Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Gnilre endlig takk og lov for at du ikke klipper kortet i 2 ;) og faktisk ser at maksimering av trumf krever Shell kortet:cool:. Der Amex ikke funker er det Shell MC. Der Shell MC ikke funker(Payr +++++) er det trumfVisa :D:cool::p

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg fått Trumf for november på ShellMC, dessverre ser det ut til at de nå greier å sile ut Payr og jeg har kun fått for bruk utenom Payr.

Trumfen er tilbakedatert til 10.12

3. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her, selv bensina jeg kjøpte i går har blitt tilbakedatert.

TrumfVisa neste da...

4. gryteknut

gryteknut Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde forbruk på 20k i forrige mnd, ca halvparten var payr, fikk utbetalt 6,30 i trumf i dag. Det må jo være noe galt enda, eller straffer de oss for det vi har fått for mye tidligere?

5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at siste trumf jeg fikk fra shell mastercard var 29/11. All min bruk av shell mastercard er payr. Har ikke sjekket hvilke datoer dette skulle være for, men jeg fikk nå 781 trumfkroner, så det er jo en del

6. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Totalt forbruk i november inklusive Vipps: rundt 13,000. Rundt 6,000 i forbruk utenom Vipps. Allikevel har jeg kun fått rundt 6 kroner i Trumf-bonus...

Har nå uansett droppet Shell MC i Vipps (bruker Cresco Car Premium i stedet), men det hadde jo vært hyggelig å få korrekt bonus på helt legitime kjøp i hvert fall....

Last edited: 17. des 2018
  7. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Da ringte jeg å sa opp Shell MasterCard i dag. Fikk faktisk aldri noe trumf bonus fordi jeg betalte regninger for 30k første gang i midten av november :rolleyes::(

DrSyk, hvorfor mener du det er bedre å bruke Shell MasterCard på ikke-amex steder enn saga mc med sas eller sas mc premium?

8. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Som kommenter for noen uker siden så fikk jeg utbetalt til og med 26./27. november da forrige utbetaling kom 29./30.

Så er et salig kaos, men jeg fikk utbetalt basert på faktura...

Utbetalt i dag ble «hele» 0,90kr

Jeg mener jeg nå har fått for alt unntatt Payr i november.

9. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Har også egentlig bare brukt dette til Payr i det siste + evt. til bensin hvis en skulle finne på å fylle på en Shell stasjon. SAS MC Prem til annet.

Det ser forøvrig ut til at SAS MC Premuim fortsatt gir poeng for kjøp via Payr også ! Kan potensielt redusere med ett kort her også :)

10. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Da må vi nok erkjenne at Shell MC festen er over (eller må flytte til andre løsninger). Jeg fikk nå Trumf inn kun for det ene "normale" kjøpet på 2000kr som ble gjort på kortet godt ut i november, Trumf-overføringen kom inn i dag, men er datert 10/12. Hadde 40 000+ i Payr/Vipps spredt utover i november som ikke har fått poeng.

upload_2018-12-17_13-18-13.png

Hadde tidligere fått denne fra kundeservice:

upload_2018-12-17_13-20-14.png

11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis festen er over så blir det vel SAS MC Premium, og dele opp alle regninger i 4000-kroners-bolker.. Blir mer jobb, men det er det jo verdt. Skal sjekke den andre tråden om hva som virker i payr for å se om det er noen andre kort som er aktuelle

12. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk utbetalt kr 150 i Trumf i dag. Dette var en vipps-transaksjon på kr 15 000. Payr-kickbacken er long gone :(.

PS - og det var Shell MC-kortet makulert og kundeforholdet avsluttet. Både pga det som skjer med Payr, men også på grunn av det nye gjeldsregisteret (men det trenger ikke Shell å vite akkurat nå)

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @anders8
    SAGA MC, blir 15 poeng 1/1/19, da starter også status opptjening, opptjening idag kun EB.
    SAS Premium 20 pr 100kr, gir EB, den er bænkers om skal maksimerer EB.

Shell MC gir 1% Trumf, ergo Mandag joker`n/ Trippel Trumfen,Shell bensin stasjon.(2 tørste IKKE miljø vennlige bensin slukere:D)

Trumfen kan du benyttet til å opptjene LIFE status på NCC, hvis man ønsker det. Eller 15 EB pr 1Trumf.

AMEX og poengene renner inn
    SAS MCX2 poeng renner inn div app.
    Point Earnier poeng renner inn div app.

Hadde 363.000 poeng via gamle SAS Platinum, 1 CT, brukt alt til 3 turer, allerede nå 45.600 poeng, Premium 117.000 poeng og Amex Elite omsetning på ca 89.000kr for ferie i 2020+++

Alt dette via tips på dette forumet :D:D:D

Edit om CT+EB er pri 1, da er Shell MC overflødig og kan klippes i 2;)

Sonictravel liker dette
  14. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    For oss med store mengder jobbutlegg, og som har et ønske om å følge lovverket, har Shell MC fått en ny vår med innføringen av nytt regime på skatt av goder i jobb. Ifølge presiseringen til Skatteetaten sto det at bonuspoeng man tjener på bruk av kredittkort ved jobbutlegg skal beskattes, mens "ubetydelige" bonuser som for eksempel Trumf (spesifisert ved navn i presiseringen) ikke beskattes. Det betyr vel at Shell MC er det beste kortet man kan gjøre jobbutlegg med uten å måtte skatte av det?

SAJblue, drsyk, OyvindN and 1 other person like this.
  15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,029
    Bonuspoeng:
    183
    Har du link til kilde? Vil tru at også kickback frå SASMC Premium og SAS Amex Premium og vert ansett for "ubetydelige" då.

16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.skatteetaten.no/rettski...orpliktelser-gjeldende-for-inntektsaret-2019/

"Når den ansatte kjøper varer eller tjenester på vegne av arbeidsgiveren og får kostnadene refundert, skal handelen anses som foretatt av arbeidsgiveren. Fordeler i form av bonuspoeng, kick-backs osv. som tilfaller arbeidstakeren fordi kjøpet er foretatt i arbeidstakerens navn eller ved bruk av arbeidstakerens betalingskort mv., skal også anses som en skattepliktig fordel vunnet ved arbeid, forutsatt at fordelen benyttes privat."

"Det vil ikke være skatte- eller rapporteringsplikt for bagatellmessige bonuser/kick backs arbeidstageren mottar ved kjøp av varer og tjenester på vegne av arbeidsgiver, som f.eks. Trumf-poeng."

...så får man tolke det etter beste evne.

17. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    For å prøve å regne på dette, har jeg sett at jeg for oktober og november mangler 7.387,27kr mellom bonusgrunnlaget/kjøpssum som vises på trumf.no, og det jeg har brukt kortet for. Men dette stemmer ikke med Payr-bruk for november - beløpet brukt på Payr i november er mindre enn dette.

Jeg har nå fått overført trumf tilsvarende bonusgrunnlaget på fakturaene for november+desember, som nå også stemmer med total kjøpesum oppgitt for Shell mastercard på trumf.no, MEN: Ikano har jo allerede sagt at bonusgrunnlaget på desemberfakturaen er feil.

Min konklusjon så langt: Bonusgrunnlag/kjøpesum stemmer fortsatt ikke, selv om man trekker fra Payr-kjøp. Jeg tror Ikano fortsatt ikke er ferdig med å overføre trumf for november. Enten det, eller så er det noe annet de har begynt å trekke fra. Jeg prøvde å trekke fra beløp brukt på Revolut og/eller Vipps, men beløpene gikk fortsatt ikke opp.

18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,029
    Bonuspoeng:
    183
    Dette høyrest ganske merkelig ut. Ein skulle tru det var omfanget av bonusen som var avgjerande, ikkje om det er Trumf-kroner eller EB-poeng. Slik eg les dette vil kickbacks frå hotellrombestillingar via ViaTrumf vere skattefrie, medan ei lita restaurantrekning betalt med AmEx vere skattepliktig. Vi får ta debatten på ein annan tråd.

Xflipper liker dette
  19. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja, er vel bare å si opp Shell kortet da..Morro så lenge det varte.. :(

20. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått utbetalt trumf iht bonusgrunnlag som var på desember fakturaen. Fakturaen var på over 30000kr mens trumf grunnlag var 230kr, fikk 2,3 trumf. Så som mange andre sier, virker det som at noe fortsatt er feil.

Del denne siden