Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det riktignok mange år siden (>10 år), men en gang jeg var i Singapore var jeg litt aktiv i forhold til å sjekke prisen på kamerautstyr (Canon). Dyrere enn hjemme i Norge var konklusjonen den gang så jeg har ikke brydd meg mer om å se etter dette når jeg har vært i Singapore ved senere anledninger.
     
    chipcampden liker dette
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva dere er ute etter i Singapore, men med familie så ville jeg kanskje tenkt på Sentosa og Universal Studios
     
  3. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt et par runder i Valley Wing. Kanonbra service og gode, fine og store rom. Meget bra frokost i separat avdeling fra resten av hotellet, og loungen med afternoon tea og free flow champis som vel serveres hver dag og store deler av dagen er veldig bra. Vi bodde der et par runder under Covid på såkalte "Staycations" som var det store i Singapore på den tiden. Har ikke bodd på Garden Wing, men bassenget og vannparken er jo den samme uansett hvor du bor. Det er et veldig fint lekeland for barn nede i kjelleren, og badeanlegget for barn som ligger litt unna selve hovedbassenget er et av de bedre jeg har sett. Litt avhengig av alder på barna, selvfølgelig.

    Dersom prisforskjellen opp til Valley Wing er betydelig ville jeg nok ikke ha valgt det, men det er et helt glimrende sted å bo. De skjenker jo jevnt med champis, men det er kanskje ikke så gjevt å sitte inne å drikke champagne hvis man uansett er på tur med familien.

    At MBS er fullbooket ville jeg ikke ha vært veldig bekymret over. Shangri-La er markant bedre. MBS har en massiv kjøpesenterfeeling som også påvirker servicen på hotellet, upersonlig og i mye større grad en følelse av samlebånd på både rom og service generelt. Ikke et sted jeg kommer til å bo igjen, selv om det selvfølgelig er kult å bade på toppen.

    Sentosa er nevnt. Fine strender, Tanjong Beach Club og Rumours Beach Club er begge gode alternativ med barn, selv om begge stedene kan ha litt partyfeeling utover ettermiddagen. Universal Studios er også fint. Aquariumet som ligger rett ved inngangen på Universal er også verdt et besøk.

    Jeg ville også ha slått et slag for Singapore Zoo som er et veldig fint sted nord i landet, men alt er jo innenfor distansen av en kort taxitur.
     
  4. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Bodde der i to år, og det eneste som er rimeligere enn i Norge er litt (grovt sagt) taxi og mat på visse steder.

    Nike løpesko kan du spare en 30 - 40 % på. NOK mot SGD slår også dårlig ut for tiden.
     
    phileas, Insomnia4u and chipcampden like this.
  5. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Pan Pacific Singapore synes jeg er mye for pengene. Utrolig bra lounge og service over alt. Også grei avstand til Gardens by the Bay. Har bodd på MBS som var veldig morro for et døgn, men litt for mye tivoli og upersonlig service etter min smak. Skal bo på Pan Pacific nå under Formel 1 og gleder meg sinnsykt!
     
  6. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Ritz Carlton Millenia. For min del uten tvil det beste hotellet og den beste loungen i Singapore. Club suite hjørnerom er å anbefale (med Marina Bay utsikt). Jeg synes Marina Bay Sands er oppskrytt og har altfor mange gjester. Bedre å ha utsikt til det enn å bo der selv
     
    Last edited: 15. sept 2022
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes. Har bodd på samme hotell og i samme type rom noen ganger og cluben der er den beste jeg har prøvd.
     
    chipcampden and EC7 like this.
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Digga også pan pacific.
     
  9. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,511
    Bonuspoeng:
    183
    Siden vi har måtte avlyse vår forestående Singapore tur, sitter jeg her med 3 stk billetter til fredag 30.sept F1 trening.
    Program denne dagen

    Program.png

    Hvis det er noen her som skal være i Singapore denne dagen og ønsker å vandre rundt innenfor avsperringene kan disse billettene kjøpes til en redusert pris.
    Dette er opprinnelig pris på billettene

    billetter.png
    Ta kontakt på PM hvis dette er interessant.

    Beskrivelse av billettene:
    The Premier Walkabout ticket grants you access to the free-seating areas around the circuit. Unlike other circuits where general admission gets you a seat on the ground, this ticket includes seats on bleachers and you will be assured of a good time as you get to rest and go wild whenever you want.
    You have the freedom of moving around the circuit and exploring different parts of the track to choose your preferred option. As there is a great difference in the views, we recommend arriving early so as to choose a great spot!
    You can access Zones 1, 2, 3 and 4 with this ticket.
     
    Jeanette and Maggie like this.
  10. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan også forsøke videresalg på f.eks Ticombo da Walkabout fredag er utsolgt. Synd dere ikke kommer dere på tur.
    Vi har Turn 1 billetter, så det blir nok action:D
     
    kjeeli liker dette
  11. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,511
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er kjipt. Men når svigerfar synger på siste verset er det greit å ikke være for langt unna.
    Men Tusen takk for tipset om Ticombo, da har jeg en ekstra mulighet hvis ingen her inne melder seg.
    Dere får nyte turen til Singapore :)
     
  12. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Bare hyggelig og takk for det. Greit å være nærme i sånne situasjoner ja.
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Frode789 liker dette
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har vore i Singapore i det siste?
    Var der sist i Mai, så regnar med at ting er endra.
    Er det fortsatt bruk av munnbind innandørs? Ser at det ikkje er krav lenger men lurar på korleis det blir håndtert i praksis?
     
  15. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Vi må ha en overnatting i SIN før videre reise til CEB, er det noe problem med hotell landside? Noen spesielle restriksjoner?Finner ikke noe hotell airside.
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and Trykkern like this.
  17. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    432
    Bonuspoeng:
    63
    Endret billettene mine til Tokyo for å kutte ned på antall legs, og har med det endt opp med en 22-timers layover i Singapore. Var superhappy med det helt til jeg kom på at snus er litt trøblete der. Er det noen som har vært der nylig og forsøkt å gå på rødt med bare en åpnet boks og vet om det er håp for at de ser litt gjennom fingrene på det? Var ikke helt trygg på å gå på grønt i et land med så strenge straffer :(
    Låser forbruket jeg skal ha med til Japan inn airside, da 14 dager uten er verre enn en dag uten.
     
  18. kongenamundsen

    kongenamundsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Vært mang en gang i Singapore med snus 5-10 bokser og de har aldri brydd seg noe særlig. Snus til eget bruk av nordboer tror ikke jeg står høyest på listen for toll. Ha snusen i sekken eller jakkelommen du sender gjennom maskinen(om du blir sendt dit) da jeg har opplevd 2 ganger at uerfarne betjenter spør og undersøker snusboksen jeg har i lomma:) Begge ganger gikk det helt fint, da sjefen bare sa at det var tobakk og ikke noe å bry seg om. Derfor putter jeg heller snusboksen i jakkelommen eller ryggsekken. Men alt i alt er det ingen problem. Har egentlig aldri tenkt noe videre på at snus ikke er lov i Singapore..Kan sikkert være noen andre som har andre opplevelser, men som sagt har jeg ikke fått noen problemer på mine 15-20 turer.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden