Setereservasjon Ethiopian Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 14. mars 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg reiste alene i en 2-2-2 \ 2-3-2 ville jeg helt klart valgt midtgang i midten.
    I 2-2-2 får du sitte i fred, med 2-3-2 kan du håpe på å treffe ledig i midten eller to som reiser sammen.

    Jeg hadde fulgt nøye med på kartet før avreise med 2-3-2 og hoppet rundt etter ovenstående tanke.
     
    Magnus77 and holmen like this.
  2. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som har anbefalinger på hvilken rad man bør velge på Ethiopians 787-8 og 787-9? Vi er to, og mener å ha lest at rad 1 har ekstra stor fotskammel, og at fotskammelen på alle andre rader er litt trang? Ser at SeatGuru sier rad 1 er uønsket, fordi man er nærme galley. Noen med personlig erfaring?
     
  3. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste OSL-ADD i juli og selv om setevalg og flyinfo sa 2-2-2 så var det 1-2-1. Flott cabin selv om de ikke serverte injera (muligens kun på flights fra ADD).
     
    Kalsnes, The_Dude and Teknolai like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg har skjønt det riktig er det forskjellige seter i forskjellige utgaver av de to flyene. i tillegg til hyppige flybytter. Selv hadde jeg booket 1 rad. og heller fulgt med opp mot avreise på hvilket fly som faktisk blir satt opp. "plagen" fra toalett kø er noe seatguru legger inn på absolutt alle fly, avhengig av om det er så reelt.
     
    Teknolai liker dette
  5. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Setevalg hos ET er ren bingo, da de ikke har noe konsekvent innredning. Fløy dem i forrige uke, og 1 av 3 flighter stemte med layouten hos seatguru...
     
    Teknolai liker dette
  6. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Da blir det spennende å se hva som møter oss neste uke! Har rad 1 til ADD og rad 3 videre til DEL. Første reise i C for både meg og fruen, spent på om hun lar seg overbevise om at det er noe tess
     
    haifinn liker dette
  7. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått injera ut av ADD heller! Tror det er den perfekte flymat så lenge de får anrettet på en måte som er bestikkvennlig. _Noen_ er visst naboen til sjefen for purserne til ET, så ba noen spørre direkte hvorfor det ikke er injera og/eller wot med ris over hele fjøla.
     
    Teknolai liker dette
  8. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk injera på neste fly fra ADD. Nydelig. Trodde det var hovedretten så spiste alt jeg kunne, ble overrasket når det kom en stor servering etterpå med noe annet - nei takk, jeg er mett.

    Var fullt kaos på ADD den dagen, dårlig vær så ingen kunne lande - endte opp 3 timer i Djibouti! (En flyplass nesten utelukkende for US military og WFP virket det som). Kapteinen fikk først beskjed om å fly til Khartoum men det var han ikke helt happy over så han fløy til Djibouti. Var ganske dårlig stemning bakover i flyet. Endte opp med 5-6 andre Dreamliners på JIB så var jo kaos på ADD senere - full lounge, lite mat og ingen i baren. De hadde lite kontroll på flyplassen. Det er egen seksjon for business hvor de har minibusser som tar deg til flyet istedenfor fra oppsatt gate. Var flere som var irriterte der pga manglende info og treg transport. Men crew på flyet var veldig hyggelige, ikke Qatar-service akkurat men flere som var nokså proffe. Heldigvis så sovnet ikke piloten i hvert fall.
     
    Kalsnes liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Dere kommer til å få det riktig fint. Hvis det er første biz langstrekk for dere begge vil dere virkelig få smake på forskjellen. Blir nok heller vanskelig å flytte bak igjen.
     
    sovehue, RoadKing and Teknolai like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har oppdaterte tips på hvordan jeg kan velge sete hos ET?
    Skal fly CPH-VIE, så det er ikke veldig farlig om jeg ikke får valg sete, men det er jo stas å vite hvor man skal sitte. :)
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg valgte seter på ET sin hjemmeside med deres PNR. Men det er noen måneder siden jeg gjorde det sist.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor får jeg tak i deres PNR? Må jeg ringe dem?
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Fant i mailen jeg fikk av SAS under bookingen.

    upload_2023-7-5_13-57-34.png
     
    holmen liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Jeg har booket selv på SAS *A-booking, så jeg har ikke fått den eposten der. Og det står ikke i de to epostene jeg har fått fra SAS etter booking.

    Da får jeg teste den eposten noen delte lenger bak i tråden.
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk valgt seter hos ET ved å søke opp bookingen (SAS-ref) på Lufthansa sine sider.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde det, men det kom ikke opp noe.
    Skal prøve et par andre flyselskaper også, kanskje det funker. Thai har funket tidligere, jeg begynner der.

    EDIT: No luck.
     
  17. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,359
    Bonuspoeng:
    163
    Diamant-mailen kan gi deg den koden.
     
    holmen liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde jeg jo ha tenkt på. Men Diamant-mailen er egentlig gått i glemmeboken, siden de ikke kan hjelpe med noe som helst.

    Da prøver jeg det. Takker!
     
  19. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    ET svarer stort sett kjapt på facebook chat. De burde finne rett PNR.
     
  20. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Litt off-topic, hvordan er det å fly biz med ET? Jeg skal fly med samboer ICN-ADD, 16 timer stopover i Addis Abeba og deretter ADD-ARN-OSL i september. Vi har reservert 2J og 2L på begge segmenter da første rad er tilgjengelig kun ene sete av par.

    Såvidt jeg vet at de dekker hotell, mat, visum og transport til/fra flyplass under stopover, men er det sjanse å få oppgradert rom på forespørsel etter biz billett og gullstatus?
     

Del denne siden