God morgen IF. Dagen starter med et kort hopp fra Bergen til oljehovedstaden for arbeidsmøter, kurs, god mat og drikke etc. Flybilletter til neste sommerferie er sikret, så får vi håpe at tilgangen på C klasse bedres etterhvert. Håper nabosetet forblir tomt, ser lovende ut. Er det diamant blokk eller kun flaks?
God morgen fra Stavanger. Her er en akkurat kommet seg opp og driver å mekker frokost. Formen et ikke helt på topp da en trolig har pådratt seg noe influensa lignende greier etter besøk på gamlekontoret sist uke, for av den gjengen ligger nå halvparten under dynen. Men uansett, så skal en på eftan hjelpe datter med dekk skift. Frem til det blir det en rolig onsdag. Ha en flott dag
God morgen fra hq. Etter at Strawberry har varslet at bonuspoeng går ut etter 31.12.25, har jeg måtte slanke min jordbær poengbinge, likt som Nissen Svidd av over halve bingen på div opphold romjul og godt inn i januar
God formiddag fra Grenland. Flott morgensol her i dag. T-4 til Seychellene- reiselysten kribler. Må få unnagjort tre ettermiddagsskift først før ferien. Ha en flott dag
Morn fra hjemmekontoret! I dag skal det jobbes med full fokus, håper jeg, det er målet i alle fall. Erfaring tilsier at fokus forsvinner etter et par timer og da begynner jeg heller å lete etter flybilletter til steder jeg ikke har besøkt enda (som er de fleste steder, som gjør jobben både enkelt og vanskelig). Må ta stilling til jordbærpoengene, har ikke mange igjen, men har skrudd igjen trumfkrana til SAS før annonseringen om endringene kom. Så skal jeg ta ta vanlig kurs til jordbær, dårlig kurs til SAS og så automatisere overføring igjen, eller kanskje selge Trumf... Det er ikke snakk om mye, så vurderer å ta "tapet" ift SAS, samtidig som jeg har planer om å bo litt hos Stordalen i sommer. Ha en finfin onsdag
God morgen fra Oslo! Mail med "personlig invitasjon" fra SAS om å bruke 3000 EB points på å høre The Ulrika Eleonora Church Choir synge lucia sanger i London (selvsagt eks, fly og hotell. Må si jeg føler meg smått fornærmet av at dette skulle være "personlig" tilrettelagt til meg og håper samtlige har fått tilsvarende invitasjon. Hvis ikke er det åpenbart noe som har forpurret mine elektroniske spor da mengen el-gitarer og trommesett som forventes på scenen på dette arrangementet synes å ha en negativ korelasjon med egen musikksmak. Kunne vurdert å stille om det var fly og hotell involvert med hadde da gått for no-show på show.
God formiddag fra hovedkontoret. Hektisk kvartalsavslutning på gang, men må jo bruke litt tid på å ferdigstille reiseruta i jaktene på millionene. Første stopp går vestover så dersom noen har tips på kurante hoteller i Cancun eller Mexico City, så settes det pris på. Vi er egentlig ikke tilhenger av all inclusive eller å bruke altfor mange tusenlapper pr natt, men skjønner at det er mye av konseptet på flere av hotellene i Cancun. Vi har ikke noe imot sydenstemning og charterfeber de få dagene vi er der. God lillelørdag, alle.
https://www.google.com/maps/place/F...try=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAyMC4xIKXMDSoASAFQAw== Hvis du tar utgangspunktet i den store rundkjøringen : med feks Contramar som et godt spisested og ser etter hoteller både sørover og vest øst har du et godt utgangspunkt for å kunne gå rett ut av hotellet og kose deg i mexico city. For Cancun finner du mye ute i Zona Hotelera på den tynne sandstripen. Men da bor du " litt ute i all inclusive land". Men med bedre vann og strender en andre steder i byen Ellers er tipset og drite i Cancun by, hoppe i en leiebil eller ta transfer eller flybussen som også fungerer helt fint, og dra til en annen by med viben dere er ute etter.
God eftan fra Oslobyen. Plutselig tidlig ferdig med jobben. Har utsatt og utsatt Januar og SFO reisen. Så jeg får vel drikke kaffe og være frustrert over at det ikke finnes bonusbilletter jeg også.
Bodde på dette hotellet i Cancun: https://maps.app.goo.gl/zUPZdSNZbpYzMmrBA Helt greit dersom man ikke egentlig er noe særlig på rommet. Litt harde senger. Veies opp ved at det ligger ved en perfekt sandstrand og er mye mer casual, stille og rolig enn alle all inclusive hotellene som ligger rundt.
Tenker en egen tråd for dette spørsmålet er litt dumt så jeg legger det i dagtråden. Noen som vet dimensjonene på åpningen på scanner maskinene på Gardermoen? Har en "litt" bred gave (ikke så høy) som helst skal med som kabinbagasje...
God sein ettermiddag fra Barcelona, brutalt lang dag så nå satt det fint med en Limoncello spritz på takterrassen hjå Grand Hyatt.
God formiddag fra AeroMexico sin lounge @ Mexico City. Fin tur nedover fra Los Cabos med AM. Fikk gjennom minstebud på 80 USD til business som i aller høyeste grad er akseptabelt for en ~2 timer lang flyging. Et par timer til så settes snuten mot LAX med AM, før det blir LAS med DL i kveld. Og med det vil 5/15 være i boks. En tredjedel på vei må nesten feires med en uke reisepause i Vegas. Booka IC Presidente Cancun gjennom @milehigh tidligere i år. Det ga god verdi. OK hotell (for 5* å være), men beste stranda jeg har vært på i Cancun.
God kveld! I dag har det virkelig vært travelt. Heldagskurs, med div møter og ymse samtidig.. Ikke alt som blir like effektivt, men sånn må det være når man må være med på alt. IF måtte dermed vente til nå i kveld.. (skandale!) Skulle gjerne hatt litt fri, så jeg kunne dratt på en million-tur jeg også. Men, det er omtrent en million poeng på kontoen nå, så jeg kan jo ikke klage. (Eller?) Venter i spenning på om helgens reise med "Swiss" (Helvetic og AirBaltic) teller mot SEN. Da kan vi eventuelt avlyse en tur om to uker. Har egentlig ikke tid.. Ha en fin en!
Jobb fra heimekontoret, ferdig med reiseregninger etter nesten 5veker på tur, rapportskriving + planlegge mindre jobbreiser i November. Så har bilen fått vintersko, løpetur som blei så som så var støl etter hard styrketrening i går den første på 5veker. Vurderer og løpe eit maraton i November, nokon med tips? Har lyst til og kvalifisere meg til NYC maraton i 2025…. Men er ikkje garantert viss ein ikkje spring NYRR løp. Nokon med tips, så send meg gjerne PM. Veit det er fleire maraton løperar her.