Hei! Nå har jeg flydd SK944 både 1/6 og 5/6 med SAS Plus-billett og ikke blitt oppgradert, ei heller sett noe kompensasjon. Jeg forsøkte å bli oppgradert på telefon, i SAS skranken før innsjekk, på lounge, på gate og i flyet uten hell. Det mest fantastiske er kollega med Diamant-kort som fikk avslag på gate for oppgradering fra Plus til Business, før kollega med Sølvkort ble oppgradert uten å betale noe - og han sto bak kollega 1 i køen i samme skranke - med samme ansatt! Fantastisk. Kansellerte i dag tre flyvninger med denne maskinen fremover. Jeg har betalt 4000,- mer for en Plus-billettt uten å få noe mer enn 1 ekstra tomme benplass og fri alkohol, noe som sjeldent er et problem på tjenestereise over dammen uansett. I tillegg var en av flyvningene uten TV da det er fellesskjerm foran midten på rad 11 som ikke virker. Flere klager fra økonomi om at TV ikke fungerer rundt om. Kabinpersonalet sa forresten at denne maskinen skulle inn på Oslo - New York nå, men om det stemmer vet jeg ikke.
Send en klage. Har hørt om flere der har fået 15.000 point pr vej i kompensation for manglende Plus kabine. Iht hvad SAS selv skriver er Plus, så er det jo ikke det produkt de leverer.
Den ligger fast inne på SK901/902 i sommer. Da er man "trygg" med mindre det blir noen omrokkeringer grunnet teknisk.
Jeg har klaget til SAS så kan jeg poste tilbakemeldingen her nå den kommer, men jeg har også hørt 15000 Extrapoints... Ergo null verdt i mine øyner. Jeg betalte 3800;- mer enn kollegaer i Go. Selvfølgelig, jeg kunne sjekket opp i dette før avreise og alt mulig, men det er latterlig at det selges Plus-billetter på dette flyet. Som jeg skrev i forrige post er det 1 tomme(?) bedre benplass samt "fri" alkohol som er forskjellen. I tillegg en gardin frem til Business og bak til Go som hjelper litt på stemningen og støy, men ellers er produktet det samme. Ja, også får du et Kit med skopose, tannbørste og Colgate... Når det gjelder Diamant-kollegaen nevnte han opplevelsen det i forbifarten til Purser, og hun nevnte hun skulle notere det og beklaget så mye, samtidig som hun bekreftet at Business fylles på dette flyet siden Plus er såpass "redusert".
15.000 point svarer vel til en upgradering en anden gang fra Go til Plus. Synes faktisk det er en helt rimelig kompensation. Dvs du betaler for 1 opgradering og får 1 1/2. At SAS i det hele taget sælger det produkt som Plus i første omgang er en helt anden sag. Men lad os se hvad de svarer.
Jeg fikk tilbud om følgende kompensasjon for reise i Plus med LN-RKP. Det er riktignok et år siden. "Självklart så vill vi kompensera dig för detta, kompensationen vi vill erbjuda dig är antingen i form av 8000 SAS Eurobonus Extra-Poäng, ellerSAS Gift Voucher på 100 euro"
Hei, Det er helt korrekt, kartene (verken LAN Chile fra Seatguru eller SAS kartet) stemmer ikke. Realiteten er at rad 1-5 er i egen kabin fremme (til venstre når du kommer inn) som vist på begge kartene. Deretter er det 4-5(?) rader Business til høyre når du kommer inn, men her er det feil på setenumrene, slik at 7 er siste rad på Business, men dette er egentlig rad 10(?). En kollega satt på "rad 7" som var siste på Business, men om du teller setene er dette rad 10 mener jeg. Deretter kommer det gardin, også er rad 11 første rad på SAS Plus og det fortsetter bak til og med rad 15 før det er ny gardin - og bak denne kommer økonomi.
Har nettopp bestilt SK944 fra ORD til CPH 12/9, og ingen ringere enn fordømte A340-300 er satt opp... Jeg hadde faktisk trodd den skulle over på SK901/902, men det er altså antakeligvis bare i sommer. Jaja. De selger av en eller annen grunn fremdeles SAS Plus på avgangen også. Spørsmålet er om det lønner seg å legge inn en OT til Plus og satse på oppgradering til Business (enten automatisk eller i det minste for poeng på stedet) eller en bekreftet oppgradering for poeng via SAS.
Skal fra SLC til CPH på den danske statens regning, og dette var dessverre hva det pålagte reisebyrået kom opp med, som binder meg på hender og føtter. Har ikke spesielt mye til overs for EUs anskaffelsesregler.
Hmmm... Jeg får opp setene 23A og 23B som valgmuligheter på sas.no, som synes å være de beste alternativene i Eco. Disse setene finnes ikke på dette setekartet, og heller ikke på http://www.seatguru.com/airlines/LAN_Airlines/LAN_Airlines_Airbus_A340.php (som lenket over). Her er det henholdsvis rad 24 og 25 som virker å være av de bedre. Denne - http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php - stemmer imidlertid med det jeg får opp på sas.no, og her finnes setene 23A og B som bulkhead. Ikke lett å bli klok på dette, som tilfellet så ofte er med SAS.
Er du sikker på at det er LN-RKP du skal fly med og ikke en av de andre vanlige a340? Hvis du får opp 23 som første rad på eco når du skal velge sete, så er vel dette en vanlig a340 med vanlig sas konfig