Singapore Airlines, dine og andres erfaringer med SIA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ruby, 12. nov 2013.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ved bestilling :)
     
    TRD_Lars liker dette
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ekstra bagasje på alle legs så lenge det ikke er eco light biletter.
     
    TRD_Lars liker dette
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer man inn i SQ-loungene om man flyr Silkair?

    Vi har ankomst SIN med SQ F (kl. 23:00), men vurderer å reise videre neste dag med Silkair (ser ut som dette må bli på en annen billett). Uoffisielt skal vi ha tilgang til Private room ved ankomst, men usikker på om om det vil fungere neste dag. Uten lounge er det kanskje liten grunn til å velge MI over andre billigere alternativ.
     
  4. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått skriftlig bekreftet fra SQ at man har tilgang til The Private Room ved ankomst i First.
     
    ChrisTW liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen loungetilgang med *gold når du flyr SilkAir - de er ikke *a medlemmer - med mindre du flyr business selvsagt. Kun Krisflyer Gold som har tilgang med eco billett.
     
    Last edited: 04. jan 2020
    KRS liker dette
  6. JohannaMP

    JohannaMP Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har erfaringer med hvor mye overvekt Singapore Airlines tillater i C? Egentlig er kvoten 40 kg per pers, men når man er på tur i et vinproduserende land, er det godt mulig at man drar hjem med litt mer enn 40 kg i kofferter ;)
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at overvekt tolereres dårlig hos de fleste flyselskaper. Har jo litt med at noen skal drive og løfte på den kofferten også. Hva med å kjøpe et ekstra kolli?
     
    Eriksan and JohannaMP like this.
  8. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    På Changi var de iallfall helt tydelig på at det ble gebyr for hver kilo ekstra, syns å huske at det var ganske hissig pris pr. kg også. De sa dog at vi kunne ha flere kofferter, men de måtte ikke overstige 40kg totalt.
     
    JohannaMP liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Har en bonus bis med SQ fra DPS til SIN. Jeg rekker sikkert et tidligere fly, men får ikke booket pga min connection. Noen som har erfaring med om man får bli med tidligere fly?

    K
     
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at SQ er lite interessert i å røre billetter de ikke har utstedet selv, antar du er på SK bonus og regner med de da vil be deg om å kontakte SK. Min erfaring er fra Singapore, men skader ikke å prøve.
     
    democomputer liker dette
  11. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket en bonusreise med en open jaw der jeg pr nå har hjemreise SIN-FRA
    vurderer og legge på et leg så hjemreise starter i HKG i stedet da tilgjengeligheten til HKG fra der vi er er mye større og rimeligere enn til SIN.
    Er det gode argumenter for at hjemreisen bør starte i SIN, tenker da på og få opplevelsen 1Class med innsjekk i SIN og noen timer i Private room, enn å ankomme fra HKG og ha max 1 time på SIN.
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    F-Checkin er ikke grunn god nok for å velge avreise fra Singapore. Heller ikke TPR i mine øyne. Stedet er nesten litt dystert, og både mat og ikke minst drikke er bedre ombord på deres flyvning videre til Frankfurt. Så om det passer dere bedre å starte i HKG og ha en rask transit til flyet videre - så hadde jeg valgt det. Spar heller TPR til etter oppussing i slutten av 2020.
     
    Edvard, melind and RoadKing like this.
  13. JohannaMP

    JohannaMP Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Såpass ja o_O Det er jo litt merkelig hvis bagasjekvoten i kg ikke økes selv om man får sjekke inn ekstra kolli.

    Vi har kjøpt billetter gjennom SAS, så kjøp av ekstra kolli var ikke mulig på Singapore Airlines sine nettsider. Fikk bare beskjed om at dette må ordnes på flyplassen, ellers hadde jeg kjøpt et ekstra kolli med en gang.

    Men, fant ut at man (tydeligvis) får et ekstra kolli/20kg pga. EBG, så satser på at vi er da innafor. ;)
     
    Jeanette and Xflipper like this.
  14. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Vi fløy SQ C mellom CMB og SIN nå i julen og ble veldig overrasket over hvor fin de nye A350 kabinene er. Kanskje er dette en av de beste C opplevelsene i *A? Vi fikk også gleden (?) av å teste økonimiklasse på dette flyet på strekningen SIN - MLE og også denne overrasket på en positiv måte.
    IMG_20191231_002513.jpg IMG_20191231_004651.jpg
     
    Flyvende_mare and jgroneng like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Til Japan høsten 2018 fløy vi SQ C CPH-SIN og SIN-NRT. Første var i 777 mens siste var med 787. Jeg må si jeg likte 777 best. Mye bredere seter og bedre komfort. Setene på 787 lignet veldig på de du har tatt bilde av på A350. Er de ikke litt "trange" ?
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Dette må da være 787-10 og ikke a350?
     
  17. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    det er nok A350 regional. De er vel like innvendig som 787-10
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Åja. Det hadde jeg ikke fått med meg :)
     
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Noen formening om hvilken business som er best hos SQ? Har flydd A350 i Biz og syns det var OK. Vurderer å bestille en tur med min kjære mor (hun har aldri flydd biz) og ser litt på LHR-SIN. Her kan det velges mellom A380 og 777-300ER. Er business classen i A380 merkbart bedre (dårligere?) enn på 777 eller 350en?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy med disse nå på Cook island turen, og selv om jeg er stor fan av 380, så oppleves kabinen i 2 etasje noe trang. 777 er luftigere.
     

Del denne siden