på flyplassene som påvirker i negativ grad.
     
  10. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk endret hjemreise etter utgang av CT grunnet virus-situasjonen.

    Hjemreise blir nå:

    SIN - IST SQ C
    IST - DUS TK C
    DUS - OSL LH C

    Ikke det helt store, men sikkert på høyde med Air China F.
     
    trygveat liker dette
  11. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som kan gi meg en tilbakemelding på følgende:

    Bør Mor og samboer sjekke inn seg selv og bagasjen hele veien fra Gardermoen til SIN, eller er det ekstra gøy å sjekke inn på LHR når man flyr F?
     
  12. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Uten at jeg er helt sikker, så antar jeg at du kan sjekke inn i First Class check in på LHR uansett om du har allerede sendt bagasjen hele veien frem. Du vil uansett få nye boardingpass i gate, så du kan like gjerne be om disse i check in skranken. Mulig du blir kjørt til lounge i golfbil også.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er alltid stas med First Class check in. Det bør dere gjøre.
     

Del denne siden