Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Amex har ingenting med Trumf å gjøre. Du får 20 EB pr. 100,-. Og hvis du scanner ditt Trumf-kort får du 1% i Trumf (som kan konverteres til 15 EB). Totalt 35 EB pr. 100,-.
     
  2. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    American Express har ikke BankAxept, så du får ikke registrert det der. Du må skaffe deg et fysisk Trumf-kort og skanne det i kassen før du betaler med Amex. Da får du 1 % Trumf og 20 EBP per 100 kroner (gitt at du har Platinum).
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du tenker på handel i butikker som Kiwi så trekker du Trumfkortet ditt ( medlemskortet ikke noe kredittkort) først og så bruker du Amex eller ditt foretrukne kredittkort til å betale med.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun trumf Visa og bank accept kort som er akseptert som kombi betalingskort og trumfkort. Elles må du som alle seier over, scanne trumfkortet fyrst også betale med kredittkortet
     
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for alle svar, det viser seg at jeg har misforstått totalt.
    Har registrert mitt amex kort på trumf.no og trudd at jeg da fikk trumf registrert automatisk ved betaling.
    Da må jeg rydde plass til trumfkortet i lommeboken :)
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har måtte gjera det samme, og no har eg måtte rydde plass til mitt SAS EB kort uten betalingskort også, for å kunne bruke det på Suma, Morris osv(og gudforby om eg skulle bli tvinga inn på Egon av ein gjeng eg ikkje egentleg burde kjent, så kan eg iallefall sikre meg eurobonuspoenga frå at dei vert lurt der) som gjer EB poeng når du trekker dette før du trekker EB Mastercard eller EB Amex. (kortmappa mi er forresten spreng, og eg må kjøpe meg ny..)
     
  7. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Om man spør amex pent sender de en ny kortmappe.
    Av disse grunner du nevner her har jeg bestemt meg for å holde det enkelt i første omgang.
    Første pri blir å bruke amex der det lar seg gjøre for å oppnå CT, deretter bruke Shell MC for å tjene litt bonus der de ikke godtar amex.
    Betaler alle regninger via Payr med Shell MC.
    Så satser jeg på at dette vill gi nok poeng til en (F)in bonusreise i fremtiden :)
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då får eg spørre Amex!
    Det går ganske greit når du kjem i dytten. Eg har kun ca 50k på reiser, men klarer å samle opp litt over 400k totalt i heimen saman med to CTer. Og med trumfbonus i blant, så er sky the limit!
     
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Med denne "income" av EB regner jeg med du har 2 stk gode intekter å samle fra, selv er jeg alene og for øyeblikket "lite" reiser via jobben. Dette gir meg begrenset med muligheter, har regnet ut at jeg ca kan klare 90-100kEB + CT i året med amex/trumf/Payr. Dette er jo slik jeg har forstått det en fin reise til USA/Asia, evt kjøpe litt trumf av venner/familie ved behov for litt ekstra :)
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    To inntekter, eige firma, og litt over gjennomsnittet interessert i å få tak i poeng, så ja, det er litt ekstra då. Men uansett så får du ein topp reise!
     
    Magnus1001 liker dette
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke glem sonen Nord-Afrika og Midtøsten. Mange spennende reisemål og koster bare 90.000 poeng.
     
    DanH and Magnus1001 like this.
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk det fint å få kortmappe? Er det liksom bare å ringe dem og be om en? Trenger en selv nå etterhvert. Er blitt mye løse kort i lommene...
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje ringt om det, googla det å såg då at det var eit tidsbegrensa tilbod
     
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bor også alene og reiser ikke så veldig mye i jobben. Men jeg har tjent rundt 500k EuroBonus-poeng det siste året i følge Fly Premium-telleren. Jeg prøver å tjene poeng alle steder jeg kan, og når man gjør det så blir det fort litt sum ut av det. Om du går inn for det, så klarer du nok langt mer enn 100k i løpet av et år. :)
     
    Magnus1001 liker dette
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter og leker meg litt nå. Ønsker å få til CPH-SIN-AKL på SQ F og SYD-BKK-MUC/LHR/CDG på TG F for to personer i mai 2019.

    Hvor tidlig tror dere jeg må være ute for å ha noe som helst håp om å klare det? Jeg vil vel tro desember 2018 senest. I så tilfelle har jeg 8-9 mnd på meg til å tjene opp 220k poeng!
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Fylte diesel på Shell igår (Shell Express) og satt inn Trumf-kortet før Shell MC-kortet. Fikk beskjed om "ikke støttet kort". Satt så inn Shell MC-kortet, kode og fylte som vanlig.

    Burde jeg dratt til en betjent Shell-stasjon for å få mer Trumf? Ser det står følgende på trumf.no:
     
  17. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg har forstått får du ikke både og med Shell MC hos Shell. Du får 40øre med Shell MC eller 30øre med Trumf pluss annet kort.

    Er nok derfor du fikk den meldingen.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk meldingen før jeg hadde satt inn Shell MC-kortet. Satt inn Trumf-kortet, som det første jeg gjorde, og fikk så meldingen etter noen sekunder. Så automaten hadde ingen mulighet til å vite hva slags betalingskort jeg skulle bruke etterpå.
     
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du betalte med Shell MC bør det ikke være noe problem slik jeg tolker utklippet.

    Men det kan se ut som om Trumf-kortet ikke fungerer på Express stasjonene.

    Satser på at det går i orden og at Trumfen kommer som forutsatt.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf får jeg nok =)
    Spørsmålet er om jeg får:
    30 øre pr. liter + 1% for å bruke Shell-kortet
    40 øre pr. liter + 1% for å bruke Shell-kortet
    Kun 40 øre pr. liter...
    Kun 1% ...
     

Del denne siden