Jeg tror heller internprisen fra SQ er vesentlig høyere enn snittpartnere, og det var trolig motivasjonen til at Singapore osv ble splittet ut i egen sone med høyere poengpris. Det fungerer derimot ikke så bra når det er endelig destinasjon som bestemmer poengprisen..
SQ hadde også svært god tilgjengelig østover vs andre partnere. TG og BR har vært gjerrige på seter, og LH/LX er på populære ruter nesten umulig å booke for EB mer enn noen dager frem i tid.
Tror det også er vanskelig for SAS å sette noen spesialregler på SQ bortsett fra å strupe tilgjengeligheten. Feks kan de lage en teknisk løsning som bevarer tilgjengeligheten slik at det er mulig å finne en passende dato, men de struper antall seter som kan bookes per dag/uke feks.
En høyere poengpris, ekstra gebyrer, eller andre løsninger som å kun tillatte SQ-bookinger med poeng som er opptjent innenfor feks 18 mnd kunne hjulpet på å få ned bookingvolumet, men slik diskriminering er sikkert ikke tillatt ovenfor *A partnere.
Last edited: 24. febr 2023