Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Hanto22

    Hanto22 Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    854
    Bonuspoeng:
    83
    Skal på jobbtur til singapore nå snart og pønsker litt på hvor jeg skal bo hen i de 4 ukene jeg skal være der.

    Noen som har noen anbefalinger til hotel og områder å bo i? Budsjett 1500 kr natta ca
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    7,884
    Bonuspoeng:
    183
    Heldiggris, sier nå jeg! Alt etter hvor langt det er til jobb, og hvor mye fritid du tror det blir, så ville jeg ha prøvd 2-3 hoteller. (Litt for å bygge status og litt fordi man bør vel sjekke ut litt forskjellig hvis man har anledning) Vi trivdes godt på Oasis Downtown, kort vei til finansdistriktet og Chinatown, samt et bra hawker center. Freshe rom, god frokost og god service (2019)
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,623
    Likes mottatt:
    34,797
    Bonuspoeng:
    293
    Har bod på holiday inn Express Clark wish. Får du en god pris der er det kanskje et greit sted å bygge status i kjeden på. Bodde der etter anbefaling herfra. Bedre rom en frokost. Halv sentralt men kort gå vei til hawkers osv.
     
    Flymunda liker dette
  4. Hanto22

    Hanto22 Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    854
    Bonuspoeng:
    83
    Takk for tipsene ! Skal sjekke ut nevnte hoteller

    Angående Hotel Status , hva er å anbefale ?
    Har 300-400 døgn gjennom Hotells.com men kanskje jeg burde begynne å spare opp status på visse kjeder.
     
  5. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Skal på jobbtur til Batam, og tenker å ta fergen over til Singapore på dagstur ein av fridagene.

    Nokon som har anbefalinger til kva ein kan finne på/sjå?
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk også ut Yen Orchardgateway, det var rundt den prisen før Covid vertfall.
    Men velg hotell litt etter kor du skal jobbe, så du ikkje blir ståande så masse i kø.
     
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du ikkje har vore i Singapore før bør du få med deg Marina Bay området & Gardens By the Bay.
    Her kan du også ta turen opp på taket til Marina Bay hotellet for å få litt utsikt & litt godt i glaset.

    Vurder også om du vil besøke tradisjonelt Hawker Center i Singapore for billig & variert lokal mat. Google it!
     
    andresiniesta liker dette
  8. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Enig! En natt på Marina Bay(Tivoli, men må oppleves), og resten på Pan Pacific Singapore med Club Room. Hawker er et must.
     
    andresiniesta and snus_mumrikken like this.
  9. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tips :)
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,226
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug liker dette
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Litt oppdatering her angående innreise / opphold i Singapore.
    -Ved innsjekk i Oslo så vart alt av papir sjekka, tok et par minutt før veldig hyggelig innsjekk agent fant oppdatering fra 26.04 der du ikkje lenger treng test.
    -Ved gate på CPH, innsjekk på SIA flighten så vart eg ropt opp. Her var det igjen dokumentsjekk før eg fekk lov til å boarde. Så kom til gaten litt før boarding.

    Både på OSL & CPH så var det kun spørsmål om eg hadde fylt inn innreise skjema.
    Trengte ikkje vise dette.
    Men du må ha skjema for og komme inn i Singapore, skjemaet erstattar det gamle papir kortet.
    Her er generell info, du må vere fullvaksinert!
    https://safetravel.ica.gov.sg/arriving/general-travel/fully-vaccinated
    Sjølve skjemaet finn du nedanfor, SG arrival Card:
    -Du må registrere skjemaet innanfor 3dagar før avreise.
    https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/

    Så må du installere TraceTogether appen:
    -VENT med aktivering av appen til du er inne i Singapore!
    https://www.tracetogether.gov.sg/

    Appen viser din vaksinasjonstatus samt sporing med bluetooth slik som smittestopp appen i Noreg.

    Det er krav om munnbind overalt innandørs, men set du deg ned for mat/drikke så er det ok at munnbindet er av.

    Utanom munnbind krav innandørs så er ting normalt i Singapore no virkar det som etter eit par dagar her nede. Metro, Taxi, Restaurant alt som før. Er her på jobb så har ikkje så mykje tid til overs.

    Har ikkje visst vaksinebevis via TraceTogether appen nokon plass.
    Men slik eg skjønnar det er det no kun krav ved større arrangement, samt på nattklubbar etc.
     
    EndreD, kaiarne, Emma and 11 others like this.
  14. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Skal på jobbreise en uke til Singapore i Juli. Står mellom Club room på Park Royal Collection, Marina Bay og Pan pacific med Deluxe room. Noen som har erfaringer med disse to hotellene? De ligger vel nære hverandre, så tenker på standard etc.
     
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje budd på nokre av desse, men trivast godt på Hotel Jen Orchardgateway. Stort sett vettug pris, fin takterasse med basseng, god frukost.
    Enkel adkomst med metro i kjellaren + taxi-stand utanfor.
     
    Modegard liker dette
  16. kongenamundsen

    kongenamundsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei:)

    Bodd flere netter på Pan Pacific i Singapore og er happy der. Booket club-rom de fleste ganger om det ikke har vært altfordyrt. Fått fine rom mot Marina Bay med balkong de fleste ganger og rommene har vært av flott standard. Alt i alt kan jeg anbefale Pan Pacific da finishen er bra. Bodd flere plasser i Singapore, men ender bestandig opp på Pan Pacific. Club-loungen er bra oppe i kuppelen, med gode drinker og lett fingermat.

    PS! Har vært der på ferie og kan ikke si noe mht transport, men metro er ikke langt unna og taxi, Grab? etc er bestandig lett å få tak i.
     
    Modegard liker dette
  17. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er Covid reglene mtp. innreise til Singapore nå? Jeg har 2 doser (siste tatt 13.08.2021). Fikk positiv Covid test 3. januar 2022.
    Ser på de offisielle sidene her https://safetravel.ica.gov.sg/arriving/general-travel/fully-vaccinated:

    If booster is not taken, vaccination status will lapse 270 days from the last primary series dose

    Betyr dette at jeg må ta boosterdose selv om jeg har hatt covid og fått 2 doser, siden det er lengre enn 270 dager siden siste dose? Skal reise 14. juli.
     
  18. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Svarer meg selv, sendte mail til Singapore immigrasjon. Fikk dette svaret og da ser det ut som man ikke trenger noen booster dose for opphold under 30 dager.

    We refer to your email on the 30 May 2022.

    In regards to your query about the booster dose. Please be inform that the booster dose is only required for workers in Construction, Marine Shipyard or Process Sector (CMP worker) on Work Permit, Training Work Permit, S-Pass or In-Principle Approval of these 3 passes. And also for those that are staying in Singapore for more than 30 days (including all Long-Term Pass Holders not mentioned above)


    Hence you have stated that you are a short term pass, please note that to be considered fully vaccinated, travellers must have taken at least one dose of Janssen/J&J, or at least 2 doses of AstraZeneca, Covaxin, Moderna/Spikevax, Covishield, Novavax, Pfizer/BioNTech/COMIRNATY, Sinovac or Sinopharm.

    Hence you have stated that you are vaccinated with 2 doses Pfizer, than there be no issue as you are not staying in Singapore for more than 30 days.

    For more information regarding the entry requirements and process, do refer to the SafeTravel website at https://safetravel.ica.gov.sg/arriving/overview
     
    Spielhaug and magnusant like this.
  19. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore er generelt dyrt, men er det noe som lønner seg å kjøpe der, f.eks. elektronikk?
     
  20. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,379
    Bonuspoeng:
    93
    Er med familien i Thailand i vinterferien. Og har fått klemt inn 3 dager på halen av ferien i Singapore.
    22-25 februar.

    Dessverre er Marina Bay fullbooket disse dagene.
    Jeg digger jo Shangri-La. Er det noen av ekspertene som har gjort en vurdering av om det er verdt å booke seg inn på champagnedelen, dvs. Valley wing? Selv har jeg også lyst på de rommene i garden wing med stor terrase og boblebad og BBQ.

    Så altså. Er det noen som har vært gjennom de ulike delene på Shangri-La og kan rådgi?

    Eller er det slik at man bør prøve noe annet i Singapore?
     

Del denne siden