Hei. Jeg planlegger en tur til Tokyo og - ved siden av å lete direkte hos flyselskapene - prøvde å sjekke Skyscanner, Momondo og andre. Men hvilke er sikkert å bruke eller bør man holde seg unna alle disse mulighetene? Tar gjerne imot tips.
Jeg ville aldri kjøpt billett hos andre enn selskapet selv med tanke på ev. uforutsette hendelser/irr.ops. på reisen. Da er man stort sett fucked om man booker med OTA.. Ikke verdt å prøve å spare noen kroner etter min mening.
Booking hos OTA er fint når det går bra, men det blir fort et mareritt om det skjer noe. For min egen del har jeg kun booket via OTA to ganger, ellers holder jeg meg til flyselskapene. Regner med du vil ha med bagasje til TYO og da går vinningen opp i spinningen hos OTAene. Momondo etc. er nyttig om man skal finne reiseruter og priser.
Slutter meg til de andre svarene. For min del gjelder dette normalt også hoteller (med noen få unntak, som Julekalenderen nå
Det eneste stedet jeg kunne tenke meg å kjøpe flybilletter foruten hos flyselskapene selv er hos Berg-Hansen, men da ska det være en komplisert reise. Tokyo er plankekjøring, så det burde være mulig å få til uten særlig mye plunder. Hvis du vil sjekke priser er Google.flights.com ok, men de har en lei tendens til å inkludere self connects og det hjelper ikke at billetten er billig hvis du mistet flyet i Jallalbad og ikke har sammenhengende billetter.