Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,337
    Bonuspoeng:
    183
    Shell mc RIP.
    Husker de gode dager da dette kortet ga meg 2x500 trumf per mnd mot Killbill.
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke minst Payr, SAS Travel Wallet, SAS MC, DNB MC, Revolut MC og nå Widerøe MC 31.12.21(mulig Flying blue gir enda) :(
     
    Sunnfjordingen and Maggie like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,337
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg blander kortene. Det var Payr+Shell mc. 1000 gratis trumf per mnd vel i nærmere 2år?
     
    eventyrer and drsyk like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Yes Sir ;)
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg sa opp kortet nevnte kundebehandleren noe om å være tvunget til å sette ned bonusen. Jeg husker ikke akkurat hvilke ord hun brukte, men jeg tror nok at Trumf med sitt Visakort ønsker å hindre konkurrenter i å gi høyere bonus.
     
    themichael liker dette
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er anbefalt gratis backup-kort nå da, ved siden av primærkort SAS MC Premium? AmEx ble dumpet da de tok over det selv fra DNB, siden det de bød på da var så stusslig.
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener Komplett Bank er det beste alternativet.
    Det er kanskje det mest allsidige cashback-kortet på markedet.
    1% cashback i alle butikker og 2% cashback på netthandel (maks bonus 500 kr per måned / 2000 kr per år).
     
    kepiblanc liker dette
  8. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Men ingen andre gode for eurobonus og/eller trumf nå? Har ikke oppdatert meg på dette på noen år nå.
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Et alternativ kan være Trumf Visa. 1% i NorgesGruppens butikker og 0,5% andre steder. I fjor hadde de kampanje hele desember med 2% ekstra hos NorgesGruppen, og det er jo lov å håpe noe slikt dukker opp igjen. En fordel er at bonusen registreres automatisk slik at man slipper å fikle med blått kort i kassa, sparer sikkert 2-3 sekunder på det.
     
    kepiblanc liker dette
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ja har sett litt på den nå. Første tanke var om det lot seg gjøre med dobbeldipping med både det og blåkort?

    42BF1EC9-1382-47F4-BBEF-7E3BD544A667.jpeg
    Litt usikker på hvordan trippel x 2% blir 4%, men...
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke å dobbeltdippe. Man får på en måte ikke 2% av trumf visa. Man får de vanlige 1% som autoregistreres akkurat som om du hadde brukt et bankkort som er registrert mot trumf, også får du 1% i tillegg pga kredittkortet. Det er også derfor du får bare 4% på trippeltrumftorsdag. 3% + 1%
     
    kepiblanc liker dette
  12. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hvorfor trenger du backupkort til et mastercard i utgangspunktet? Skjønner det for Amex, men mastercard tar de jo overalt…
     
    Jeanette liker dette
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vere greit å ha med meir enn eit MC når du er på reise i tilfelle du skulle bli utsett for kjeltringar eller at kortet sluttar å virke. Nødkontantar kostar flesk.
     
  14. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Joda, men å ha et eget kredittkort for en slik situasjon er litt meget spør du meg. Da legger jeg heller igjen debetkortet i safen på rommet i tilfelle.
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    9 av 10 IF-brukere har ikke debetkort :)
     
    Baldrick, furlong and tobeornot999 like this.
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan ein og gjere. Men mange her vil nok heller ta det ekstra balet enn å gå glipp av nokre trumfkroner ;)

    Eg har forresten debetkort. Kun for bruk i sjukehuskafeen i Førde og hjå lensmannen når passet skal fornyast.

    Edit: Ein har ikkje den same forsikringa på debetkort som kredittkort, so det kan vere lurt å halde seg til kredittkort utaskjers.
     
    Last edited: 14. des 2021
    Baldrick, Vaskehanske and holmen like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Curve. Da har du et backupkort for hovedkortet, eventuelle ekstrakort og mulighet til å ta ut kontanter.
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Kan ikke skryte nok av Curve.
     
  19. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Har som regel Curve som primærkort utaskjers, samt 2-3 andre fysiske kort, derav eit AmEx til bruk på innanlandsdelen av reisa.
     
  20. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe, ser den! Men jeg er fan av enkelhet, så om jeg hadde hatt SAS MC som primærkort så hadde jeg nok ikke ordnet med et eget kredittkort kun for krisetilfeller.

    Jeg har forresten Amex Premium som primærkort og Shell MC som backupkort. Men nå tror jeg det blir overgang til SAGA MC som backupkort på nyåret.

    Har debetkort selv, men det er kun for betaling ved de ytterst få stedene som ikke tar kredittkort, som enkelte lege- og helsetjenester.
     

Del denne siden