Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syntes jeg var litt på grensa da jeg flyttet ei booking til 20 Oktober dit, men jeg føler med 90% sikker på at det går bra. Hadde jeg flyttet til over 1 November så hadde jeg vært 98% sikker på det. Midten av september er litt for risikabelt, med mindre du er veldig åpen på hvor du flyr videre til da, tipper Kambodsja vil være ganske så slakke på å åpne grensa, men midten av september er sjansen 50 - 50 mener jeg :confused:

    Jeg vil anbefale Frende reiseforsikring, da de har en god dekning på alt som ikke er relatert til korona :)
     
    Last edited: 15. juni 2020
    Insomnia4u liker dette
  2. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har bodd i Singapore i ett år nå. Sånn som situasjonen er her nå fremstår september som optimistisk. Singapore er stengt for turister pr.t., og de eneste som slipper inn er de med Singapore pass eller såkalte "PR" (Permanent Residents). Hadde vi reist ut i dag, måtte vi ha søkt om å komme tilbake igjen. Ryktene sier at det er opp mot 30 000 i kø for å slippe inn igjen, og de er restriktive med å slippe inn folk. Slipper man inn blir man plassert 14 dager i karantene på et sted myndighetene bestemmer (du blir plassert på et hotellrom, og slipper ikke ut i denne perioden). Det er med andre ord en ganske annen karantenesituasjon enn det som praktiseres i Norge, ut fra det jeg har forstått.

    Singapore GP F1, som skulle finne sted i midten av september, ble bekreftet kansellert før helgen. Dette er delvis på grunn av at det er vanskelig å gjennomføre all riggingen i forkant av løpet, men det ble også vist til at det var utfordrende med reiserestriksjoner.

    Vi er nå i "fase 1" etter den to måneder lange lockdown som har vært her. Fase 1 er fortsatt ganske likt som lockdown, men fase 2 som ventes åpnet i månedsskifte juni / juli vil føre til en viss normalisering. Restauranter og butikker vil igjen åpne i denne fasen, men med sterke begrensninger på antall personer. Fase 2 er forventet å vare i 3 - 6 måneder...

    September fremstår på bakgrunn av det ovennevnte som optimistisk, men forhåpentligvis tar jeg feil...
     
    Edvard, phileas, hifiman and 2 others like this.
  3. kizzaz

    kizzaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har Frende, men først må vi finne ut om vi får lov eller ikke å reise, blir vel bestemt 20 august.

    Jeg reiser nok så lenge de har åpnet grensa til turister og reiserådet er åpnet.
     
  4. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Vel, nå annonserte de åpning av fase 2 allerede førstkommende fredag. Restauranter, butikker, strender, parker og basseng åpner. Barer, nattklubber og attraksjoner holdes stengt. Fortsatt ingen adgang for turisme - dette vil nok ikke skje før om flere måneder.
     
    Kalsnes liker dette
  5. kizzaz

    kizzaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for infoen @omedias .

    Følger nyhetene og så et intervju med president(?), og han sa short-term aka turister var det siste de tenkte på nå, det ville være lenge til (uten en tidshorisont).

    De åpner kanskje for Norge, men kun da i deres tilfelle som ikke er short-term.
    Men igjen er alt blokkert så får jeg alt av pengene tilbake fra SAS
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
  8. kizzaz

    kizzaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det med staycation gir mening for nå starter hotellene å kansellerer meg, men tilbyr meg hotell i november med gode deals.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 03. juli 2020
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker and holmen like this.
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette minner om et litt fancy fengsel foreløpig: https://connectatchangi.sg/

    Du er altså innelåst på et møtehotell som du ikke kan forlate og der har du rom og møterom med glass mellom som du kan invitere lokale gjester til å komme. Tror ikke dette blir kjempepopulært.
     
    Woodswing liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 09. juli 2021
    Upsaker, jgroneng, Spielhaug and 3 others like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    holmen and Kortbanetraver like this.
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror de vil nå over 90 prosent, for de er villige til å gjøre det som gjøres må for å oppnå en slik dekning, sånn som å bruke tvang på folk om de må for å oppnå en slik dekning i befolkningen, så tipper de der i oktober :)
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 09. juli 2021
    Jeanette, Edvard and Spielhaug like this.
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore is looking to allow quarantine-free travel for those who are fully vaccinated against COVID-19 from September, when 80% of the city-state's population should be inoculated, the government said on Monday.

    https://www.reuters.com/world/asia-...ation-be-fully-vaccinated-by-sept-2021-07-26/

    https://www.straitstimes.com/singap...-in-early-august-ease-measures-for-vaccinated

    https://mainlymiles.com/2021/07/27/singapore-quarantine-free-travel-from-september
     
    Last edited: 27. juli 2021
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende å se om dette kun gjelder for fullvaksinerte voksne og ikke barn. Hvis barn ikke får unntak må man vel på karantene hotell uansett hvis man har med barn?
     
  19. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Er det ikke mulig å bestille SQ flyvning i dag? :oops:
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke på bonusbilletter. Med Eurobonus.
     

Del denne siden