Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Har testet Curve jeg også, men det var så mye nedetid og dermed feilede betalinger at jeg sa det opp til slutt. Men veldig bra konsept, enig i det!
     
  2. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Det må være lenge siden(?)
    Har brukt Curve kortet nesten daglig i to år, og tror det har vært (kort) nedetid to ganger
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Kun opplevd nedetid med Curve en gang for lenge siden når de skifta bankleverandør eller noe. Ellers stabilt, og stort pluss for å kunne godkjenne nettkjøp i app istedet for den evinnelige sms-koden som dukker opp overalt
     
  4. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Det er nok en stund siden ja, så det er forhåpentligvis bedre nå. Men jeg abonnerte på oppdateringer herfra den gangen, og da var det daglig nedetid på bruken av kortet: https://status.curve.com/
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke huske å ha opplev annet en planlagt nedetid. Men har jo fått nektet kjøp pga feil kort belastning osv.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaget akkurat at Shell også har begynt med å trekke 1500kr av kortet når du fyller, for så å gjøre opp for seg 2(!) dager senere.
    Jeg hadde ikke med meg fysisk Shellkort og måtte benytte Curve denne gang (tviler på det blir trumf av det, men verdt forsøket). Da ble det først reservert 1500kr, så 8 timer senere ble det endret til 1844, og så da 48 timer senere var beløpet redusert til 344. Rart at de skal holde beløpet så lenge?
     
    freddyen liker dette
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke dette noe Curve gjør på eget initiativ for å sikre seg oppgjør når endelig beløp er ukjent?
    Jeg fylte hos Shell igår med DNB MC og kun pumeprisen ble reservert.
    Allerede idag er kjøpet bokført.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, SikleK gjør dette på alle pumpene sine, så da antok jeg at Shell hadde fulgt etter. Men da er det sikkert Curve som har gjort noe her
     
    freddyen liker dette
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er Shell MC noe vits i å ha lengre? Er det noen poeng å hente her?
     
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke med mindre du tanker mye på Shell. Da ville jeg heller gått for Trumf Visa.

    Om målet er et gratis kort med høyest mulig opptjening ville jeg brukt SAS Amex Classic på stedene hvor Shell MC og Trumf Visa bare gir 0,5% trumf.
     
    Magnus77 liker dette
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke opplevd en Shellpumpe som tar Amex. Ideell setup på Shell som jeg ser det er Trumkort først og betaling med Santander FlexiVisa (evt. andre kort med cashback) som gir 50 øre/liter Trumf og 4% cashback på drivstoff.
     
    Spielhaug liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ikano har problemer med regnskapsystemet sitt fremdeles og legger på renter og månedsavgift. De er klar over det og det skal debiteres i følge kundeservice.
     

Del denne siden