Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    En side tilbake ligger det jo en kjekk liten tabell med oversikt.. #selvskryt
    Har dog ikke egen erfaring fra noen av dem, og linken til lady iron chef Har mange gode beskrivelser.

K

Woodswing liker dette
  2. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på om du anbefaler eller advarer

3. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Beskjeden er mottatt X2
    Takker

EDIT
    3500 pr pers!?

Last edited: 23. nov 2019
    vegardg liker dette
  4. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    Vi endte litt nordom der. Og så plussa vi på 3 flasker til siden vi fikk et fantastisk godt 3-for-2-tilbud etter at de 3 timene med fri flyt var over og deler av delegasjonen mente at vi ikke hadde fått nok.

5. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ankommer Changi med fly fra Istanbul 05:45 om morgenen og skal videre om kvelden kl.19:10. Er det noen gode tips om daghotell i byen helst fra kl. 07, men senest 08 ? Gjerne langs jernbanelinjen slik at jeg kan ta den inn til byen og få med meg noen severdigheter før jeg må tilbake til Changi.

6. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil slå et slag for Crowne Plaza på Changi. Hadde 8 timer der og for meg var det helt fabelaktig. En god seng, et flott badekar, treningsrom og deilig, stort basseng. Pluss at flyene suser like forbi også.

7. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Men hvis jeg er litt kjip på pengeforbruket funker vel Ambassador Transit hotel i terminal 2 også ? Forøvrig ankommer jeg terminal 2 med Singapore Airlines og drar derfra også. Jeg har lett etter daghotell i byen også, men ikke funnet noe.

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,167
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen erfaring med transit hotellet, har sjølv budd på Crowne Plaza som nevnt av @Jonkebassen og har også vore godt nøgd.
    Eit ana alternativ er Changi Village Hotel, tippar ca 15min frå T2 med Grab.
    Hawker center i Changi Village er også veldig bra.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    For et så kort opphold kan vel Yotel Changi fungere bra?

10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Har laget en konto i Grab, men får feilmelding uansett hvilket kort jeg prøver å legge til. (visa, amex, MC)
    Screenshot_20200103-213042.png

Noen med erfaring?

K

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på kvitteringene mine fra Grab at jeg betalte med Paypal i juli 2018 og DNB MC i juli 2019, begge deler i Singapore. Får ikke til å legge inn noe av dette nå. Kanskje appen oppfører seg ulikt basert på hvor i verden man befinner seg?

democomputer liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror du må legge inn kortdetaljene når du er i det landet du skal benytte Grab.

democomputer liker dette
  13. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte Revolut med Grab i Singapore.

I noen land som Vietnam merkbart stor prisforskjell når betalte med kort sml kontant (muligens 30% ekstra)

democomputer liker dette
  14. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Som andre er inne på, tror jeg du må vente til du er i riktig land for å få lagt inn kort på Grab. Opplevde det samme selv. Fikk ikke lagt inn noe før jeg fysisk hadde landa i Malaysia.

democomputer and trygveat like this.
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å reise en ukes til Singapore. Er det nok å gjøre for en ukes tid? Vurderer også Tokyo, Hong Kong og Beijing.

16. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke noe problem å finne ting å gjøre en uke i Singapore. Men det er ganske dyrt der da.

Kommer litt annpå hva du liker, men om du vil ha sol og strand så kanskje ta en 2-3 dager til Indonesia (Bintam) eller Malaysia, begge er veldig nærme og mye billigere enn Singapore.

Insomnia4u and Magnus77 like this.
  17. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore er stengt for alle korttidsbesøkende, andre får 14-dagers karantene.

https://www.ica.gov.sg/covid-19

https://www.regjeringen.no/velg-land/reiseinfo_singapore

https://www.facebook.com/NorwayinSG/

COVID-19 «Green/Fast Lane arrangement» med fritak for karantene startet denne uken, men i første omgang kun offisielle reiser/forretningsreisende fra noen steder og godkjenning krever en del krumspring.

https://safetravel.ica.gov.sg/

https://www.straitstimes.com/singap...ture-and-post-arrival-tests-set-for-essential

jgroneng liker dette
  18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore åpner nå opp for å la reisende fra Oz og NZ bytte i SIN, men bare på vei ut. Så en må finne en annen vei om en skal tilbake.

Er vel bedre enn ingenting :p Får håpe det åpnes videre etter hvert.

19. kizzaz

kizzaz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva tror dere sjansen for min tur i midten av september går? Virker litt vanskelig akkurat nå

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det som er avgjørende (ift egen gambling) er UD sine reiseråd. Hvis de fraråder gjelder ikke reiseforsikringen.

Mange land er opptatt av å kunne spore eventuelle smittetilfeller. Derfor vil det ta tid å åpne opp siden en mister kontroll lett ved mange besøkende/turister. Singapore er et av de mer restriktive landene.

Før en vaksine foreligger tror jeg det blir utfordrende å reise internasjonalt. Ikke umulig, men utfordrende. I tillegg en uforsigbarhet ift hurtig stenging av områder ved smitteøkning. Her kan det komme spesielle tillegg/unntak i reiseforsikringen som gjør at en hjemreise må dekkes selv.

Del denne siden