Fikk denne på epost. Hvordan gjør dette kontoen min sikrere? (Spør for en venn) Hva med å få inn to-faktor pålogging feks?
Man kunne ha brukernavn tidligere. Men jeg trodde de gikk bort fra det for et par år siden? Denne "informasjonen" er uansett bare forvirrende, spør du meg.
Enig. Hvis de virkelig vil høyne sikkerheten burde de fått satt på 2faktor ved pålogging, de har jo fått til dette i enkelte av de andre bestillingsprossesene og når man gir bort kort, så burde ikke vært så vanskelig å få til?
Jeg bruker fremdeles brukernavn for å logge på. Men det må jeg tydeligvis endre på nå, for e-post eller bonusnr er sikrere ifølge SAS. Sliter også med å forstå hvorfor.
Har logget inn med både EB-nr og mail det siste året, så det er vel heller en begrensning enn noe nytt dersom de kutter muligheten for de under EBG og brukernavn? Uansett enig i at 2FA er det de burde kommet med.
Jeg bruker også brukernavn – testet nettopp både brukernavn, e-post og bonusnummer, og alle tre fungerer fortsatt for meg. Jeg er EBD, hvis det har noe å si. Det eneste forutsigbare med SAS-innloggingen er at ingenting funker helt likt fra gang til gang.
Jeg har også et unikt brukernavn som er vanskeligere å gjette enn både e-post og EB-nr. Denne nyheten er hverken "safer eller smoother". MFA med mulighet for å hvitliste enheter ville selvsagt være den eneste virkelige forbedringen for alle andre enn SAS selv.
Enig! Fikk samme mail. Dette er komplett bullshit. Jeg pleier å logge inn med brukernavn, og det er som du sier unikt og helt uten knyting til den email adressen jeg deler med mange. Om noe, gjør dette sikkerheten dårligere. Men ikke egentlig, siden man også fra før kunne bruke mail adresse eller brukernavn om hverandre. Hvis de eeeegentlig tenker på sikkerhet, må de innføre 2FA