Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også tenkt samme tanken, men har aldri prøvd dette.

    Samtidig er det jo få steder jeg trives bedre enn hotellfrokost, lounger og andre steder med buffet og fri flyt av faste og flytende substanser.

    Tenkte derfor å prøve dette på min Singapore-tur i august :)
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo det som er så fint - vi er alle ulike. Og alt har sin tid. Men å kunne slappe av ett par-tre timer mellom slagene i en hyggelig club/lounge på ett fint hotell er i alle fall veldig hyggelig i mine øyne. Bra folk og gode omgivelser kan de sannelig også ofte tilby.
    Men, jeg kan like godt trives i en småshabby irsk pub i en bakgate eller i en helt vanlig lobbybar og peoplewatching. Det viktigste er egentlig selskapet man har - uansett.
     
    Outback_Oggy and S2nes like this.
  3. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    For egen del er vel frokost det jeg setter mest pris på ved lounge access (og kanskje spesielt i Singapore). Da kan jeg nyte "an orange juice, black coffee plus scrambled eggs with bacon and hash browns on toast" i rolige omgivelser - langt borte fra kaoset i frokostrestauranten. For selv om man aldri så mye har ambisjoner om å spise frokost utenfor hotellet, så blir det til at man oftest spiser frokost på hotellet likevel... :)
    Så kan det også være at jeg dropper middag etter et besøk i loungen på ettermiddag/kveld - litt avhengig av tilbudet (min erfaring er at dette varierer voldsomt - fra flere varme retter som tilsvarer en middag til fingerretter man knapt nok merker å ha spist).
    Som med alt annet blir det vel en kost/nytte vurdering (eventuelt kos/nytte). :)
     
    Last edited: 13. juli 2018
    magicbyte, DanH, Petter B-C and 2 others like this.
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Benytter Singapore samme type kontakt som de gjør i England?
     
  5. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, tre pins type som i england.

    Prøvde å ta bilde av en her og legge ut, men det er ikke så lett på forumet :p

    (Sitter i loungen på hotellet mitt i Singapore nå og nyter en Tiger)
     
    KristianR liker dette
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Flott. Takk for svar. Kommer over onsdag :)
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Forøvrig klarer du faktisk stort sett å få våre norske plugger inn i engelske veggkontakter også. Finn ett eller annet - fortrinnsvis ikke ledende - og stikk inn i hullet for jordingspluggen (stivt papir/kartong e.l. holder gjerne) og voila...
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg pleier å bruke den midtre «pinnen» på et stikk som passer (tre pinner) og stikker denne inn i det midtre hullet. Så setter jeg det norske stikket (f.eks. laderen) inn i kontakten.
     
  10. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Det perfekte våpen til formålet; en golfpeg :cool: For de som har slike overalt...
     
    Edvard, joskje and indahla like this.
  11. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Edvard sier så har de fleste hoteller kombo-stikkontakt. Har aldri opplevd at det er et problem å få ladet verken mobil eller PC.
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om hoteller I Singapore med Executive lounge som slipper inn barn under tolv år når det er gratis alcohol? Har funnet:
    Swissotel Merchant Court
    Conrad (ny-oppuset)
    Shangri-La Horizon club.

    Noen Executive lounges med uteplass?

    Andre hoteller enn MBS med store bassenger i byen (mer enn 25 m).

    Tips om en vil ha strand og er familie er at Shangri-La på Sentosa har en familiepakke der frokost, lunsj og middag med drikke (brus og billig vin) er inkludert.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    RC Millenia Singapore tillater vel barn inn i klubben frem til 1800 om jeg ikke husker feil og der får du alkohol og annet snadder hele dagen. Når det gjelder basseng så er det vel akkurat 25 meter og hele bassengområdet er nyrenovert (ferdig i fjor sommer). Veldig bra beliggenhet, god service, en veldig bra klubb og ikke minst med fantastisk utsikt.
    Booker du rom via Virtuoso så får du bekreftet oppgradering ved bestilling og prisen er den samme som å booke på hotellets hjemmeside. Vi bestilte ett Club Deluxe Marina og ble oppgradert til en Club Premier Suite som var veldig bra.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Hvordan er prisnivået på øl og lignende anno 2018? Da vi var der for noen år siden, synes jeg å huske at på en "vanlig" restaurant/pub kunne man få en Big Tiger (0.65 liter) for rundt 7-8 SGD. Noen som har vært der nylig? Det skal jo legges til at kronekursen er blitt betraktelig dårligere siden gang.

    PS! Dette er mitt innlegg nummer 250. Jeg bare nevner det:p
     
    Travellingalf and Xflipper like this.
  15. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har reist til Singapore de siste 10år, og i det siste har kursen vært ganske stabil.
    mellom 5,70 og 6,30 siden 2015.

    Det er litt værre i et 10års perspektiv.

    upload_2018-8-15_14-54-53.png
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke huske og ha sett det for SQ?
    det er Qatar som har disse. Tviler på at de setter ned prisen. Mulig det gjør det om det kommer et salg. Men vet for lite om flypriser til og si sikkert.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Var i Singapore i mai, og ihvertfall der vi kjøpte øl så var det norske priser++
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Dette lurar eg også på, jobbreise til SIN i September / Oktober. Jobben betalar Eco, kanskje Premium Eco. Vurderar sterkt og oppgradere til Biz og betale sjølv.

    Eg tenkte A380, men visste ikkje at Biz var betre i 777-300ER enn gamle A380?
     
  19. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Heldigvis så ser det ut til at det finnes unntak fra regelen, selv i dyre Singapore. Hørt om Beer O' Clock anyone? Kom klokka 2, betal 2 dollar. Kom klokka 3, betal 3 dollar osv. Billigere øl får du ikke i Singapore! http://www.stickiesbar.com/menu/
     
    Travellingalf, RoadKing and jgroneng like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    19 dollar kl 19 da? :eek:
     

Del denne siden