Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri hatt problemer med Shell MC. Hver 10. kommer det inn mellom 200 og 300 TRUMF kroner som direkte blir til EBP :)

2. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ikano skal få lov å ta så mye tullegebyrer de vil (så lenge de ikke begynner å ta per transaksjon fra oss), så lenge de fortsetter å gi bonus i Payr :) Sendte en hissig mail (eneste kredittkortsmellen jeg har gått på til nå er papirfakturagebyret deres). Fikk ikke frafalt gebyret, men har vel "loppet" dem for så mye penger i etterkant, at in all fairness, så skulle det vel bare mangle om ikke jeg gjorde meg til litt mindre tapssluk for dem.

3. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det er noen grenser hos Shell MasterCard ang vipps? Da tenker jeg ikke på vipps sine grenser med 100000 i uka og 350000 i året. Jeg har vippset nå de som har lagt beleggingsstein, totalt 65000, den siste uka. Nå får jeg ikke vippset dem noe mer. Jeg har betalt inn til kortet så har masse å gå på.

4. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Shell MasterCard kundeservice opplyste 75 000 per 30 dager til meg en gang før sommeren.

Magnus77 liker dette
  5. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    Pr 30 dager som fra dato til dato, eller pr måned?

6. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    PR 30/31 dager. Fra dato til dato.

7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,853
    Bonuspoeng:
    93
    Fleire som opplever problemer ved innlogging hos shellmastercard.no? Får berre opp beskjed om å velge konto fra ei tom liste og får ikkje komt vidare her.

8. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    "Vi har for øyeblikket problemer med å logge inn på Min Side. Det jobbes på spreng med å løse problemene. Vi beklager de ulemper dette medfører."
    Dette står på forsiden.

oleredv liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    ... «spreng» faktisk :)

10. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,853
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det er komt driftsmelding, den var der ikkje tidligare i kveld. Då er det berre å la dei ordne opp i fred og ro :)

11. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Feilen har vart siden mandag kveld, og fortsatt samme feilmelding onsdag morgen! - Ikke akseptabelt etter mitt syn at en stor bank som Ikano Bank (4600 ansatte) ikke klarer og løse slike driftsproblemer!

12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Slapp av, jeg ringte IKEA-kortet sin kundeservice i kveld, de har oppe til kl 21, kontra 18 for de fleste IKANO-produkter. Han hadde tilgang til å se min saldo osv. Veldig behjelpelig! :)

morradi liker dette
  13. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk avslag på min søknad om Shell MC. Søkte nok gjerne om litt mye kreditt (40 eller 50k), samtidig som jeg har flere kredittkort fra før som ikke et i bruk (Re:member, Komplett, Esso) med godt over 100k i kreditt. Forsøkte å ringe inn, snakket med en dame som sa at dette var automagisk og hun kunne ikke gjøre noe. Har i etterkant sagt opp/redusert kreditt til 20k på nevnte kort.

Noen som vet om man absolutt er nødt å vente 6 mnd før ny søknad om Shell MC?? Eller kan man være «heldig» avhengig av saksbehandler? Forferdelig irriterende å vite at regning på 50k+ på SAS MC kunne vært betalt via Shell MC og Payr...

14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Tror du må vente. Ikano er en av få banker som er EKSTREMT firkantet på dette. Derfor anbefalt å søke om 10k når det gjelder Shell MC og heller betale inn. Mener det var en her som hadde millioninntekt men av en eller annen grunn ikke fikk kortet uansett.

15. Audit

Audit Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Min erfaring er at kredittgrensen de gir deg nedjusteres dersom du har søkt for høy kredittgrense, framfor at hele søknaden avslås. Jeg søkte tidligere i uken om kortet med 75k kredittgrense, og fikk innvilget kort men da med 50k kredittgrense.

Jeg hadde imidlertid et Ikano Visa-kort fra før med 50k i kredittgrense, så en kjapp telefon til Ikano kundeservice medførte at de flyttet 25k kredittgrense fra Ikano-kortet til Shell MC slik at jeg ender opp med 75k kredittgrense (maks på Shell MC).

16. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Trengs det mer enn 30k kredittgrense på Shell MC?
    payr er jo max 30k pr. mnd.

Shyneno liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Man har jo kreditt på kortet, så de første 30k forfaller ikke til betaling før du kan bruke 30k igjen 30 dager senere. Så, ja, det er helt greit med mer enn 30k i kredittgrense.

Shyneno liker dette
  18. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Kan det enkelte kredittkortselskap vite hvor mye du har i total tilgjengelig kreditt på andre kredittkort du evt. måtte inneha??

Shyneno liker dette
  19. Audit

Audit Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Kredittkortselskap kan se hvilken hvilken gjeld som var registrert på deg i sist tilgjengelig skattemelding fordelt pr kredittforetak (gjennom kredittvurdering av feks Bisnode), men ikke hvilken tilgjengelig kreditt du har eller hvilke kort du har.

Utover dette kan de se hvilken kreditt de har gitt deg på eventuelle andre kredittkort de selv har utstedt, men noen sentralt kredittregister er ikke etablert i Norge enda.

Et sentralt kredittregister ble imidlertid anbefalt av NOU 2018: 5, og et arbeidsutvalg skal levere sin utredning på temaet nå 17. september.

Xaantiam, Travellingalf and Xflipper like this.
  20. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden