Kommer man inn i SQ-loungene om man flyr Silkair? Vi har ankomst SIN med SQ F (kl. 23:00), men vurderer å reise videre neste dag med Silkair (ser ut som dette må bli på en annen billett). Uoffisielt skal vi ha tilgang til Private room ved ankomst, men usikker på om om det vil fungere neste dag. Uten lounge er det kanskje liten grunn til å velge MI over andre billigere alternativ.
Ingen loungetilgang med *gold når du flyr SilkAir - de er ikke *a medlemmer - med mindre du flyr business selvsagt. Kun Krisflyer Gold som har tilgang med eco billett.
Noen som har erfaringer med hvor mye overvekt Singapore Airlines tillater i C? Egentlig er kvoten 40 kg per pers, men når man er på tur i et vinproduserende land, er det godt mulig at man drar hjem med litt mer enn 40 kg i kofferter
Min erfaring er at overvekt tolereres dårlig hos de fleste flyselskaper. Har jo litt med at noen skal drive og løfte på den kofferten også. Hva med å kjøpe et ekstra kolli?
På Changi var de iallfall helt tydelig på at det ble gebyr for hver kilo ekstra, syns å huske at det var ganske hissig pris pr. kg også. De sa dog at vi kunne ha flere kofferter, men de måtte ikke overstige 40kg totalt.
Har en bonus bis med SQ fra DPS til SIN. Jeg rekker sikkert et tidligere fly, men får ikke booket pga min connection. Noen som har erfaring med om man får bli med tidligere fly? K
Min erfaring er at SQ er lite interessert i å røre billetter de ikke har utstedet selv, antar du er på SK bonus og regner med de da vil be deg om å kontakte SK. Min erfaring er fra Singapore, men skader ikke å prøve.
Har booket en bonusreise med en open jaw der jeg pr nå har hjemreise SIN-FRA vurderer og legge på et leg så hjemreise starter i HKG i stedet da tilgjengeligheten til HKG fra der vi er er mye større og rimeligere enn til SIN. Er det gode argumenter for at hjemreisen bør starte i SIN, tenker da på og få opplevelsen 1Class med innsjekk i SIN og noen timer i Private room, enn å ankomme fra HKG og ha max 1 time på SIN.
F-Checkin er ikke grunn god nok for å velge avreise fra Singapore. Heller ikke TPR i mine øyne. Stedet er nesten litt dystert, og både mat og ikke minst drikke er bedre ombord på deres flyvning videre til Frankfurt. Så om det passer dere bedre å starte i HKG og ha en rask transit til flyet videre - så hadde jeg valgt det. Spar heller TPR til etter oppussing i slutten av 2020.
Såpass ja Det er jo litt merkelig hvis bagasjekvoten i kg ikke økes selv om man får sjekke inn ekstra kolli. Vi har kjøpt billetter gjennom SAS, så kjøp av ekstra kolli var ikke mulig på Singapore Airlines sine nettsider. Fikk bare beskjed om at dette må ordnes på flyplassen, ellers hadde jeg kjøpt et ekstra kolli med en gang. Men, fant ut at man (tydeligvis) får et ekstra kolli/20kg pga. EBG, så satser på at vi er da innafor.
Vi fløy SQ C mellom CMB og SIN nå i julen og ble veldig overrasket over hvor fin de nye A350 kabinene er. Kanskje er dette en av de beste C opplevelsene i *A? Vi fikk også gleden (?) av å teste økonimiklasse på dette flyet på strekningen SIN - MLE og også denne overrasket på en positiv måte.
Til Japan høsten 2018 fløy vi SQ C CPH-SIN og SIN-NRT. Første var i 777 mens siste var med 787. Jeg må si jeg likte 777 best. Mye bredere seter og bedre komfort. Setene på 787 lignet veldig på de du har tatt bilde av på A350. Er de ikke litt "trange" ?
Noen formening om hvilken business som er best hos SQ? Har flydd A350 i Biz og syns det var OK. Vurderer å bestille en tur med min kjære mor (hun har aldri flydd biz) og ser litt på LHR-SIN. Her kan det velges mellom A380 og 777-300ER. Er business classen i A380 merkbart bedre (dårligere?) enn på 777 eller 350en?
Fløy med disse nå på Cook island turen, og selv om jeg er stor fan av 380, så oppleves kabinen i 2 etasje noe trang. 777 er luftigere.