Oppdatering for Singapore Airlines flåte fram mot 1. april 2020. https://mainlymiles.com/2019/singapore-airlines-fleet-development-plan-to-march-2020 Oversikt over navn på alle SQ fly og hvilke ruter de flyr: https://www.flightradar24.com/data/airlines/sq-sia/fleet Alle maskiner i Singapore Airlines og SilkAir begynner med 9V.
Bookingen på SQ.com har fått lavpriskalender på vanlig søk. Fungerer ikke helt på alle destinasjoner/datoer enda – men gir praktisk prisbilde der det vises, om du har fleksibilitet på dato. "See 7-day fares" matrix kan velges som før på resultatside. Mulig å få den klassiske snarturen til Auckland, New Zealand i november/desember for under 25 000 NOK retur i Business. Ser priser under 23K via OTA (ex-OSL via CPH).
Noen som vet hvor mange poeng en opptjener når en flyr SQ? Står fr.30 poeng på SAS og jeg skal få 50% på min reise, hva vil det si? Noen som har erfaring med å oppgradere med eb poeng på SQ?
Du får 50% av antall miles i poeng. Gå inn på gcmap.com og sjekk hvor langt det er. eks: CPH-SIN 6193 miles rundes opp til nærmeste 100, altså 6200. 50% av 6200 = 3100 poeng.
Jepp. Du skal fly veldig kort for å få bare 30 poeng.. Og jeg skjønner ikke hvorfor de har forkortet fra til fr. Det er like mange tegn..............
Ja, regnet med at det var fra. Men som du sier, blir forvirrende når de forkorter til fr. Har du erfaring med oppgradering med EB poeng?
Kun de dyreste billettklassene som er mulig å oppgradere med EB-poeng, så hvis du har 50% opptjening så gjelder det nok ikke for deg. Det er også veldig dyrt å oppgradere for penger på flyplassen, dessverre.
Singapore Airlines planlegger Business Class med lie-flat seter på alle fly fra 2020. “We’ll have lie-fiat business class even on the shortest flights, even on the narrow-bodies!” Singapore Airlines CEO Goh Choon Phong proudly shares with Australian Business Traveller on the sidelines of the International Air Transport Association (IATA) AGM in Seoul. link SIA har fortsatt 29 maskiner med 2009 RJ setet i 2-2-2 layout på regionale ruter. Dagens SilkAir:
Jeg har en booking med SQ på en 777-200 den 28 januar 2020 fra Manila til Singpapore. Hadde samme flight i januar i år og, da var det 2-2-2 config. Nå er denne satt opp med 1-2-1 config, så håper da på at det flyet har fått ny config.
Du har rett, jeg kikket på den datoen og ser setevalg 1-2-1 samtidig som det står Boeing 777-200. Mulig de har lurt inn en Boeing 777-200ER: In Service: 5 Seating 1: 26J/245Y (2006 J, Refurbed Y) - 9V-SVM - 9V-SVN Seating 2: 26J/245Y (2006 J, 2006 Y) - 9V-SVB - 9V-SVC - 9V-SVE
Oppdatert seteoversikt i Business (C) for alle rutene til SQ: https://mainlymiles.com/2019/singapore-airlines-business-class-seat-types-by-route Seating for Economy (Y) etter flytype her: link
Tja, 9V-SKS har fått ny config og skal først fly på Sydney ruta. link 6R/78J/44S/343Y – (2017 R, 2017 J, 2017 S, 2017 Y) Det er den eneste A380 so far, av 14 som skal bygges om. 9V-SKT er neste ut, tipper det går et par år før alle er oppdatert. Følger egentlig bare med på status hos Lufthansa, SWISS, Turkish og SQ. Fun fact: Airbus har per 31. mai fortsatt 53 A380 som skal leveres til kunder.
Renovering av SQ-loungene på Changi står for tur: https://onemileatatime.com/singapore-airlines-renovating-lounges/
"The KrisFlyer Gold Lounge in Terminal 3 will be closed for upgrading works from 31 July 2019. Works are projected to complete by mid-2021. All passengers are invited to use an alternative lounge in the same terminal." Denne loungen er for de med Star Alliance Gold som flyr Economy på SQ eller annet *A selskap. Dusj og toalett finnes i salongen. Lounge i T2 åpen som vanlig. Map link
Oversikt over Singapore Airlines (SQ) sine Fifth freedom ruter: Frankfurt (FRA) – New York (JFK) Hong Kong (HKG) – San Francisco (SFO) Manchester (MAN) – Houston (IAH) Melbourne (MEL) – Wellington (WLG) Moscow (DME) – Stockholm (ARN) Tokyo (NRT) – Los Angeles (LAX) SQ flyr også mellom Sydney (SYD) – Canberra (CBR) og Johannesburg (JNB) – Cape Town (CPT) men kun med passasjerer på vei til/fra SIN. https://mainlymiles.com/2019/guide-to-singapore-airlines-fifth-freedom Kartet viser ruter kommende uke, inkludert cargo.
Hva ville folket valgt mellom ny og gammel A380 i C? Vi reiser i så fall med en 1,5 åring (uten eget sete), og da er jo det svære setet i 2006 versjonen overlegen. Men sjansen for at hele C kabinen blir full er vel ganske liten (?) slik at man mest sannsynlig ville fått et ekstra sete om det var ledig. Noen med erfaring?