Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk trumf.no kjøpshistorikk og filtrer på Shell. Der kommer det både opp hvor mye du fylte for, hvor mange liter du fylte og hva du fikk i trumfbonus. Hvis dobbeltdipping fungerte så får du opp samme transaksjon to ganger, bare med 40 øre per liter i trumfbonus på den ene og 30 på den andre.

2. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg vet ikke hvordan det er med Payr, men for Vipps så står det "kjøp" for slike transaksjoner i fakturaen for Shell MC. Det står det også på alle transaksjoner i vanlig butikk også. Hvis det er slik at Vipps ikke er "kjøp" hvorfor står det det da "kjøp" på fakturaen? Det ville gitt mening hvis det sto "pengeoverføring" eller liknende, men det gjør det ikke.....

3. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Da fungerer det ikke på Shell Stav - oppdaterer den andre tråden...

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    DOBBEL POST

Greit la oss regne sammen og korrigerer meg om tar feil:

Shell MC+Blå trumf
    SHELL BRAKERØYA09.11.2018
    1217,39 kr76.71 liter 30,68 7,67 0,00

Totalt trumf 38,35 kr(er dette medregnet shell MC 1%+40 øre?)
    Trumfen fått på denne transaksjonen tilsier 3,15 % = 575,25 EB (15poeng konvertering)

Dnb Saga+Blå trumf:
    SHELL KJELLSTAD02.09.2018
    700,09 kr45.08 liter 13,52 0,00 0,00 13,52 kr( ca 1,93 ratio, tilnærmet samme pumpepris.)
    kr 1217,39(se over) = 23,49 trumf= 352,35 EB
    Dnb Saga 4% = 48,69 kr rabatt(trekkes fra fakturaen)
    DNB EB (20pr NOK = 243,48 EB
    Totalt EB Dnb = 595,83 EB

Vinner er Dnb Saga da får 48,69 kr rabatt + 595,83 EB :D 2018.

2019: DNB EB (15 pr NOK) =182,60+352,35=534,95 + 48,69 kr rabatt? Velg og vrak:cool:

snus_mumrikken liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Du får kun 40 øre på bensinfylling + evt 30 øre hvis dobbeltdipping funker med blått trumfkort. 1% er kun for alt annet forbruk.

drsyk liker dette
  6. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm ikke helt enig, faktura for kredittkort er en ting, men som en annen sier lenger opp så betaler man feks for strøm via faktura, det må vel kunne sees som et kjøp?

En ting er at de har det på spørsmål og svar på hjemmesiden, men man kan vel ikke forvente at den enkelte forbruker til enhver tid skal holde seg oppdatert på den enkeltes bedrift hjemmeside vel? Det står også ganske klart i villårene at alt gir bonus og ved endringer skal det varsles minst 30 dager i forveien.

drsyk and Xflipper like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Boleole Jeg er enig i villende markedsføring, forbrukeren hadde vunnet i den forstad vi får endret teksten dems, ja, men vil en skal søke kompensasjon for estimert tap på 1% av de kvalifiserte kjøp, bør samtlige Payr, Revolut, Vipps kunde som føler seg snytt, kjøre en felles sak mot Ikano og kreve dette, akkurat som da jeg enten var fyllesyk/bit av flåtten/eller frest av Musk`n, da jeg kjøpet P85D Tesla og ble snytt for 700 HK under panseret. Det ble class action sak da mange nok klagde og utfallet av kompensasjon for snytt HK :cool:.

Dessverre er jeg et miljø svin og solgt P85D fortere enn F.:D:D:D

Det er vel en advokat her på forumeto_O

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som vet når shellmastercard.no ble oppdatert med informasjon om at Payr ikke gir Trumf?

9. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Får se hva det blir til, skal prøve men har ikke helt troa på å nå frem. Klagde på manglende trumf og ble bare henvist direkte til trumf.

10. alexanst

alexanst Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde kontakt med Ikano og spurte hvorfor de ikke har sendt ut info at det er slutt med trumf for payr og Vipps.

Fikk følgende svar:
    "Man skal, i teorien, kun få opptjent Trumf-bonus av kjøp - ikke overførsler eller uttak.
    Det har vært grunnet en systemfeil hos oss at man har opptjent bonus med Payr. Det har dermed ikke blitt kommunisert til våre kunder at dette tar slutt, da dette i utgangspunktet aldri skulle være en del av bonusgrunnlaget."

Siden de ikke nevnte Vipps spurte jeg en gang til og fikk 100% samme svar:

"Man skal, i teorien, kun få opptjent Trumf-bonus av kjøp - ikke overførsler eller uttak.
    Det har vært grunnet en systemfeil hos oss at man har opptjent bonus med Vipps.
    Det har dermed ikke blitt kommunisert til våre kunder at dette tar slutt, da dette i utgangspunktet aldri skulle være en del av bonusgrunnlaget."

Dessverre så finner jeg ikke igjen mailen - men er 100% sikkert at jeg fikk en reklame-epost fra Ikano (Shell Mastercard) med at man skal legge inn Shell-kortet i Vipps siden man får trumf (mener det stod til og med på hjemmesiden til Shell Mastercard).

Så begrunnelsen kan nok gjelde for Payr - men ikke for Vipps - mener jeg.

Xflipper liker dette
  11. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Bør uansett kommuniseres. De vet åpenbart at mange kunder har benyttet seg av denne muligheten.

12. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sitter her og tenker at det var kult så lenge det varte, og at det er på tide å lukke kontoen hos Ikano. Rabatten på drivstoff er uansett for liten til at min lokal Shell kan konkurrere med min lokale YX. Eller heter det XY?

Noen klage kommer ikke for meg, mye morsommere å sitte på forumet her inne og få innsikt i de kløktige planene for neste bonustur :)

Storbaba liker dette
  13. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    28. februar fikk jeg følgende tekst i en epost fra shell:

"Smart kortbruk på nett
    Bruk Shell MasterCard når du handler på nett, så er du bedre beskyttet mot svindel, siden du ikke risikerer at uvedkommende kan skaffe seg tilgang til lønnskontoen din. Legg inn ditt Shell MasterCard som betalingsmiddel for strømmetjenester, som Netflix og Spotify, hos transportselskaper, som Ruter og NSB, eller for mobilbetaling, som MobilePay og Vipps. Da får du 1 % Trumf-bonus på alt sammen!"

Men vi har jo egentlig vært klar over at opptjening på Payr har vært på lånt tid. Så er nok ikke spesielt mye å klage over.

14. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,434
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det var da...
    Nå står det følgende i FAQ:

Q: Får jeg bonus på transaksjoner i Vipps, Payr og lignende tjenester?
    A: Slike transaksjoner gir ikke Trumf-bonus.

Har kolegaer som månedlig kjørte "fiktive fakturaer" på rundt140.000 kroner igjennom Shell MasterCard, regner også med at flere her gjorde samme. De kan ikke holde på sånn.

Når det gjelder Vipps så finnes det to typer transaksjoner. Det ene er overføringer, som man typisk gjør til venner eller betaler regning. Dette skal ikke gi Trumf. Det andre er varekjøp, som man typisk gjør av en bedrift eller organisasjon. Dette bør gi Trumf.

veeegard, Sunnfjordingen and Lars J like this.
  15. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    De burde utestengt de som gjorde sånt, men det er vel lettere å stenge helt for slik bruk.

Bonusduk, Sunnfjordingen and furlong like this.
  16. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Er det ikke slik at endringer i vilkår skal sendes til kunder per epost? Eller er det nok å bare oppdatere hjemmesida? Er det noen som har fått ny epost fra Shell som opplyser om at Vipps ikke lenger gir bonus?

Jeg innser nok at Vipps nå er ute, men jeg har ennå bare mottatt 0,1% Trumf på mine helt reelle kjøp i november. Trumf svarer ikke på min epost om dette....

17. induktans

induktans Gammelt nytt medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg venter også med å si opp kortet til jeg vet hva som skjer med trumfen fra normale kjøp i November. Bonusen herfra må vel utbetales 11.01.(?) Spent på å se hva som står som bonusgrunnlag i neste faktura, for grunnlaget i desember-fakturaen gav ikke så mye mening...

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt med å si opp kortet. Det er gratis og eneste kort som kan gi enten 15 NC poeng, 15 EB poeng eller 1% kontant.

Husk at etter gjeldsregisteret kan det bli vanskelig å få titalls ulike kredittkort.

KRS, awt and induktans like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,839
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant ut at jeg måtte lese nov og des fakturaen samlet, da ga det mer mening.

induktans liker dette
  20. induktans

induktans Gammelt nytt medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    13
    Godt poeng! Men jeg er ny med bonusdilla, og blir fortsatt litt nervøs av å ha store kredittrammer... Så lenge det er gratis så har du nok likevel rett i at det kan være et greit kort å ha liggende ;)

Del denne siden