Om det skulle være det minste tvil igjen hos deg går Mainly Miles også for rad 11 og rad 15: https://mainlymiles.com/fleet-777-300erv2/. Antar det har blitt nevnt her før, men det er vel uansett verdt å nevne igjen: Mainly Miles har fabelaktige oversikter over både flytypene og setetypene til SQ. https://mainlymiles.com/sia-fleet/ https://mainlymiles.com/sia-seats/
Vi har 15D og F på CPH-SIN (77W) og 11D og F på SIN-NRT (787-10). Hadde egentlig 12D og F på SIN-NRT men fikk endret til rad 11 ca. 3 uker før avgang.
SQ har laget en fin gjennomgang av kabinen på nye A380. https://a380.singaporeair.com/ Fem nye maskiner er levert og samme kabinprodukt blir oppgradert på de 14 andre A380. link
Cabin retrofit pressemeldingen er fra november 2017. Jeg har forsøkt å finne mere info om retrofit planene som når de begynner på første maskin og videre fremdrift uten å lykkes. Har du lest noe om dette @Edvard, bortsett fra spekulasjoner på sqtalk.com? Jeg har booket biz på SIN-LHR i juli neste år på A380 gammel config, altså 2006 J. Jeg har selvsagt et ørlite håp om å få oppgradert kabin og deres nyeste business produkt.
Nå hadde vi en tur til Brisbane fra London med A380 begge veier (London - Singapore). Når vi fløy til Singapore så hadde vi A380 med nye konfigurasjonen, men på retur så fikk vi den gamle. Noen som vet hvordan vi kan finne ut av dette på forhånd? Er vel kanskje vanskelig da de kan bytte på flyene osv? Noen tips? Fløy i Business, og nå skal noen venner ta samme tur, så tenkte å sjekke litt om det var mulig å bestille slik at de får ny konfig begge veier. Altså interiøret, som ble fornyet på SQ sine A380 tidligere i år. Var ganske stor forskjell på de gamle og nye i mine øyne..
Sjekk ut den linken her, sida forøvrig er veldig bra. Lykke til. https://mainlymiles.com/2017j-tracker/
Noen tips til hva som er fint å fly fra BNE til OSL? Trenger ikke å være SQ, men antar at det er det beste produktet i C iallfall. Er på poeng med CT i C. Mellom 25 januar til 4 februar. Er litt å velge i der, men er usikker på hva som er best. Noe med ny konfigurasjon i C hadde vært nice..
SQ flyg med siste config på 380 frå ZRH og LHR(ein avgang per dag, SQ 317). Elles er 77W frå CPH ikkje slik aller verst... 350 til BNE er også ganske ok
Men dette er snakk om BNE til OSL, en vei Jeg tok 317 nå nylig med ny konfig til Brisbane, men fikk en gammel en på vei tilbake. Trodde det var samme..
A350-9 ARN-SIN via Moskva eller A380. Jeg går litt mot A380 da håpet er at vi får ny config. Da reisen ikke er før om ca et år. Det vil da si at ved reisen oppstart så vil det kun vær 4-6 av de 18 A380 som ikke er ferdig. I følge experflyer så er det ny config som er i programmet per i dag.
Det var derfor jeg begynte å se etter alternativer. Litt surt å få gammel cabin i A380, men det er god odds for å slippe.
Hvorfor er bulkhead (rad 15) bra? Man sitter nær toaletter/galleys? Det er områder jeg helst holder meg unna.
Jeg synes bulkhead er bra fordi benplassen er mye bedre hos SQ. det vil si at bena dine ikke skal inn i en fotbrønn men opp på en ottoman. Så for meg som er nesten 2 meter betyr det mer bevegelsesfrihet. Andre tenker at det å sitte forrest i kabinen er behagelig både fordi du sitter mer skjermet og fordi du får mat og servering først. Folk har forskjellige prioriteringer Galley og toaletter ligger forskjellig og er brukt forskjellig på de forskjellige flytypene. Så hvis det er veldig viktig for deg å ikke sitte nær dette bør du sjekke flytype som er satt opp og velge sete enten bulkhead der det er begrenset trafikk eller midt i kabinen.
Jeg har 6 SQ C class turer på tapetet de neste 8 månedene, alle i midten av kabinen. Sliter ikke med 200 cm, så det er ikke noen faktor for meg.
Jeg vil jo heller si at dere kortvokste sliter med vertikale utfordringer. Når det er sagt høres 6SQ turer helt greit ut det